

Proč jsem se rozhodl pro skútr Piaggio Beverly 125ie
Jak mnozí víte, zhruba před rokem jsem si pořídil skútr Kymco Agility City 125. Výborný, spolehlivý dopravní prostředek na dojíždění do práce. Jenže časem mě to ježdění na skútru tak chytlo, ze jsem začal podnikat výlety a čím dál více na větší vzdálenosti. Jenže tam se začaly projevovat handicapy Agilitky. V první řadě malá nádrž s ohledem na větší spotřebu, a tím pádem velmi nízký akční rádius, cca 140-150km. Což s sebou samozřejmě neslo nepříjemnost v podobě neustálého počítání ujetých km od posledního tankování a hledání benzinek. Naštěstí hustota čerpacích stání v Česku i na Slovensku je poměrně velká, tak jsem se naštěstí nikdy nedostal do situace, že bych zůstal na suchu


Vybíral jsem z několika značek a modelů. Nakonec zůstaly v užším výběru tyto modely:
Honda SH 125 - velmi pěkný a povedený skútr, jenže oproti Agilitce bych si moc nepomohl, jedině díky menší spotřebě bych měl větší dojezdy, ale stejný problém s malým prostorem pod sedlem a také samotné sedadlo mě moc nenadchlo.
KYMCO Downtown 125i ABS - nádherný skútr, papírově i podle ohlasů majitelů je na tom velmi dobře, nicméně vzhledem k mým problémům s garážováním jsem od tohoto krásného maxika musel ač nerad upustit...

Piaggio Beverly 125ie - tento skútr mě docela nečekaně zaujal na výstavě Motocykel Incheba Bratislava. Jednak splňoval papírově mé požadavky, tzn. výkon na hranici 11kW, velká nádrž - údajně až 12L!! No a co mě dostalo, poměrně velký zavazadlový prostor pod sedlem, v této kategorii skútrů bych řekl až nevídaný. V přímé konkurenci např. Kymco People GT125i při papírově stejných parametrech má velmi malý prostor pod sedlem, o Yamaha Xenter 125 ani nemluvě, tam se pod sedlo vleze snad maximálně lékárnička. V neposlední řadě také poměrně velký uzamykatelný prostor pod řidítky, kde je osazena 12V zásuvka, tak nabíjet mobil, navigaci atd. by neměl být problém. Takže po zvážení všech kladů a záporů jsem se nakonec rozhodl zkusit jít do skútru Piaggio Beverly 125ie.
Koupě skútru
Tak skútr jsem měl vybraný, teď mi zbývalo vybrat barvu a solidního prodejce. Měl jsem možnost ještě sehnat modely 2013 v černé nebo červené barvě. Černá mě po pravdě moc nezaujala, tak jsem se nakonec rozhodl pro červenou, která Beverly mimořádně sluší. Sehnal jsem ho u prodejce Skútry-levně.cz ve Velkém Týnci u Olomouce. Prodejce Tomáš Bláha byl velmi ochotný, vše předvedl, ukázal, řekl mi vše podstatné o skútru a tak jsem ho nakonec koupil zde. Celkový dojem z prodejce hodnotím velmi pozitivně

Odvoz z prodejny, první dojmy
Skútr Piaggio Beverly 125ie jsem měl připravený k převzetí na prodejně, vzhledem k poměrně hezkému jarnímu počasí, které panovalo v závěru března, jsem si mohl nového miláčka


Vzhledem k tomu, že mám za sebou zhruba rok ježdění na skútru s nájezdem přes 9.000km, tak jsem se za řídítky necítil jako úplný zelenáč, nicméně i tak jsem k řízení tohoto krasavce přistupoval s notnou dávkou respektu. Přece jen Beverly 125ie je mohutnější stroj než Agility City 125, také o dost výkonnější, takže mé první rozjezdy byly velmi opatrné, jednak abych se seznámil s chováním skútru a také abych si osahal, kdy a jak skútr reaguje.
Mé první kilometry na Beverly vedly na nejbližší benzinku. Jel jsem směrem na Přerov, takže jsem se zastavil na benzince Shell v Krčmani. Tankování do Beverly byla pro mě změna. Jednak je úplně jiné umístění nádrže i otvoru pro tankování, u Beverly je otvor v prostředku v sloupci mezi nohama. A také je rozdílná velikost nádrže, která je obří – mělo by tam vlézt až 12,5L benzínu!!!, což slibuje velice slušný dojezd. Prozatím nemám ověřeno, jestli tam skutečně vleze tolik litrů a jakou bude mít skútr spotřebu, na to je ještě velmi brzo. Ale postupně zde budu přidávat své nové poznatky v tomto směru


Z benzinky jsem pokračoval dál směrem na Přerov a potom domů, do Lipníka n. B. Rychlost jsem udržoval zhruba do 70km/h, snažil jsem se jet bez zbytečné akcelerace, nicméně bylo cítit při sebemenším otočení plynovou rukojetí obrovský tah a chuť jít do akcelerace. No řekl bych, že tento skútřík po zajetí bude výborný pracant

I když bylo v ten den krásné, slunečné počasí, nějak jsem si neuvědomil, že je teprve závěr března, tudíž vzduch moc teplý nebyl, navíc skoro celou cestu jsem měl ostrý protivítr. Já si s sebou nevzal termodeku, kterou jsem si pořídil před časem na Agilitku, no tak jsem si užil svoje. Na skútru také zatím nemám ochranné plexi (mám objednané, ale než Italoši dodají, to potrvá …), takže domů jsem přijel parádně promrzlý, skoro mě museli sklepávat ze skútru

Takže pro dnešek myslím, že informací jsem předal dost, kdo jste dočetli ten memoriál až sem, tak smekám klobouk



Ještě doplním, že v neděli 30.3.2014 jsem podnikl první výlet na Beverly, ale o tom až v příštím příspěvku, kde se podělím o své dojmy ze zajíždění

Několik foto je zde u článku, kompletní fotogalerii skútru Piaggio Beverly 125ie naleznete na rajčeti