Diskuze o skútrech většího objemu.
06 kvě 2014, 21:21
Tak co bude časem, se uvidí, snad nedospěji k tak radikálnímu rozhodnutí, že bych ho zkracoval. Tím bych přišel o velkou výhodu celého zakrytí a zas by mě čekal asi kravál, jak jsem měl na Agility.
Ne, to ne - prave ze delka plexi "pod nos" je tak akorat, vidis pres nej, ale jeste na tebe nefouka > proud vzduchu jde nad prilbu - jezdim taky v jetce.
Ty mikroskrabance pres den tak nevadi, ale v lete k veceru, jak slunce bylo nizko, tak jsem chvilemi nic nevidel - bylo to opravdu o hubu. Lestil jsem to taky opatrne, ale ty skrabance tam proste byly.
PS: muj skutr na premiovy benzin jede hure nez na obycejny. Spotreba nevim/ neresim.
PS2: nez jsem plexi zkratil (cca 12-15cm) tak maximalka byla o cca 10km/h mensi
06 kvě 2014, 21:40
Jezdit na prémiový benzín je blbost, prémiový benzín v ČR neexistuje - u dobrých pump jsou pouze nádrže s drahým benzínem, ze kterých nikdo benzín netahá ( proto tam ten benál leží dlouho ) a nádrže s běžnou 95, která je vždy čerstvá - neboť na ní jezdí každý.
Benzín pro CZ trh vzniká buď v rafinerii v Litvínově, nebo v Kralupech, distribuován je dále pomocí přečerpávacích stanic - viz. Čepro. Tzn. Shell, OMW ani nikdo jiný benzín ze zahraničí netahá - nakupuje ho přes Čepro.
K tématu : Ta plachta, co jsi instaloval na předek Beverlyny je opravdu "páprdovská" - tím ovšem nechci říct, že není funkční, jen mi k tomuto stroji vůbec nepasuje. U sixteenu jsem měl menší plexi od Biondi a spotřeba byla dokonce o nějakou decku nižší, než bez něj.
Ještě by jsem dodal, že už se nedivým, že každý kupuje PCX - prostě v dané kategorii a za ty peníze je bezkonkurenční poměr užitná hodnota/spotřeba/spolehlivost.
Rada na závěr : Dodělej si papíry a kup si rozhodně vyšší obsah.
06 kvě 2014, 22:14
pro crhy:jak už jsem zmínil, zkusím přejít na normální Natural 95. Také moc na ty "prémiovky" nevěřím ...
Ta "plachta", jak jsi nazval to plexi, ano, je skutečně velké, ale také skutečně funkční na rozdíl od různých okrasných maškarád. Mě osobně se líbí. Měl jsem sice původně vybrán jiný model, ten byl ještě hezčí, bohužel po měsíci čekání z Itálie sdělili, že se již nevyrábí, tudíž jsem vzal tento. A zatím maximálně spokojený, účel plní a to je hlavní
Dodělat papíry a jít do většího obsahu? A proč? Zatím mi maximálně vyhovuje 125ccm, akorát kdyby skútr skutečně jezdil jak 11kW stroj. Ale uvidíme, třeba se ještě po více ujetých km uvolní a pojede lépe
pro waikik:No borec dle tacho udělal skoro 120km dle tacho, pěkný, ale otázka v jakých podmínkách. Jen bylo vidět, že už má najeto slušných 10.000km, takže to už by měl být skútr v nejlepší kondici
Tak třeba mi to také tak pojede časem, pak natočím taky video
06 kvě 2014, 22:21
To se musím smát, že Ti 125ccm maximálně vyhovuje.
Taky nechápu, proč si neuděláš papíry na neomezenou. Jistě, několik desítek let už máš nejspíše papíry a do autoškoly se Ti nechce, ale lepší je se naučit testy, vyslechnout si někdy i zbytečné řeči při jízdách, protože každý má trochu jiný způsob jízdy, ale měl bys pořádný stroj se stejnou spotřebou a lepším výkonem. Ať si koupíš jakoukoliv 125ccm, kromě otevřených dvoutaktních dvác, co mají okolo 20kW a jedou slušně už i s blokovacím kitem do 11kW, nebude Ti stačit, pojedeš na delší trasu, ve dvou, do kopce, při předjíždění...
Ale je to tvá věc, ty se ošizuješ o výkonnější stroj.
06 kvě 2014, 22:32
Je to zajímavé. Lukáš na svym Madisonu,když jsme jeli z Plzně na moravu,tak to valil místama až 120 dle GPSky...jel jsem s nim a Tomem a všem nám to žralo podobně kolem 3,2 litru (Tomovi asi kapku víc) - rychlost jsem si ověřil podle svého zkalibrovaného computeru. Ale pokud by jel jen do kila,počítam že se do 3 litrů vejde...Já je trochu hnal,ať to nejedem celej den. A to má těžší stroj s velkym plexi a stejnej piaggio 125 ccm motor......
Zkusil bych to dát na brzdu,ale ještě bych něco najel. Ale je pravda že tam má myslim Multivar a ten tomu snad docela pomohl. Zkus se s nim domluvit, na testu s lepšim variátorem. Lepší pružnost/maximálka. Beverly asi nemá otáčkoměr,aby jsi nám napsal kolik to při jaké rychlosti točí.... Max je někde u 10 - 10 500 otáček a pokud to k nim doleze,tak by to mělo jet i víc. Co uvádí výrobce by měla být skutečná hodnota. Pak už jedině tam přendat ze silnějších dvoukil delší převod )))
Jinak "výkoné" 11kW 125 ccm stroje nejsou na spotřebu ideální. Na tu jsi si měl koupit nějaký to pcxko atd...ale známe tvé priority,proto jsi vybral co jsi vybral. Ve skutečnosti když za ně taháš,tak prostě žerou co žerou a 3-3,5 litru neni nic neobvyklého. Kdyby jsi měl 3kilo,tak to jedeš stejně rychle,ale na půl plynu a za stejnou spotřebu....jak píše jackm .
06 kvě 2014, 22:44
pro jackm:
Nevím, co je na tom k smíchu??? Zapomněl jsi tam dodat slůvko Zatím mi maximálně vyhovuje 125ccm ... tudíž nějakou změnu časem úplně nevylučuji, ale to je na jinou debatu ...
pro tuner:
Jak píšu, možná postupně změním názor a půjdu do 300ccm, ale ZATÍM bych nelámal hůl nad 125ccm - Beverly. Spíše mi to přijde, že není 11kW u Piaggio to samé jako 11kW u Yamahy nebo třeba Kymco. Kluci se tady chlubí (teda v jiných vláknech), že jim to jezdí 110-120, a spotřeba pod 3 litry. Tak buď kecají a nebo mám fakt nějakou poruchu.
Jak už jsem psal, zkusím ještě nakroutit nějaké km a uvidím, jestli nepřijde zlepšení, tak jdu na servis. Ale tam se mohu stavit na konzultaci i tak.
Otáčkoměr bohužel Beverly nemá, tak netuším, kolik točí. Ale podle zvuku když jedu na plný plyn, tak i když dosáhnu 100km a nechce to jet více, tak se mi jeví, že tam je nějaká rezerva, akorát prostě něco to nepouští více. Když jsem jel z kopečka, tak se mi podařilo rozjet na 120, a jako v pohodě, ten skútr je na tu rychlost stavěný, ale po rovině prostě nic moc. Naopak u Kymco při rychlosti 100km už bylo cítit, že je na hranici svých možností ... No je to záhada.
06 kvě 2014, 23:16
Petře tento motor prostě trochu víc baští já co s ním mám zkušenost tak dokud není venku nad 20 stupnů bere mě 3.4l a když je fakt letní počasí tak se vejdu do 3litrů jinak zajetí motoru je od 5.000km jsou dost dobře udělané tak to chvíli trvá než si to sedne.Jinak z továrním variátorem budeš jezdit maximálku do té stovky,když se podíváš na zahraniční fora tak je to tam taky probírané,co by ti mohlo pomoct tak zřejmně variátor od malosi na ten je tu psáno dost chvále a ten kdo ho honí stovkou tak ani v létě nepojede za 3 litry z továrním variátorem to at sem nikdo nepíše ani z legrace protože je to blbost.Měl jsem x-maxe tam jsem měl o litr menší spotřebu než mám ted,ale po 150 kilometrech už jsem nevěděl jak si mám sednout jak mě bolela prdel ted je to pohoda i po 250 kilometrech tak si za ten komfort holt musím trochu připlatit za benzín.
06 kvě 2014, 23:33
Bude na tom co píšeš kus pravdy, protože na Beverly je jinak opravdu luxusní svezení, i když je teď po ránu chladno, tak s plexi a dekou je to jedna báseň, sedadlo a odpružení také vynikající, o tom není debaty.
Je opravdu možné, že až po 5.000km bude skútr dobře zajetý, takže zkusím do té doby vydržet, prostě jezdit na pohodu jak jsem zvyklý, snad to bude vše dobré
.
07 kvě 2014, 06:38
Ahoj, přidám pár postřehů co jsme tu zaznamenal.
PLEXI : Koupil jsem "seniorské" plexi a nechápu jak jsem mohl jezdit bez něj, fakt klid a super, žádný "podělaný" plexi na helmě od much atd., za mě plexi opravdu spokojenost. Nárůst spotřeby neřeším, přestal jsem řešit jakoukoliv spotřebu. Nemá to cenu, je to pořád o jednom a tom samém a to o ničem.
Rychlost : Proč pořád řešíte jeslti to jede 101, 103 nebo 105 ? Není to snad jedno dojedu tam kam potřebuji a hold tam budu o pět minut později. Když jezdím autem a každej v ochcávce na hlínách v Tdíí mě předjíždí a riskuje celou cestu třeba 70 km a pak ho dojedu na prvních světlech a to jsem nepředjel ani jedno auto po cestě, toť k rychlosti.
Petře, opravdu si si měl asi koupit PCX, i když nedosahuje výkonu 11 KW jezdí pěkně a ještě za 2 litry. Přispíval by si do PCX vlákna, neřešil hodinky, ale opravdu důležité věci co se týkají jízdy závad, pocitů atd. Plexi tam nabízejí taky, kufr taky.
Pěkný den.
07 kvě 2014, 07:25
Bylo tu jako srovnání zmiňováno Kymco Downtown 125. Teď jsem se zpětně díval na Spritmonitor a měl jsem průměr spotřeby 2,71. A co se týče maximálky, výrobce uváděl 110 km/h, já na GPS naměřil na rovině 108, ale jakmile přišlo delší stoupání, rychlost šla s plným plynem stejně dolů, postupně až k 80 km/h. A pokud se člověk do kopce teprve rozjížděl, tak někdy ani to. Za skútrem se začala hromadit auta, snažila se předjíždět a moc dobrý pocit to nebyl.
Všechno je to o prioritách, buď se člověk smíří s tím, že se 125 bude velkou část jízdy mimo město využívat max. výkon motoru bez další rezervy nebo to řeší jinak. Sám jsem taky kamarádům nevěřil a svou 125-kovou etapou si prošel.
Přesto věřím, že s přibývajícími kilometry i vyššími teplotami se může maximálka Beverly zvýšit a spotřeba naopak příjemně snížit
Případně mohou v servisu zkusit přehrát software řídící vstřikovací jednotku.
07 kvě 2014, 07:40
pro tyjo:Ohledně plexi souhlas. Ostatní co píšeš raději nekomentuji, protože buď jsi nečetl pozorně mé příspěvky, a nebo jsi nepochopil, o čem píšu. Opakovat se nehodlám. Jen dodám, že věř tomu, že pokud by mi PCX po všech stránkách vyhovoval, tak už bych ho měl...
pro GandalfNo právě že já tak nějak kalkuloval s hodnotami i podle tebe, protože Beverly 125ie má papírově stejný výkon jako Downtown 125i, hmotnost o něco nižší, tak jsem si myslel, že Beverly bude jezdit na podobných hodnotách. Tak se nediv, že jsem teď z toho rozčarovaný, když jsem na hodnotách srovnatelných se strojem za poloviční cenu...
Jinak bavil jsem se o tomto problemu s mechanikem a ten také navrhoval zkusit nahrát znovu SW, tak uvidíme, třebana to dojde.
ještě doplním, že pokud bych na svém Beverly 125ie dosahoval stejných hodnot jako ty na Downtown 125i, tak jsem naprosto spokojen a Beverly bych vychvaloval minimálně stejně jako Agilitku ...
07 kvě 2014, 08:30
Mám skútra stejného jména, ale vůči tvému je to prababička - má ještě karburátor. Já na svou Beverly nedám dopustit. U 125 je třeba se smířit s nižším výkonem, rychlost prostě končí někde pod 110km/h (GPS) ať děláte co děláte. Nepočítám jízdu s kopce nebo když se za něčím vezete. Můj uměl 106, ale chtělo to notnou dávku trpělivosti a pokaždé se to také nepovedlo.
Starší Beverly má k dispozici i opravdu "dědkovské" plexi, které chrání i ruce a zasahuje bohatě nad helmu. A max. rychlost s tímto plexi mi šla opravdu dolu, tak. o 4-5 km/h.
Já, protože jde o starší stroj, jsem si koupil kit válce od Malossi 209ccm a přidal jsem i sekundární převody od stejné firmy. Ani tak ta max. rychlost není bůh ví jaká, poskočí zhruba na těch 120 km/h (GPS). Co se citelně zlepšilo je reakce na plyn do těch 105 km/h a vůbec dosažení této rychlosti. Prostě skútr je výrazně živější.
Píšu to celé prostě proto, že 125 má omezené možnosti. Na druhou stranu věřím, že se tvá Beverly ještě trochu rozjede, tím jak ji budou naskakovat kilometry. Beverly je taková šlechtična mezi skútry, ale Piaggio si za to nechává dobře zaplatit.