Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Beverly 125ie

03 dub 2014, 19:33

Lukáši, díky za gratulaci. Koukám, že máš také Beverly? :-) Ale větší kubaturu, to už musí lítat že? :-D. No mě zatím stačí bohatě 125.

Poznatky po nájezdu 200km

Jak už jsem psal v jiném vlákně, v úterý 1. dubna 2014 jsem prodal svůj předchozí skútr Kymco Agility City 125. Hned poté, co kupec s mým bývalým mazlíkem odjel, tak jsem šel do garáže pro svého nového miláčka - Piaggio Beverly 125ie, hopsnul do sedla a jel jsem se projet, abych zahnal smutek za Agilitkou. Přece jen po roce ježdění vzniklo určité pouto mezi mnou a Agilitkou... No, nebudu to dál rozebírat, pojďme se věnovat tématu tohoto vlákna :-)

Počasí ve zmiňované úterý bylo opět velmi příznivé a přímo vybízelo k vyjížďce na skútru. Takže jsem pokračoval v zajížděcím procesu, jak jsem popisoval v předchozím článku. Trasu jsem nijak neplánoval, prostě vzal jsem to bočními silnicemi přes vesničky na Lipensku a Přerovsku, kde se daly krásné aplikovat doporučené rady pro zajíždění. Jak jsem tak bezcílně jezdil, kouknul jsem na údaj na palubní minipočítač a koukám, že se blížím k hranici 200km od posledního tankování. Tak jsem si řekl, super, budu mít krásně zakulacenou cifru pro snadné spočítání spotřeby, a tak jsem zamířil do Přerova ke své oblíbené benzince Agip.

Ještě v teto souvislosti bych rád pochválil skvělou vychytávku minipočítače, který mi dokáže zobrazit údaj o najetých km od posledního tankování. Tohle je velká výhoda oproti Agility, kde jsem musel pracně přepočítávat najeté km podle tachometru. Na Beverly 125ie je tohle skvěle vyřešeno, to je na jedničku s hvězdičkou :-).

První naměřený údaj o spotřebě Beverly 125ie

Po příjezdu do Přerova mi ještě chybělo pár kilometrů do rovných 200, tak jsem skútr protáhl přerovskými uličkami a na benzinku jsem dorazil s cifrou rovných 200km od posledního tankování - viz foto. No dobře, tak přesně 200,4km, pro rejpaly :D :D.
wp_20140401_19_13_40_pro.jpg

Takže jsem natankoval do plna, natlačil benzinu co šlo, a přitom sledoval, jak naskakují číslice na stojanu. Hádejte, jaká cifra se tam objevila? No dobře, nebudu vás napínat, natankoval jsem cca 5,74 l, takže po jednoduchém propočtu my vyšla průměrná spotřeba na prvních 200km 2,87 l/100km!!, což je myslím velice slibné číslo :-). Samozřejmě ještě je stále hodně brzo na jakékoli závěry, skútr je stále v záběhu a z jednoho tankování určitě nelze vyvodit relevantní údaje o spotřebě. Nicméně i přesto mě potěšilo, že jsem se dostal pod 3L, to se mi u Agilitky nedařilo ani omylem. No uvidíme, jak se spotřeba bude vyvíjet dál.

Ještě bych mohl doplnit malý poznatek o chování palivoměru. Tak zatímco u mého předchozího skútru KYMCO Agility City 125 po natankovaní do plna ručička ukazovala stále plnou i po ujetí 60km, ale přitom ve skutečnosti už bylo skoro půl nádrže pryč, tak u Beverly 125ie se ručička palivoměru chová úplně jinak. Už vůbec při sepnutí spínací skříňky proběhne impozantní diagnostika systému, kdy ručičky ukazatelů se zhoupnou do maxima a poté se nastaví na aktuální pozici, tzn. v případě palivoměru při plné nádrži zůstane v maximální poloze. S ubíhajícími kilometry přiměřeně klesá i ručička palivoměru, takže přibližně po ujetí 80km ukazuje 3/4 nádrže, po najetí 200km mi ručička ukazovala lehce pod 1/2 nádrže. Tedy zatím se mi jeví,že palivoměr ukazuje poměrně přesně. Uvidím, jak se bude chovat, když najedu více kilometrů. Teď mám v plánu najet 300km a zkusím opět natankovat plnou nádrž, tak jsem zvědavý jak to dopadne, ale o tom budu referovat v některém z dalších článků :-).

Ještě jsem si vzpomněl na jeden poznatek. Všimnul jsem si, že Beverly 125ie poměrně dost "topí" a je to hodně znát v úložném prostoru pod řídítky. Jak jsem tak jezdil, po zastavení jsem něco vytahoval s tama a jsem si říkal, jak to, že je ta věc tak teplá? No na ohmat pak jsem zjistil, že především spodní část schránky je poměrně dost vyhřátá. No přemýšlím, že bych si tam mohl třeba vařit oběd cestou na výletě, :D :D :D třeba vajíčka, nebo možná i polévku :D. No trochu přeháním, pokus o odlehčení :D, ale stejně by mě zajímalo, jestli ve schránce pod řídítky mají teplo i ostatní majitelé Beverly.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Beverly 125ie

03 dub 2014, 20:47

Ano mám taky beverly,jezdí to výborně,mám ji teprve od února,takže jsme toho letos ještě moc nenajezdil,jinak s tím palivoměrem jak se to chová u mě stejně,ale to teplo v přihrádce jsem zatím neregistroval,budu se na to muset zaměřit a dám vědět,jinak tvoje údaje o spotřebě jsou pozitivní,na kolik litrů máš nádrž??

Re: Piaggio Beverly 125ie

03 dub 2014, 20:54

Tak výrobce udává 12,5 L, jestli tam tolik vleze doopravdy, netuším, zatím jsem nádrž nevyjel až do dna. O spotřebě - ber ten údaj s rezervou, je to pouze druhé tankování, zatím žádný závěr nevyvozuji. jinak v mém podpisu je již aktualizovaný odkaz na sledování spotřeby mého nového skútru Beverly 125ie, takže koho bude zajímat má spotřeba a celkově náklady, stačí kliknout.
Ještě se zeptám, ty máš svůj stroj kupovaný také nový? Pokud ano, kde, jaký ročník výroby a jestli jsi dostal podrobný CZ manuál?

Re: Piaggio Beverly 125ie

03 dub 2014, 21:09

Tak to vypadá že nádrž máme stejnou velikostně,já mám ročník 2007,asi bych tolik peněz nebyl schopen obětovat,mě se líbí verze ze zapuštěným světlem proto jsem hledal do ročníku 2008 tam už je světlo na řidítkách.

Re: Piaggio Beverly 125ie

03 dub 2014, 22:50

Petře, ber v potaz, že zajíždíš, čili jezdíš poměrně pomalu. To svědčí o nízké spotřebě i bych řekl vyhřívání úložného prostoru. Já měl u X Maxe podobnou spotřebu i ohřívání prostoru pod sedlem.

Re: Piaggio Beverly 125ie

04 dub 2014, 06:09

Ano, relativně "pomalu" jezdím, na druhou stranu je fakt, že častěji brzdím, akceleruji, spomaluji, přidávám plyn atd. Např. u auta u takovéhoto stylu jízdy mam spotřebu jak kráva, ts klesá až u plynulé jízdy, být při větších rychlostech. Ale jak jsem už psal, na hodnocení spotřeby je velmi brzy, až po kvalitním zajetí.

5.4. edit:
První jízda v noci po tmě

Skútr jsem dosud využíval především pro každodenní dojíždění do práce a nejinak tomu bude i u mého nového skútru Piaggio Beverly 125ie. No a vzhledem k tomu, že jsem prodal svůj skútr Kymco Agility City 125, na kterém jsem dosud jezdil do práce, tak následující den mě čekala první jízda za tmy, tak jsem byl hodně zvědavý, jak Beverly 125ie svítí.

Při pohledu zepředu na skútr Piaggio Beverly 125ie na první pohled dominuje velký halogenový světlomet, který dává tušit, že svítit bude skvěle. A vskutku, Beverly 125ie svítí skutečně výtečně :-). Tlumená světla vytvářejí takový světelný pruh prakticky přes celou šířku silnice. Po přepnutí na dálková světla se světelný paprsek posune více dopředu a na střed. Světla na Beverly 125ie hodnotím velmi pozitivně, je poměrně velmi dobře vidět i za jízdy po tmě.

Také mě zaujalo excelentní osvětlení přístrojovky, která je podsvícená modrou barvou a ručičky jsou červené, krásně je vše čitelné, moc chválím.

Nedalo mi to a na chvilku jsem na cestě zastavil a pokusil se vše nafotit alespoň na mobil pro lepší představu :-).
img_3489.jpg
wp_20140403_05_12_45_pro.jpg
wp_20140403_05_12_17_pro.jpg
wp_20140403_05_13_36_pro.jpg

6.4. edit:
Jak velkou nádrž má Beverly 125ie doopravdy?

Nadpis dnešního článku myslím plně vystihuje, co teď řeším. V minulých článcích jsem popisoval tankování po nájezdu 200km, a psal jsem, že budu zkoušet najet 300km bez tankování. Tak po dnešním výletě mám na tachometru najeto 279km od posledního tankování a už se mi rozsvítila kontrolka rezervy benzínu !! :-( docela mě to zaskočilo, není to nějak brzo?? Podle údajů výrobce má být nádrž 12,5 L, takže pokud bych počítal spotřebu do 3 l/100km, tak bych měl najet na nádrž snad 400km ne??? No asi jsem někde udělal chybu a blbě počítám či co, a nebo to bude stejné jak u mého předcházejícího skútru Kymco Agility City 125, kde se údaj o velikosti nádrže dost lišil s realitou... :-(

Nicméně ručička palivoměru ještě není na doraz, takže teď je otázka, kolik litrů je rezerva, že by 3? Netuším, takže budu muset experimentovat s reálným dojezdem. Ale asi bych si měl přibalit nějakou láhev s benzinem pod sedlo že? A nebo využít asistenčku a nechat si dovézt, pokud někde uvíznu :-D.

No v každém případě jsem zvědavý, jestli najedu alespoň těch 300km na plnou. Zítra cesta do práce, + odpoledne zkusím dotočit zbývající km abych pěkně zaokrouhlil 300km, pak natankuji a dám vědět. :-) Tedy pokud nezůstanu viset někde v poli :-D
wp_20140407_05_04_46_pro.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil petr311 dne 07 dub 2014, 20:52, celkově upraveno 5

Re: Piaggio Beverly 125ie

07 dub 2014, 05:50

To nemusíš mít strach že někde zůstaneš...300 km najedeš bezproblemu. Na rezervu ujedeš ještě hodně desítek,možná stovku km.

Re: Piaggio Beverly 125ie

07 dub 2014, 07:06

Petře, mám sice jiný model, ale stejné značky, tak přispěji se svou zkušeností :)
Mám dle manuálu nádrž 15,5 l, tedy při mé průměrné spotřebě nájezd kolem 470 km. Reálně jsem najel na nádrž cca 400 km a to už jsem jel posledních asi 50 km s trvale rozsvícenou kontrolkou rezervy a doplnil jen 13 l. Takže i kdyby se tam někde v záhybech nádrže válel litr nevyužitelného paliva, tak rezerva by měla být dostatečná :)
Možná, až někdy v létě nebudu mít co dělat, hodím pod sedlo PETku s 0,5 l benzínu a zkusím to vyjezdit "do sucha", ale moc se mi do toho nechce. Na různých místech jsem četl, že u moderních motorů se úplné vyčerpání paliva nedoporučuje z důvodu rizika poškození katalyzátoru... tak proč pokoušet osud :?

Re: Piaggio Beverly 125ie

07 dub 2014, 09:58

petr311: ještě jeden poznatek - nevím, jak je tomu u Piaggia, ale já jsem SHemíkovi od začátku tankoval "do prázdné" (rafička pod nulou, už jsem měl strach, že zůstanu někde viset) taky jen 6~6.5 litru, přestože nádrž by měla mít tuším 7.5.
Čerpám jak jsem zvyklý z auta, opřít hubici o "doraz" v otvoru a dokud necvakne. Navíc skútr čumákem dolů na hlavním stojanu - jenže výrobce objem asi počítá až po okraj a v rovině, možná by tam vešel ještě ½~1 litr.
Kdybych měl před sebou dlouhou štreku, tak naberu po okraj, ale ve městě je mi to jedno - do dvou km od baráku mám 5 benzínek.

Re: Piaggio Beverly 125ie

07 dub 2014, 12:04

Ahoj
Nám jiný model Xevo, ale nádrž máme asi stejně velkou tj. 12-12,5l.
Tankuji vždy plnou nádrž, snažím se, aby hladina benzínu byla skoro zároveň s víčkem….víc se do ni opravdu už nevejde.
Pravidelně najedu do rozsvícení rezervy (první rozsvícení, většinou pak ještě párkrát zhasne, než se znovu rozsvítí trvale) 290-310 km podle stylu jízdy. Ihned jedu tankovat na benzínku a znovu do plné natankuji necelých 10l (ne více)
Počítám, že rezerva od prvního bliknutí bude bezpečně 75km (spíše vice)
Palivoměr ukazuje opakovaně stále stejně přesně a lze mu bez výhrady věřit!

Re: Piaggio Beverly 125ie

07 dub 2014, 21:20

Tankování po nájezdu 300km
Jak jsem psal v předchozím příspěvku, dneska jsem měl v plánu zaokrouhlit počet km na 300 od posledního tankování, takže něco jsem najel ráno při cestě do práce, zbytek couračkama po Přerově a opět jsem počítadlo pěkně zaokrouhlil na rovných 300km :-).
Takže opět na benzince Agip, tankuji plnou, pistole zastrčená v nádrži, na počítadle ukazovalo necelých 9 litrů, pistole vycvakla. no si říkám, to je nějak málo ne? Na to že je ručička palivoměru pouze 1 dílek před totálně prázdnou nádrží, tak by snad mělo vlézt více ne? No tak já pilná eva povytáhl pistoli a jal se dotláčet "do plna". Jako šlo to, naskočilo něco přes 9 litrů, no ale jak to dopadlo ... raději se ani neptejte :-D :-D Jako takto násilím jsem tam cpal naposled benzin... nemusím to snad rozvádět ... :-D :-D
Takže shrnuto, po druhém měřeném tankování, po nájezdu 300km od posledního tankování, mi teď vyšel průměr 3,1 l/100km. 300km lze ujet na plnou nádrž asi bez problémů, ale někde "lítají" zhruba 3 litry, což je poměrně hodně. Tak příště zkusím opět posunout hranici něco přes 300km a uvidím, pak opět napíšu, nebo budu tlačit k pumpě :-D
wp_20140407_17_24_05_pro.jpg

Najeto 500km
Kilometry pěkně ubíhají, dneska jsem zároveň překročil hranici najetých 500km, zatím bez jakékoli závady a žádný problém, posunul jsem se do poslední fáze záběhu. Nyní už zkouším více a důrazněji akcelerovat při rozjezdech i v průběhu jízdy, cestovní rychlost jsem posunul na max 90km/h (dle tacho), ale vždy jen krátkodobě, pak zas uberu plyn a tak kolem dokola. Prostě zatím se snažím vyvarovat držet plyn na jednom místě. Už je cítit, že skútr se uvolňuje, jede určitě lépe než na začátku, jízda začíná být pohodovka. Teda až na to chybějící plexi. Čím vyšší rychlost, tím je odpor vzduchu a tím pádem i větší zima, kor po ránu. Dneska byla ráno u nás mlha, teplota +1, takže dobrá kosa. No doufám, že prodejce mi nejpozději příští týden už dodá i namontuje plexi, jinak z toho asi zešílím ... :-D.
wp_20140407_17_55_08_pro.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Beverly 125ie

12 dub 2014, 20:43

Zkus vzít v Přerově benzín Gulf Xtreme 95. Je sice za 37,20 ale skůtr mi s ním dlouhodobě prokazatelně míň žere (asi o 10%). Je to tím, že trochu líp jede a nemám potřebu jet neustále na plnej. Jsem zvědav jestli to taky nějak poznáš.

Re: Piaggio Beverly 125ie

12 dub 2014, 20:56

Na jaké benzince? Já tankuji na Agip.

Piaggio Beverly 125ie

12 dub 2014, 21:00

Peto aha co co pre teba objavil pri vtipnom čítaní webu o pcx modelcnc.cz toto rieši aj tvoj problem :) PS ak patrí autor Alan aj k našim členom by som mu vzdal hold nad jeho vtipnými popismi a slúži zároveň ako výstraha pred čínskymi skutrami
Obrázek
Naposledy upravil BrAtKo dne 12 dub 2014, 21:16, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Beverly 125ie

12 dub 2014, 22:28

Montáž zadního kufru

V pátek 11. dubna 2014 jsem si udělal malý výletík do Olomouce, zastavil jsem se i ve Velkém Týnci u Bláhů, kde jsem kupoval svého nového miláčka :-), abych zjistil, jak to vypadá s doplňky na můj skútr, jestli už něco přišlo. Tak měli už vše potřebné k namontování zadního kufru, ač jsem nebyl objednán, ochotně mi nabídli, že mi ho hned namontují. Tak jsem řekl, proč ne, alespoň budu mít více prostoru na zavazadla. Sice bych byl uvítal, kdyby bylo už i plexisklo, ale zaplať pánbůh i za ten kufr :-). Vybral jsem si model GIVI E 470N – 47litrů. Moc pěkný, líbí se mi, konečně budu mít snad dostatek prostoru na výletech :-D. A pokud by nestačilo, tak ještě vymyslíme nějaké boční kufry :-D.

No když už jsem byl u prodejce, tak jsme zrovinka zkontrolovali hladinu oleje. Zjistil jsem, že po nájezdu 680km byla hladina oleje na rysce MIN, možná už i lehce pod. Nevím, jestli je to tak v pořádku, jestli je spotřeba oleje odpovídající? No v každém případě mi hned doplnili olej, tak je vše v pořádku a jezdí se dál :-).

Zřízení stránky na Facebooku

K dnešnímu dni jsme také zřídil stránku na Facebooku věnovanou mému skútru Piaggio Beverly 125ie, tak kdo jste na Facebooku a zajímáte se o tento skútr, tak lajkujte, sdílejte, šak víte, co máte dělat :-D. Zatím těch info není moc, teprv postupně budu přidávat články. Také tam budu psát o svých výletech na tomto skútru, zkušenosti, poznatky atd. I to co se nehodí sem psát :-D

A opět pár fotek mého skútru Piaggio Beverly 125ie s namontovaným zadním kufrem:
wp_20140411_18_22_36_pro.jpg
wp_20140411_18_23_08_pro.jpg
wp_20140411_18_23_54_pro.jpg
wp_20140411_18_24_05_pro.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď