Lukáši, díky za gratulaci. Koukám, že máš také Beverly? Ale větší kubaturu, to už musí lítat že? . No mě zatím stačí bohatě 125.
Poznatky po nájezdu 200km
Jak už jsem psal v jiném vlákně, v úterý 1. dubna 2014 jsem prodal svůj předchozí skútr Kymco Agility City 125. Hned poté, co kupec s mým bývalým mazlíkem odjel, tak jsem šel do garáže pro svého nového miláčka - Piaggio Beverly 125ie, hopsnul do sedla a jel jsem se projet, abych zahnal smutek za Agilitkou. Přece jen po roce ježdění vzniklo určité pouto mezi mnou a Agilitkou... No, nebudu to dál rozebírat, pojďme se věnovat tématu tohoto vlákna
Počasí ve zmiňované úterý bylo opět velmi příznivé a přímo vybízelo k vyjížďce na skútru. Takže jsem pokračoval v zajížděcím procesu, jak jsem popisoval v předchozím článku. Trasu jsem nijak neplánoval, prostě vzal jsem to bočními silnicemi přes vesničky na Lipensku a Přerovsku, kde se daly krásné aplikovat doporučené rady pro zajíždění. Jak jsem tak bezcílně jezdil, kouknul jsem na údaj na palubní minipočítač a koukám, že se blížím k hranici 200km od posledního tankování. Tak jsem si řekl, super, budu mít krásně zakulacenou cifru pro snadné spočítání spotřeby, a tak jsem zamířil do Přerova ke své oblíbené benzince Agip.
Ještě v teto souvislosti bych rád pochválil skvělou vychytávku minipočítače, který mi dokáže zobrazit údaj o najetých km od posledního tankování. Tohle je velká výhoda oproti Agility, kde jsem musel pracně přepočítávat najeté km podle tachometru. Na Beverly 125ie je tohle skvěle vyřešeno, to je na jedničku s hvězdičkou .
První naměřený údaj o spotřebě Beverly 125ie
Po příjezdu do Přerova mi ještě chybělo pár kilometrů do rovných 200, tak jsem skútr protáhl přerovskými uličkami a na benzinku jsem dorazil s cifrou rovných 200km od posledního tankování - viz foto. No dobře, tak přesně 200,4km, pro rejpaly .
Takže jsem natankoval do plna, natlačil benzinu co šlo, a přitom sledoval, jak naskakují číslice na stojanu. Hádejte, jaká cifra se tam objevila? No dobře, nebudu vás napínat, natankoval jsem cca 5,74 l, takže po jednoduchém propočtu my vyšla průměrná spotřeba na prvních 200km 2,87 l/100km!!, což je myslím velice slibné číslo . Samozřejmě ještě je stále hodně brzo na jakékoli závěry, skútr je stále v záběhu a z jednoho tankování určitě nelze vyvodit relevantní údaje o spotřebě. Nicméně i přesto mě potěšilo, že jsem se dostal pod 3L, to se mi u Agilitky nedařilo ani omylem. No uvidíme, jak se spotřeba bude vyvíjet dál.
Ještě bych mohl doplnit malý poznatek o chování palivoměru. Tak zatímco u mého předchozího skútru KYMCO Agility City 125 po natankovaní do plna ručička ukazovala stále plnou i po ujetí 60km, ale přitom ve skutečnosti už bylo skoro půl nádrže pryč, tak u Beverly 125ie se ručička palivoměru chová úplně jinak. Už vůbec při sepnutí spínací skříňky proběhne impozantní diagnostika systému, kdy ručičky ukazatelů se zhoupnou do maxima a poté se nastaví na aktuální pozici, tzn. v případě palivoměru při plné nádrži zůstane v maximální poloze. S ubíhajícími kilometry přiměřeně klesá i ručička palivoměru, takže přibližně po ujetí 80km ukazuje 3/4 nádrže, po najetí 200km mi ručička ukazovala lehce pod 1/2 nádrže. Tedy zatím se mi jeví,že palivoměr ukazuje poměrně přesně. Uvidím, jak se bude chovat, když najedu více kilometrů. Teď mám v plánu najet 300km a zkusím opět natankovat plnou nádrž, tak jsem zvědavý jak to dopadne, ale o tom budu referovat v některém z dalších článků .
Ještě jsem si vzpomněl na jeden poznatek. Všimnul jsem si, že Beverly 125ie poměrně dost "topí" a je to hodně znát v úložném prostoru pod řídítky. Jak jsem tak jezdil, po zastavení jsem něco vytahoval s tama a jsem si říkal, jak to, že je ta věc tak teplá? No na ohmat pak jsem zjistil, že především spodní část schránky je poměrně dost vyhřátá. No přemýšlím, že bych si tam mohl třeba vařit oběd cestou na výletě, třeba vajíčka, nebo možná i polévku . No trochu přeháním, pokus o odlehčení , ale stejně by mě zajímalo, jestli ve schránce pod řídítky mají teplo i ostatní majitelé Beverly.