Kluci, díky za reakce. Odpovídám až nyní, teprve včera jsme se vrátili z dovolené v Chorvatsku ...
Dneska jsme se byli s mojí projet na Beverlyně do Olomouce, pořádný fičák, parádně to s náma mávalo. Jen chci k té rychlosti. Proti větru, ve dvou, a kopce, to je prostě průšvih, ta rychlost padá, ale s tím se musí u 125-ky počítat. Nicméně cestu zpět jsme jeli po dálnici do Lipníka, do kopce - tam rychlost spadla klidně i na 80km/h, u vrcholku i méně, ale s kopce ... lidičky ... podařilo se mi to místy rozjet až skoro 120km/h (samozřejmě tacho hodnoty
), no to bylo jiné svezení, takto kdyby to jezdilo pořád tak maximální spokojenost
. Beverly 125ie má fakt suprový podvozek, naprostá stabilita, ani při tak vysoké rychlosti jsem necítil, že by jízda byla nebezpečná. Samozřejmě hodně pomáhá i to velké plexi, prakticky necítím žádný odpor vzduchu. Bez plexi bych tu rychlost asi nedal, to bych odletěl ze sedla
. No asi budu muset pomalu uvažovat o řidičáku A, a nebo šetřit na mp3, pokud lze řídit jen s B-čkem...
Tady padl dotaz na spotřebu, tak odkážu v mém podpisu, kde vedu přesnou evidenci veškerých nákladů na provoz skůtru
.
Ještě se kratičce zmíním o skútrech v Chorvatsku. No bylo jich tam požehnaně a že mi to drásalo srdce, když jsem musel na ně jen koukat, hned bych se svezl ... Ale abych to zbytečně nerozváděl, schválně jsem koukal, jaké značky jsou zastoupeny. Docela mě překvapilo, že hodně dominovala značka Piaggio, a hlavně modely Beverly různého stáří, akorát spíše větší kubatury, 300 atd. Pak nějaké Aprilie, sem tam nějaká Yamaha. Ale osobně jsem si detailně prohlížel hlavně Beverly, pokud někde parkoval.
Možná bych mohl kratičce zmínit, jak se v Chorvatsku v městě jezdí. To, co by místní plechovkáři nerozchodili a policajti asi také ne, tak tam se děje běžně. Jízdy přes plnou před křižovatkou, klidně i do prostisměru, kličkování mezi auty v kolonách, no prostě jen jsme zírali. A přitom nikdo na nikoho netroubil!!! To prostě u nás by jaksi neprošlo. Ale třeba se situace časem změní.
O parkování ani nemluvě. Tam se evidentně neřeší, kde se může nebo nemůže se skútrem parkovat. Netuším, jaké mají v tomto směru předpisy, ale skútra na nějakém placeném parkovišti bylo skoro problém vidět, o to více jich parkovalo třeba na chodnících, nebo i přímo v centrech. No prostě jiný kraj, jiný mrav... Více to raději rozebírat nebudu, asi to nepatří do tohoto vlákna, ostatně kdo jste byli někdy v jižních státech, tak to znáte.