Piaggio Beverly 125ie

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod peezee » 18 črc 2014, 11:20

no to velke plexi ma urcite vetsi odpor nez lidske telo ... ale je fajn ze si na to prisel :-D
S přátelským pozdravem
peezee IT programmer
------------------------------------
http://peezeeu.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
peezee

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 181
Registrován: 10 čer 2013, 13:32
Bydliště: Opavsko
Skútr / moto: Piaggio X8 125, nyní Yamaha FZS 600 Fazer rv.2001

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Dusan14 » 18 črc 2014, 13:09

Akurat ti plexi je aerodynamicke kdez to ludske telo nie.... tak ze az taky rozdiel tam nemusis byt.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod AlesM » 18 črc 2014, 15:13

Velikost plexi na jízdní vlastnosti vliv má...není to moje domněnka, ale prostý fakt.
Stejně jako fakt, že lidské tělo byt schované celé za plexi má pořad nějaký odpor proti směru jízdy ( ne výlučně a pouze od proudění ze směru jízdy, ale i od turbulencí které vznikají za jakýmkoliv předmětem kolem kterého proudí jakákoliv látka ( třeba vzduch .....) fakt z fyziky.

Rovněž je prostý fakt, ze skútr s výkonem 5kw pojede třeba 80km/h ( to je realita)....nikdo z vás nepředpokládá ale, že skútr s výkonem 10kw pojede dvojnásobně rychle 160km/hod. (ani to myslím, že neočekává :P )
Narůst potřebného výkonu pro zrychlení z určité výchozí rychlosti je potřeba exponenciálně větší než při zrychlení o stejnou hodnotu při rychlosti menší.
Pokud řešíme rychlost 95km/h vs. 100km/h je potřeba pro tohle malé zrychlení překvapivě velký nárust reálně využitelného výkonu motoru který je právě spotřebovaný jízdním odporem....tohle je taky fakt.

Stejně je prokázaný fakt, že i namontovaní kufru na skútr , přestože by někdo mohl bystře namítnout, že je schovaný za tělem má vliv na jízdní vlastnosti, spotřebu a i tu maximálku. Stejně tak je velmi často popisováno rozdílné chovaní při puštění řídítek s a bez kufru. (zase to proudění a turbulence)

Závěr: I MALÁ ZMĚNA V JÍZDNÍM ODPORU PŘI VYŠŠÍCH RYCHLOSTECH BUDE MĚT OBROVSKÝ DOPAD NA DOSAŽENÍ MAX. RYCHLOSTI.

Doufám, že je to srozumitelné
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 18 črc 2014, 18:12

Aleši, určitě je a asi nikdo ti nebude odporovat :-)
Nicméně, dneska jsem měl cestu do Olomouce, takže tam i zpět jsem to dal po dálnici. Tak jsem tomu zkusil "oknedlit", div jsem neurval lanko plynu :-D :-D, no místy jsem to rozpálil až 120km/h!!!, pravda asi to bylo při klesání ... :-D, nicméně i s tou "plachtou", jak to plexi bylo nazvané a zadním velkým kufrem prostě ten skútr dokázal tuhle rychlost vyvinout. Pocity jízdy při této rychlosti? Pecka!! Vůbec jsem se necítil nebezpečně, žádné chvění, že by bylo cítit, že Beverly má už dost, prostě paráda, luxusní svezení. Jako podvozek a celkově konstrukce Beverly 125ie je bez debat perfektní, i při vyšší rychlosti ovládání i jízda naprosto bezpečná.
Jo, jen tak mimochodem, bez té "plachty" bych takovou rychlostí nedokázal dlouho jet, je to když ne přímo nebezpečné, tak velmi nepříjemné. Mě stačilo zkraje, když byl skútr nový a čekal jsem na plexi, tak jsem najezdil několik set km bez plexi a bylo to naprosto utrpení. Už při rychlostech 80 a více jsem měl nepříjemný pocit, že odletím ze sedla. S tím velkým plexi i při 120 je to naprostá pohoda, ani nevím, že tolik jedu :-)

Samozřejmě ten odpor vzduchu tam je, při takových rychlostech zároveň prudce stoupá spotřeba, to je prostě také fakt. Takže vytáčet to nad 100 nebo jezdit na plný knedlík, také není to pravé ořechové, to by se hodně prodražilo ...

No nic, zatím budu jezdit tak jak je, pro solo jizdu mi to i postačuje, horší ve dvou... no pomalu se poohlížím po něčem větším ... :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod tyjo » 18 črc 2014, 18:44

Myslím, že u Petra probíhá v hlavně nějaké MP3 co jsem tak z příspěvků postřehl :-)
KYMCO AGILITY CITY 125 - Diamantová bílá, r.v. 2011. Aktuální tuning Válec NARAKU 160 ccm, aktuálně krásný bílý kufřík :-)
Mobilní světla a zvuk http://www.mobishow.cz -Zajišťuji světelnou laser show a DJ pro svatby, party a věčírky.
Uživatelský avatar
tyjo

500+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 547
Registrován: 10 čer 2011, 08:00
Bydliště: Rakovník
Skútr / moto: KYMCO CITY AGILITY 125 - bílá r.v. 2011
Tuning / úpravy: Válec NARAKU 160 ccm, reflexní proužky, kufr, reflexní vesta :-), Kamera MAGICAM SD21 už není v záběhu, ale spíš v záhubě.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Mohy 125 » 18 črc 2014, 18:47

ty jo za cenu MP bych uz vybíral něco z jiné branže....

MP3 uz totiz neni jednostopý vozidlo...když Petr poridi nějaký fajn kábro tak je na tom stejně.
Moto: 04/2014 - 10/2016 - Kymco Downtown 125ccm
10/2016 - ???? - Piaggio MP3 400i LT 2009 Akrapovič
Mohy 125

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 565
Registrován: 10 dub 2014, 13:37
Bydliště: Vojkovice u Kralup
Tuning / úpravy: reflexní polepy, Akrapovič - víc netřeba

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod jackm » 18 črc 2014, 18:50

Když tříkolku tak Spydera. :P Ale na to zdejší nemají, ty si radši koupí "TOP výkonný skútr" Piaggio MP3, ale je to s Bčkem a za dvěstě tisíc a to se vyplatí, ne? :P
:lol: :lol:
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 18 črc 2014, 18:54

pro PBM2:
No máš pravdu částečně, buď udělat A (pokud to na stará kolena zvládnu ... :-D :-D ), a nebo údajně lze na MP3 jezdit i s B-čkem? Jsem se na to ptal v autoškole, ti my nebyli schopni potvrdit, ale asi to nebylo v jejich zájmu že jo, přeci nebudou radit koupit něco, na co stačí B, tak by přišli o klienta :-D
No a pokud by bylo A-čko, tak tam už mám několik žhavých tipů - např. zůstat u Beverly - objem 350, nebo Kymco Downtown 300 nebo X-citing 400, nebo Piaggio X10, nebo, nebo nebo nic :-D. Už raději se vrátit na zem k mé zlaté Beverly 125 :-D.
Uvidíme. Jak říkám, na solo jízdy by mi v pohodě stačil, pro dva asi bude potřeba něco výkonnějšího. Moja jak dříve o ježdění se mnou nechtěla ani slyšet, tak teď zas naopak mě spíše uhání ona, že někam jedem :-D. Zítra vyrážíme poprvé na vícedenní tour po Čechách, toš jsem zvědavý, jestli to přežijem jednak my a také Beverly :-D. No šak potom bude z toho cestopis.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod saimon1 » 18 črc 2014, 19:00

jackm - Vidím, že závist je věčná. :lol: :mrgreen:
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Mohy 125 » 18 črc 2014, 19:24

má pravdu ten kluk.... :wink: :idea: dobrý nápad...
Moto: 04/2014 - 10/2016 - Kymco Downtown 125ccm
10/2016 - ???? - Piaggio MP3 400i LT 2009 Akrapovič
Mohy 125

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 565
Registrován: 10 dub 2014, 13:37
Bydliště: Vojkovice u Kralup
Tuning / úpravy: reflexní polepy, Akrapovič - víc netřeba

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 18 črc 2014, 19:36

PBM:
Z velké části jsi to vystihnul, také tak uvažuji, klidně bych moji koupil Hondu SH125 a jezdili bychom na dvou strojích, ale do toho se nehrne a násilím ji nechci přesvědčovat. Zatím jí to vyhovuje v roli batůžek, takže musím vycházet z toho. Ale je fakt, že ještě loni nechtěla ani slyšet, že by vůbec vylezla na skútr a teď je vše jinak. No aby se čert v těch ženských vyznal ... :-D :-D :-D
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 18 črc 2014, 19:58

Hezky řečeno, ale tohle je jen teorie, uvést to do praxe není tak jednoduché. Na rovinu ti řeknu, že každý nemá vlohy na řízení a ne každého to láká a baví. Jako dál veřejně tohle nechci probírat, prostě do jisté míry máš pravdu, ale prostě u nás to takto nepůjde. Před koupí Beverly jsem měl možnost jiného řešení, tehdy moja o ježdění nechtěla ještě slyšet, no teď se to vše zkomplikovalo a je mi jasné, že pokud bych Beverly opět prodával, tak bych tratil šílené peníze, takže tuto variantu bych bral jako poslední. Spíše to vidím na pořízení mp3 - 500 - jen na výlety ve dvou, Beverly si nechat na solo jizdy + do práce. No uvidím, je to o penězích, o garážování atd., atd., prostě tohle už zatím nebudu rozebírat, až k něčemu u nás dojde, určitě to tady zaregistrujete :-D
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod mailo » 18 črc 2014, 20:07

mel si koupit spise sh125 nebo yamaha x-max 125 2014 to je krasavec
Uživatelský avatar
mailo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 428
Registrován: 08 bře 2013, 13:16
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: yamaha x-max 125 2014 matna bila
Tuning / úpravy: 12V zasuvka, cervene reflex prouzky,drzak na mobil, intercome, gopro hero 3+ black,deka louis

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 18 črc 2014, 20:18

Máš na mysli SH 125 na místo Beverly 125? Tak to určitě ne, tuším, že jsem důvod výběru právě Beverly vysvětloval hned v prvním příspěvku tohoto vlákna tak se nebudu opakovat. Yamaha 125 X-Max - ano, také jsem nad ním uvažoval, ten stroj je pěkný. A hodně se mi líbí také Suzuki Burgman 125. Ale to už jsme odbočili hodně daleko ... takže šup zpět k Beverly 125ie :-D
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod peezee » 18 črc 2014, 20:38

saimone, zavist ma koreny v hlouposti :-)
S přátelským pozdravem
peezee IT programmer
------------------------------------
http://peezeeu.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
peezee

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 181
Registrován: 10 čer 2013, 13:32
Bydliště: Opavsko
Skútr / moto: Piaggio X8 125, nyní Yamaha FZS 600 Fazer rv.2001

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků