Piaggio Beverly 125ie

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Marťas1 » 31 bře 2014, 16:48

Taky se přidávám s gratulací a přeji hodně sťastných kilometrů .Taky jsem po ní pokukoval, ale po Beverly 350 SportTouring , jenže ta cena byla už o dost vyšší ,takže to nakonec byla Aprilka !
Určitě dobrá volba . :mrgreen:
APRILIA SR MAX 300
Uživatelský avatar
Marťas1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 23 kvě 2013, 17:59
Bydliště: Bílovec
Skútr / moto: Aprilia sr max 300
Tuning / úpravy: Proužky na kola, kufr Givi

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod crhy » 31 bře 2014, 17:28

Moc pěkný - barva super, ta více paprsková kola mě dostali už při představení Beverlyny. Ať slouží bez zaváhání a dělá kopec radosti :!:
Velmi dobrý výběr :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod mirsil » 01 dub 2014, 00:26

Nadčasový, líbivý, moderní a při tom i trochu retro design, který se jen tak neohledí, hezká kombinace barev, spolehlivý motor, úložné prostory - opravdu povedený kousek :wink: Přeji hodně šťastných kilometrů :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 02 dub 2014, 19:36

Teda kluci já zírám, tolik pozitivních ohlasů a gratulací jsem opravdu nečekal! :-). Takže ještě jednou děkuji všem, kteří jste tu už napsali nebo napíšete. Je to pro mě do jisté míry zavazující, určitě čekáte, že budu o Beverly 125ie psát a referovat, nebojte, nezklamu vás, opět vám nadělím další dávku slohové práce na téma Piaggio Beverly 125ie, tak si opět počtete :D :D.

První výlet na skútru Piaggio Beverly 125ie spojený se zajížděním skútru

V podstatě každého, kdo si pořídí úplně nového skútra, čeká povinná tortura - zajíždění skútru. Každý k tomuto procesu přistupuje s jinou dávkou odpovědnosti. Jelikož jsem ke skútru nedostal CZ manuál, tak nemám zcela přesné informace, jakým způsobem bych měl Beverly 125ie zajíždět. Nicméně vycházím z dostupných informací na netu sice k jiným skútrům, ale určitě použitelným i pro Beverly. Víceméně se ztotožňuji se způsobem zajíždění uvedeném u zajíždění PCX, na což mi poslal odkaz Bratko.

Takže s nějakou představou, jak budu Beverly 125ie zajíždět, jsem vyrazil v neděli 30. března na cesty. Dal jsem si takovou okružní vyjížďku přes vesnice kolem Lipníka, směrem na Přerov, zastavil jsem se u zámku v Dřevohosticích, pak směrem na Troják, Valašské Meziříčí a pak ještě couračky bočními silnicemi a vesničkami mezi Hranicemi a Lipníkem. Cestu nebudu dál podrobněji rozebírat, to patří do jiného vlákna, zaměřím se spíše na dojmy z Beverly.

V doporučení, jak zajíždět nový skútr jsem vyčetl, že prvních 200km je ideální jezdit po městě. No Lipník není zrovna velké město, ani tu v podstatě nemáme křižovatky řízené semafory, takže tahle rada byla pro mě pasé. Nicméně počas mého prvního výletu jsem se snažil v rámci možností a s ohledem na bezpečnost simulovat městský provoz. Tzn. volil jsem kde to šlo spíše jízdu po vedlejších silnicích, v průběhu jízdy jsem ubíral nebo přidával plyn, přibrzďoval nebo i brzdil, zastavil apod., prostě aby se usadily brzdové destičky a celkově pěkně všechno sedlo jak má. Také je potřeba zajet nové pneumatiky, aby pěkně seděly na silnici :-). No prostě styl jízdy byla opravdu tortura, maximální rychlost jsem volil 60-70km/h (dle tacho), plyn vůbec nevytáčel na plno, nicméně na Beverly 125ie stačí jen trochu pootočit plynovou rukojetí a je cítit pěkný tah. Neustále jsem byl v pokušení tomu pořádně osolit na plno, ale odolal jsem :-). Na to budu mít určitě dost času po kvalitním zajetí :-).

Mé postřehy z první vyjížďky

Skútr Piaggio Beverly 125ie je větší, robustnější a také o dost těžší než můj předchozí skútr Kymco Agility City 125. Sedadlo je dostatečně velké, sedí se mi na něm pohodlně, ale je vyšší než u Agilitky, takže při zastavení na zem dosáhnu tak akorát. Skútr je tedy spíše pro vyšší postavy. Docela mi i vyhovuje takový výstupek, který odděluje část pro řidiče a spolujezdce, slouží zároveň jako taková menší opěrka, docela by se hodila vyšší, aby se dalo opřít, ale takový luxus mívají až maxi skútry...

Beverly krásně sedí na silnici, odpružení mi přijde jemné, decentní, nerovnosti s přehledem zvládne s lehkým zhoupnutím, prostě není to žádná tvrdá lavice. Myslím, že nebudu mít na Beverly 125ie žádný problém zvládat i dlouhé výlety :-).

Už jsem zmiňoval krásný tah, skútr jde hned za plynem, je znát výkon 11 kW a i když je skútr v záběhu, sílu je cítit. Jízda je na Beverly opravdu parádní, už si na něj pomalu začínám zvykat. Jen mi chybí ochranné plexi, na které jsem si hodně zvyknul na Agilitce. To jsem mohl jezdit i při teplotách kolem nuly a nebylo mi zima. Na Beverly 125ie to bez plexi opravdu pořádně fouká, vůbec nejhorší to je brzo ráno, když jedu do práce, to bývám fakt dost promrzlý. No ještě že jsem si ponechal deku na nohy, alespoň na nohy mi je teplo. Plexi mám samozřejmě objednané, ale prý to bude trvat několik týdnů. No tak si tu zimu pěkně vychutnám... :-(

Ale abych jen nechválil. Narazil jsem na některé drobnosti, které trochu kazí zatím pozitivní dojem. Jak jsem již zmiňoval v dřívějším příspěvku, na pravé straně řidítek se nachází tlačítko Mode, které slouží k ovládání minipočítače. Obsahuje základní funkce: celkový počet km, denní počítadlo I, denní počítadlo II, napětí akumulátoru a teploměr. Funkce pro mé potřeby zcela postačující, zejména mě potěšilo denní počítadlo, vlastně dokonce dvě, takže jedno mohu používat na kontrolu nájezdu km od posledního tankování a druhé např. když pojedu na výlet, tak budu hned přesně vědět, kolik jsem najel km. Potěšil mě také teploměr. Ale co mi trochu vadí, je umístění tlačítka Mode, kterým se přepíná mezi jednotlivými funkcemi. Alespoň pro mě je poněkud hůře dosažitelné. Nejím, jak bylo myšleno ovládání, ale za jízdy mám opravdu na tlačítko problém dosáhnout palcem. Prakticky musím ruku až nepřirozeně natahovat, abych palcem dosáhl a nebo na chvilku sundat ruku z plynu, což je docela nepraktické.

Pak jsem narazil na problém u zdířky 12V. Zkoušel jsem napojit mobil, který mi současně slouží jako navigace, tudíž za jízdy potřebuji mít 100% jistotu, že mobil se mi nabíjí. No já jsem zjistil, že konektor nabíječky v zásuvce zrovna moc přesvědčivě nedrží, takže za jízdy při otřesech a vibracích zkrátka konektor sám povyskočí ze zdířky a přestane nabíjení, což je samozřejmě průšvih. No budu se na to muset ještě podívat, jestli konektor půjde nějak zajistit proti samovolnému vypadnutí. V Agilitce mi přitom konektor držel a fungoval bez problémů.

Také docela postrádám tlačítko výstražných světel, jaksi u stroje takové cenové kategorie bych to bral jako samozřejmost.

Dále mi docela chybí zvuková signalizace zapnutých směrových světel. U Kymco Agility City 125 to měli výborně vyřešené, bylo tam poměrně slyšitelné cvakání, které bylo pěkně slyšitelné tak do rychlosti 50-60 km/h. U Piaggio Beverly 125ie mi zvuková signalizace dost chybí. Dost se divím, že u takto drahého stroje to není automaticky zabudované. Už jsem se přistihl, že jsem zapomněl směrovku vycvaknout, což je docela nepříjemné a stresuje mě představa, že zapomenu vycvaknout přepínač směrovek v nějaké kritické situaci... :-(.

Takže jediným upozorněním, že mám zaplé směrovky, je blikající zelená kontrolka. Opět bohužel tady dost šetřili, je pouze jedna společná pro levou a pravou stranu, což opět tady boduje Kymco, protože u Agility byly kontrolky dvě, samostatně pro levý a pravý směr. Tak někdy nevím, jaký směr mám zapnutý, také docela nepříjemné... :-(

Takže pro tentokrát už budu končit, opět jsem se rozepsal :-D, takže další poznatky a reference budou v dalším článku :-). Pokud budete mít nějaké dotazy, připomínky, klidně pište.

A ještě nějaké foto z první vyjížďky:
wp_20140330_14_46_30_pro.jpg
wp_20140330_15_59_58_pro.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod BrAtKo » 02 dub 2014, 19:59

Ty to je pekná slohova práca až si myslím že toto by malo zostať len tvoje osobne vlákno. Inak k tej nabíjacke doporučujem skúsiť inú ideálne ak by si ju mohol skúsiť a ak nebude dobre držať tak aby si ju mohol vrátiť. Teda mám na mysli taký ten stuplik s Usb konektorom. Inak u vás je ešte taká zima ? Ja uz len letná bunda a letne rukavice.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod saimon1 » 02 dub 2014, 20:07

K té zásuvce 12V. Piaggio dává takové blbé zásuvky, že jsou málo hluboké a proto ta nabíječka vyskočí po chvíli ven.
Jedině vyměnit za hlubší, jinak je to opruz! :evil:
Taky to tak mám ale je to pod sedlem, tak se to přitlačí sedlem ale k ničemu.
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 02 dub 2014, 20:13

Díky za reakce kluci :-) Tak tohle vlákno nemusí být mé osobní, i když zatím to tak asi bude, poněvadž vůbec netuším, jestli někdo v ČR, potažmo SR, vlastní Piaggio Beverly 125ie :-) No jak se zdá, tak výměna káblíku nepomůže, protože jak píše saimon1, je to dáno málo hlubokou zásuvkou. Tak tohle jsem nevěděl, že je to "specialita" Piaggia :-(, to se moc nepochlapili. Je fakt, že jak jsem zkoumal, proč to tak blbě drží, tak se mi zdálo, že konektor moc čouhá ven. A ejhle, je to tak. No zkusím pořešit s prodejcem, jestli něco na to vykoumá :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod saimon1 » 02 dub 2014, 20:14

Ať ti tam dají druhou normální. Tuto si můžou dát někam... :)
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod BrAtKo » 02 dub 2014, 20:26

No aspoň za prácu by si nemuseli účtovať a zásuvku im dodas vlastnú.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Gandalf » 02 dub 2014, 20:51

Nebo se muzes poptat po ruznych typech zastrcek. Mam od ruznych spotrebicu nekolik a prestoze jde vzdy o 'zapalovac', tak se lisi delkou a lehce i prumerem. Pokud najdes vhodny pro tuto zasuvku, stacil by vymenit jen ten konektor od nabijecky :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 02 dub 2014, 20:54

Ano, už jsem kontaktoval prodejce, uvidíme, co k tomu řekne.

jo ještě doplním pro Bratka s tou zimou u nás. Tak nevím, kolik stupňů je u vás na jihu, u nás dnes mi to ukazovalo odpoledne +16, ráno to jsem se nedíval, asi lehce nad nulou. Jak jsem psal v článku, na Agilitce jsem s plexi a dekou na nohy lítal celou NE/zimu, i když bylo lehce pod nulou a nebyla mi zima. Tím chci říct, jak propastný je rozdíl jezdit na skútru s/bez plexi a hlavně funkčního, což u Agility opravdu bylo. Na Beverly mám objednané taky, ale prý to trvá 2-3 týdny, tak bohužel, nejvíce na cestě do práce budu zmrzat ráno no, co už teď ... :-(
aha, ještě přišla nová odpověď mezitím tak doplním:

EDIT:
pro Gandalf
No to je sice pěkné, shánět vhodný konektor, ale jak to zkoušet? Objednávat přes net je nesmysl, do marketu se skútrem nevjedu a pochybuji, že by mi půjčili několik nabíjecích káblů na vyzkoušení, které bývají navíc balené, tudíž bych si je musel koupit což je na nic. Jak jsem psal, zkusím to řešit s prodejcem, uvidím, jak se s tím popere :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod BrAtKo » 02 dub 2014, 21:13

Stačí jeden kábel a to obycajny USB ktory si mal k telefonu a pichnes do tej USB zaslepky v skutri a nebudeš mat pahyl co aj tak trčí zbytočne ale len tu zaslepku co ma na sebe USB konektor. Kľudne ti zmeriam ten moj resp. mám dva jedn na obrázku a druhý Belkin. Ceny od 2€ do 10€.
U nás je teraz teplota 12C.
ImageUploadedByTapatalk1396465978.572940.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil BrAtKo dne 03 dub 2014, 07:51, celkově upraveno 1
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod mepa » 02 dub 2014, 21:29

Ahoj Petře, také se připojuji ke gratulace nového stroje. Koukal jsem na netu na tech. údaje, no myslím si že jsi si vybral dost dobře, na to jaké máš stísněné podmínky v garáži. Hlavně dobře zajet, pak dáme vyjížďku na Stachelberg nebo na Gabčíkovo jak jsme se vloni domlouvali.
Uživatelský avatar
mepa

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 458
Registrován: 25 bře 2013, 14:02
Bydliště: Dub nad Mor.,Ol
Skútr / moto: Yamaha X max 125i / 2013 //Piaggio MP3 500ie sport
Tuning / úpravy: reflexní pásky na kolech,deflektor,el.zásuvka

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod petr311 » 02 dub 2014, 21:50

Ahoj Pavle, díky za gratulaci. No jak jsem popisoval, v mém případě tento stroj byl v současné době opravdu jediný možný kompromis, i tak je to vše o fous, čekám, co rozbiju dřív, jestli auto nebo skútr, jak ho tam cpu natěsno :-D A to nevím co bude, až mi namontují velký kufr ... No asi se probourám k sousedům a bude :-D

Jinak na zajíždění pilně pracuji, šak jsi četl. A Gabčíkovo bych možná rád spojil se zbytkem Bratislavy společně s Bratkem, co jsme nestihli posledně, ale o tom se budeme domlouvat buď v jiném vlákně nebo přes SZ :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly 125ie

Příspěvekod Lukees » 02 dub 2014, 22:20

Velká gratulace Petře,jedním slovem TOP,jsem rád že se značka Piaggio u nás dostává konečně více do povědomí,věřím že ti bude sloužit a zároveň dělat radost každý den,nějaké mušky se vždy najdou ale zážitek z jízdy je silnější,přeji hodně pěkných zážitků z cest a hlavně bez nehod :wink:
Uživatelský avatar
Lukees

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 72
Registrován: 16 bře 2014, 17:57
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Piaggio beverly 400 ie

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron