Teda kluci já zírám, tolik pozitivních ohlasů a gratulací jsem opravdu nečekal!
. Takže ještě jednou děkuji všem, kteří jste tu už napsali nebo napíšete. Je to pro mě do jisté míry zavazující, určitě čekáte, že budu o Beverly 125ie psát a referovat, nebojte, nezklamu vás, opět vám nadělím další dávku slohové práce na téma Piaggio Beverly 125ie, tak si opět počtete
.
První výlet na skútru Piaggio Beverly 125ie spojený se zajížděním skútruV podstatě každého, kdo si pořídí úplně nového skútra, čeká povinná tortura - zajíždění skútru. Každý k tomuto procesu přistupuje s jinou dávkou odpovědnosti. Jelikož jsem ke skútru nedostal CZ manuál, tak nemám zcela přesné informace, jakým způsobem bych měl Beverly 125ie zajíždět. Nicméně vycházím z dostupných informací na netu sice k jiným skútrům, ale určitě použitelným i pro Beverly. Víceméně se ztotožňuji se způsobem zajíždění uvedeném u zajíždění PCX, na což mi poslal
odkaz Bratko.
Takže s nějakou představou, jak budu Beverly 125ie zajíždět, jsem vyrazil v neděli 30. března na cesty. Dal jsem si takovou okružní vyjížďku přes vesnice kolem Lipníka, směrem na Přerov, zastavil jsem se u zámku v Dřevohosticích, pak směrem na Troják, Valašské Meziříčí a pak ještě couračky bočními silnicemi a vesničkami mezi Hranicemi a Lipníkem. Cestu nebudu dál podrobněji rozebírat, to patří do jiného vlákna, zaměřím se spíše na dojmy z Beverly.
V doporučení, jak zajíždět nový skútr jsem vyčetl, že prvních 200km je ideální jezdit po městě. No Lipník není zrovna velké město, ani tu v podstatě nemáme křižovatky řízené semafory, takže tahle rada byla pro mě pasé. Nicméně počas mého prvního výletu jsem se snažil v rámci možností a s ohledem na bezpečnost simulovat městský provoz. Tzn. volil jsem kde to šlo spíše jízdu po vedlejších silnicích, v průběhu jízdy jsem ubíral nebo přidával plyn, přibrzďoval nebo i brzdil, zastavil apod., prostě aby se usadily brzdové destičky a celkově pěkně všechno sedlo jak má. Také je potřeba zajet nové pneumatiky, aby pěkně seděly na silnici
. No prostě styl jízdy byla opravdu tortura, maximální rychlost jsem volil 60-70km/h (dle tacho), plyn vůbec nevytáčel na plno, nicméně na Beverly 125ie stačí jen trochu pootočit plynovou rukojetí a je cítit pěkný tah. Neustále jsem byl v pokušení tomu pořádně osolit na plno, ale odolal jsem
. Na to budu mít určitě dost času po kvalitním zajetí
.
Mé postřehy z první vyjížďkySkútr Piaggio Beverly 125ie je větší, robustnější a také o dost těžší než můj předchozí skútr Kymco Agility City 125. Sedadlo je dostatečně velké, sedí se mi na něm pohodlně, ale je vyšší než u Agilitky, takže při zastavení na zem dosáhnu tak akorát. Skútr je tedy spíše pro vyšší postavy. Docela mi i vyhovuje takový výstupek, který odděluje část pro řidiče a spolujezdce, slouží zároveň jako taková menší opěrka, docela by se hodila vyšší, aby se dalo opřít, ale takový luxus mívají až maxi skútry...
Beverly krásně sedí na silnici, odpružení mi přijde jemné, decentní, nerovnosti s přehledem zvládne s lehkým zhoupnutím, prostě není to žádná tvrdá lavice. Myslím, že nebudu mít na Beverly 125ie žádný problém zvládat i dlouhé výlety
.
Už jsem zmiňoval krásný tah, skútr jde hned za plynem, je znát výkon 11 kW a i když je skútr v záběhu, sílu je cítit. Jízda je na Beverly opravdu parádní, už si na něj pomalu začínám zvykat. Jen mi chybí ochranné plexi, na které jsem si hodně zvyknul na Agilitce. To jsem mohl jezdit i při teplotách kolem nuly a nebylo mi zima. Na Beverly 125ie to bez plexi opravdu pořádně fouká, vůbec nejhorší to je brzo ráno, když jedu do práce, to bývám fakt dost promrzlý. No ještě že jsem si ponechal deku na nohy, alespoň na nohy mi je teplo. Plexi mám samozřejmě objednané, ale prý to bude trvat několik týdnů. No tak si tu zimu pěkně vychutnám...
Ale abych jen nechválil. Narazil jsem na některé drobnosti, které trochu kazí zatím pozitivní dojem. Jak jsem již zmiňoval v dřívějším příspěvku, na pravé straně řidítek se nachází tlačítko Mode, které slouží k ovládání minipočítače. Obsahuje základní funkce: celkový počet km, denní počítadlo I, denní počítadlo II, napětí akumulátoru a teploměr. Funkce pro mé potřeby zcela postačující, zejména mě potěšilo denní počítadlo, vlastně dokonce dvě, takže jedno mohu používat na kontrolu nájezdu km od posledního tankování a druhé např. když pojedu na výlet, tak budu hned přesně vědět, kolik jsem najel km. Potěšil mě také teploměr. Ale co mi trochu vadí, je umístění tlačítka Mode, kterým se přepíná mezi jednotlivými funkcemi. Alespoň pro mě je poněkud hůře dosažitelné. Nejím, jak bylo myšleno ovládání, ale za jízdy mám opravdu na tlačítko problém dosáhnout palcem. Prakticky musím ruku až nepřirozeně natahovat, abych palcem dosáhl a nebo na chvilku sundat ruku z plynu, což je docela nepraktické.
Pak jsem narazil na problém u zdířky 12V. Zkoušel jsem napojit mobil, který mi současně slouží jako navigace, tudíž za jízdy potřebuji mít 100% jistotu, že mobil se mi nabíjí. No já jsem zjistil, že konektor nabíječky v zásuvce zrovna moc přesvědčivě nedrží, takže za jízdy při otřesech a vibracích zkrátka konektor sám povyskočí ze zdířky a přestane nabíjení, což je samozřejmě průšvih. No budu se na to muset ještě podívat, jestli konektor půjde nějak zajistit proti samovolnému vypadnutí. V Agilitce mi přitom konektor držel a fungoval bez problémů.
Také docela postrádám tlačítko výstražných světel, jaksi u stroje takové cenové kategorie bych to bral jako samozřejmost.
Dále mi docela chybí zvuková signalizace zapnutých směrových světel. U Kymco Agility City 125 to měli výborně vyřešené, bylo tam poměrně slyšitelné cvakání, které bylo pěkně slyšitelné tak do rychlosti 50-60 km/h. U Piaggio Beverly 125ie mi zvuková signalizace dost chybí. Dost se divím, že u takto drahého stroje to není automaticky zabudované. Už jsem se přistihl, že jsem zapomněl směrovku vycvaknout, což je docela nepříjemné a stresuje mě představa, že zapomenu vycvaknout přepínač směrovek v nějaké kritické situaci...
.
Takže jediným upozorněním, že mám zaplé směrovky, je blikající zelená kontrolka. Opět bohužel tady dost šetřili, je pouze jedna společná pro levou a pravou stranu, což opět tady boduje Kymco, protože u Agility byly kontrolky dvě, samostatně pro levý a pravý směr. Tak někdy nevím, jaký směr mám zapnutý, také docela nepříjemné...
Takže pro tentokrát už budu končit, opět jsem se rozepsal
, takže další poznatky a reference budou v dalším článku
. Pokud budete mít nějaké dotazy, připomínky, klidně pište.
A ještě nějaké foto z první vyjížďky:
wp_20140330_14_46_30_pro.jpg
wp_20140330_15_59_58_pro.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.