Diskuze o skútrech většího objemu.
30 črc 2014, 08:41
Ahoj pořídil jsme si speedfight 100 jen mě překvapuje spotřeba která je kolem 5,5 litru což mě připadne docela dost (je to zhruba stejná jako moje octavka 1,9tdi) poradíte mě někdo prosím na co se zaměřit jezdím celkem na pohodu tachometrově tak těch cca 75km/h takže žádný závodník trasa je měnín - rajhrad- brno a zpět předem díky za každou radu.
30 črc 2014, 09:11
koukni na svici,nejspis bude cerna. Ale to je jen finalni vysledek toho co se deje v karburatoru. Zacal bych asi takto:
1) mas to asi z druhe ruky. Treba to nekdo "tunil" a zapomel to rict.Koukni zda mas original airbox a karbec,napis sem znacku karburatoru,zkontroluj hadicky do karburatoru zda netecou. Pokud to bude original vem si sroubovak.
2) odmontuj airbox a sundej karbec.Koukni jak je nastavena jehla a na trysku,ma na sobe cislo,origo manual udava hodnotu 81,ja mam 82. S volnobeznou tryskou se moc nehejbe. Ted nevim hodnotu,dohledam. Taky ma na sobe cislo,tak si ho poznamenej. Celkove prohledni karbec ze je ok.
pokud tohle vse sedi na tvuj skutr. popis jak se rozjizdi,zda se na zacatku cuka atd. proste reakci na plyn.
30 črc 2014, 10:19
Ano je z druhé ruky o tunění nikdo nemluvil jen že je tam sportovní výfuk (
http://www.emalossi.cz/vyfuk-giannelli- ... 00-51608y/) je to verze bez katu na svíčku se mrknu není to problém filtrbox je originál a karburátor by měl být taky origo (Gurtner , France) hadičky jsou ok nikde nic neteče. Na karbec mrknu na trysku. Rozjíždí se dobře bez cukání svižně jen mě připadně že na plněj plyn není tak rychlej jak na 3/4 plynu to jede asi nejlíp. Dík
-- 30 črc 2014, 10:22 --
jo je to model bez katu
30 črc 2014, 10:55
Ahoj,
mám stejného skůtr, ale je teď na generálce. Po víkendu bych ho měl mít doma a hned si změřím spotřeba dotankovaním a dám vědět jak jsem na tom. 5,5l je fakt raketa, ale co jsem na něm posledně jezdil, tak ho furt drtit na plnej, to bude taky problém...
30 črc 2014, 19:53
je to o tom ze pezoty sou nizkootackace. Ja snad ani na vic nez 3/4 plynu nejezdim. Co se tyce spotreby,koukni na ty trysky. Karbec je origos. Obcas nekdo prijde s myslenkou ze vice vykonu doda vice benzinu. Pokud bude tryska ok,nastava zahada
Me to zere asi do 3l na 100,nemeril sem to nikdy ale je to protoze tankuju 1x tydne a to na skutru jezdim denne,tak me to nezajima.
04 srp 2014, 20:34
Karburátor je opravdu Gunter a trysky jsou 85 a tuším že ta volnoběžná je 46 ale nejsem si uplně jistej tou volnoběžnou , Děkuji za všechny rady popřípadě jakou trysku zvolit? Děkuji
04 srp 2014, 21:42
problem je v tom ze vsechny manualy co ja nasel k pezotum udavaji dellorto karburator. Pro nej jsou hodnoty nasledujici:
jeden zdroj:
carb type-dellorto PVHA 17.5
Pilot screw-1 and 3/4 turns out
idle speed-1600rpm
starter jet-65
pilot jet-30
main jet-83
needle (clip position)-2nd notch from top
float height-not adjustable
druha varianta:
zdroje se dost rozchazeji a neporadim s nicim jinym nez zkusit experimentovat a drzet se spravneho postupu k nastaveni karburatoru. Me se dostalo infortmace ze ty dellorta a gurtnery by meli byt "totozne" takze sem vychazel z toho a zkousel nastaveni trysek od 82,84,86 a nakonec sem nejspokojenejsi s 82. Spravny chod motoru na volnobeh,dobra barva svicky, dobrej zatah i start a nizka spotreba. Nutno podotknout ze jezdim pouze mesto a kratke vzdalenosti,denne 10-15 km a opravdu tankuju jednou za uherak.
04 srp 2014, 22:06
Aha tak to by mohlo být tím by se vše asi vyřešilo já jezdím teda víc km cca 40 ale i tak plná a na ni max 120km otázka jestli spíš hledat origo a nebo se mrknout co udělat s tímto? předem dík za názory
teď jsem se ještě dočetl že vivaci by měl mít karburátor gurnter ale nevím kde sehnat jaká tam má být tryska
04 srp 2014, 22:21
scootercommunity.com.au/files/folders/peugeot/entry79009.aspx
tady je odkaz na manual k motoru,ktery pouziva vicero peugeot skutru.
Trysku koupis za 50kc,pak uz jen nadseni a par hodin to stelovat a zkouset.
Schvalne zkusim zmerit svoji spotrebu,uvidim k cemu dojdu. Ale cekam 3l +-
05 srp 2014, 15:41
JJ dík moc za rady kolikátku bych si měl koupit aby to bylo aspoň trošku optimální 82 jestli by to mohlo pomoct a pak mě napadá kdyžtak druhej karbec něco jsme mě rýsuje za dobrý peníz celkem
-- 06 srp 2014, 08:35 --
Chtěl jsme se zeptat může mít na spotřebu vliv i to že byly poměrně dost zanesený??
06 srp 2014, 22:10
tak jakasi udrzba by se obvzlast u 2T mela delat. Dekarbonizace pistu,hlavy. Cisteni karburatoru,mozna me nekdo za to zlincuje ale od dob co sem sedlal Mustanga cistim (cti vypalujil) vyfuk. Karburator by se mel take cistit ale tam by to spis nejelo nez vice zralo,pri zaneseni. To same vzduch filtr. Obcas vyprat neuskodi.
Nez budes kupovat novou trysku,koukni na svicku jakou ma barvu. Potom se mrkni jak mas nastavenou jehlu v karburatoru,zda neni na max. prutok,to znamena ze by byla na tom zarezu nejvic dole. Dale me napada ze by mohl byt problem se syticem, ze by mohl lehce nedovirat a tim padem by tam neco proteklo navic. Ze je spatny poznas treba podle toho ze musis obcas startovat s mirnym pridanim plynu,pokud je skutr myslim zahraty.
Me taky odesel a byl nahrazen manualnim. Moc nedoporucuju,pokud nema dalkove vypinani/zapinani. Je k nemu pristup jak k penezum
Pokud vyresis vsechny tyhle veci,myslim ze minimalne neco z toho bude spatne. Tak zacit pomalu stelovat a opravovat az se dosahne kyzeneho cile,kterym je spotreba pod 4l aspon
07 srp 2014, 09:05
Ahoj díky za rady svíčka byla mírně načernalá ale nic hroznýho, nevím teda přesně jak na tu jehlu to bych ještě poprosil nějak navést. Je fakt že když je teplý motor po jízdě na chvilku zastavím třeba na benzínce tak musím startovat s plynem na nakopávačku. Trysku jsem již zkusil vyměnit za 82 studený to podstatně méně kouří prakticky vůbec reakce na plyn je nepatrně horší, ale není to až tak závratný. zvukový projev se mě zdá nepatrně lepší ale mrknu na ten sytič dneska zkusil bych ho vyčistit popřípadě vyměnit předem díky
07 srp 2014, 10:17
barva svicky by mela byt "rezava",cerna je spatne,to znamena moc smesi a svice se necisti.Ale to zatim neres,chvilku bude trvat (cca 50km) nez se zmeni,kdyz mas novou trysku.
K jehle se dostanes tak ze sundas vzduch filtr,pak sundat karburator,pro lepsi pristup,jehla je tam jak vede plyn lanko. odsroubujes 2 srouby,vyndas soupatko a tam najdes jehlu.Opatrnost je na miste,aby se nic z tech malych serepeticek neztratilo.
Doporucuju se stelovani postupovat treba podle tohoto navodu. Je to pakarna ale vysledek za to stoji.
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/
07 srp 2014, 12:14
tak to jsme zkoušel a jde pěkně za plynem v celým spektru otáček to je snad dobrý jen nevím jestli by mohl ten sytič udělat cca litr spotřeby navíc pokud by to bylo možný tak bych ho vyměnil položka cca za 250kč za pár kilometrů je to zpět dík za rady
10 srp 2014, 09:21
Ahoj tak jsme vyměnil sytič dal jsme zpátky trysku co tam byla a jsme zvědavej jaká bude spotřeba jehla je nastavena na střed z pěti možných zářezů je přesně uprostřed. Díky za rady