Zdravím všechny příznivce a majitele tohoto francouzského maxiskútru. Koupil jsem před dvěma měsící ročník 2015 a po několika najetých stovkách km už můžu posoudit, jak Satík jezdí a jak se chová. Využívám jej především na okresní cesty kolem vesnice, do městského provozu se dostaneme minimálně.
Posed - mám stodevadesát cm a proto pro mě byl Satík snad jedinou volbou, kde si v pohodě natáhnu nohy na přední nášlapy aniž bych měl nějak nezvykle zalomené kotníky. Po posedu na Xmaxu i Forze prostě nebyla jiná možnost a také rozhodovala cena ojetiny. Posezení je tedy královské, moje malá prdel netrpí a nijak se na skútru nekroutím a nepoposedávám.
Odkládací prostory - pod sedlem je vskutku královské místo a větší nákup nebo dvě přilby satík v pohodě odveze. Navíc ještě lze využít háček u nohou na tašku, tudíž na víkendový nákup vyrazit můžete. Dálkové otvírání sedla je fakt frajeřina a baví mě sledovat lidi, když to na parkovišti využívám. Schránka na řidítkách potěší na drobné mince, peněženku nebo malý mobil, schránka uzamykatelná s 12V zásuvkou také pojme docela nemálo věcí, tudíž o prostor nouze není.
Zrychlení - nevím, jak u jiných 125, ale tady si nestěžuji. V podstatě je na tacho 80km hned, na 100 to trochu trvá víc, ale rozhodně nejsem brzdou provozu.
Rychlost a jízda - když se Pažitka (interní označení) rozjede a má před sebou prostor, jel jsem i přes 120km a bylo to v porovnání přede mnou jedoucím kamarádem na Forze 350. Chtěl by možná dát i víc, ale zřejmě by chtěl poštelovat variátor. I kamarád říkal, že netušil, že by 125 s váhou přes 160kg tak mazala. Každopádně těch standardních 110km/h dává v pohodě a tady asi není u 125ccm co řešit. Do kopce je znát malý obsah, ale opět brzdou provozu nejsem a 80- 90 (devadesát) umí. Náklony až na poserproužek bez problémů - je potřeba zlomit v sobě ten strach, co když to škrtne. Potom se dá krásně v zatáčkách Satíka naklánět a "pokládat".
Spotřeba - když jsem na Pažitce jezdil zkraje po koupi, ukazoval mi tacho spotřebu 3,8l. To jsem se děsil, protože jsem měl jinou představu o spotřebě a ekonomičtnosti skútrů. Po 3 dotankováních plné a několika set km už mám spotřebu 2,7 - 2,8l dle toho, jak tlačím na pilu. Jestli je to moc nebo málo v porovnání s ostatními netuším, ale co je do 3l/100km je myslím cajk.
Poruchy - první věc, co jsem udělal, že jsem koupil nové vzpěry pod sedadlo, které nefungovaly, koupil dálkové ovládání víka sedačky, opravil přední přihrádku na řidítkách. Vyměnil jsem zapalovací svíčku, protože skútr při cca 5.000 otáčkách cukal a na křižovatkách chcípal. Pomohlo to ve chcípání, pocukávání ale jemné je i nadále. Zjistil jsem, že mám prasklou přívodní trubku do vzduchového filtru a může tak docházet k nějakému přisávání. Objednán celý komplet vzduchového filtru vč. trubky z easyparts. Chystám se na výměnu brzdových destiček a musím nějak zjistit, proč je zadní pneumatika v jednom místě mírně "šišatá" a při jízdě mám pocit, že na sedadle jemně nadskakuji. Není to nic hrozného, ale musí to pryč. Jemné pocukávání netuším - jestli je to variátorem a třeba už ohoblovanými válečky, nebo něčím jiným. Pokud s tím máte někdo zkušenosti nebo radu, na co se zaměřit, budu rád za každou pomoc. Jiné poruchy se zatím neprojevily, budu doufat, že dvojková řada Satíků už je vychytanější
Celkové zhodnocení - asi nemá cenu říkat, že designově už má Satík něco za sebou a že jeho oblé a baculaté křivky na prdelce už nemusí splňovat dnešní požadavky na design, nicméně nám konzervativcům vyhovuje a mě osobně se Satík moc líbil a líbí.Využil bych bezklíčkové startování, jaké mají novější stroje, ale s tím se bohužel nic dělat nedá. Šmrdlání a hledání dírky na klíč je někdy dost otravné, ale to musí člověk přetrpět. Pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda, že pro každou blbost je potřeba oddělávat boční plasty a madla, jinak je ke všemu bídný přístup. Zrcátka se dají všemožně regulovat, uvidí a nastaví si je každá postava. Přední štít mám dlouhý, vadí mi jeho povrzávání, ale je to francouz a není to Forza. Takové ty plastové nedokonalosti a ne úplně ideální napasování dílů musí člověk tomuto skútru odpustit. I všude viditelné hlavy šroubů někomu mohou vadit. Je to o zvyku. Se Satíkem jsme si na sebe zvykli. Má své klady, má své neduhy, ale to má každá motorka a kamarádova Forza 350 model 2022 také není bez chyb. Prostě a jednoduše je to jako se vším - chtělo by to ty skvělé vlastnosti a funkce dát z několika skútrů do jednoho. To samé u ženských, ale to je jiná kapitola
P.S. nevím proč, ale ve Firefoxu se mi zde nezobrazují devítky, tak něco píši slovy