Peugeot Satelis 2 zkušenosti po 2 měsících

Diskuze o skútrech většího objemu.

Peugeot Satelis 2 zkušenosti po 2 měsících

Příspěvekod wone » 08 čer 2022, 12:03

Zdravím všechny příznivce a majitele tohoto francouzského maxiskútru. Koupil jsem před dvěma měsící ročník 2015 a po několika najetých stovkách km už můžu posoudit, jak Satík jezdí a jak se chová. Využívám jej především na okresní cesty kolem vesnice, do městského provozu se dostaneme minimálně.

Posed - mám stodevadesát cm a proto pro mě byl Satík snad jedinou volbou, kde si v pohodě natáhnu nohy na přední nášlapy aniž bych měl nějak nezvykle zalomené kotníky. Po posedu na Xmaxu i Forze prostě nebyla jiná možnost a také rozhodovala cena ojetiny. Posezení je tedy královské, moje malá prdel netrpí a nijak se na skútru nekroutím a nepoposedávám.

Odkládací prostory - pod sedlem je vskutku královské místo a větší nákup nebo dvě přilby satík v pohodě odveze. Navíc ještě lze využít háček u nohou na tašku, tudíž na víkendový nákup vyrazit můžete. Dálkové otvírání sedla je fakt frajeřina a baví mě sledovat lidi, když to na parkovišti využívám. Schránka na řidítkách potěší na drobné mince, peněženku nebo malý mobil, schránka uzamykatelná s 12V zásuvkou také pojme docela nemálo věcí, tudíž o prostor nouze není.

Zrychlení - nevím, jak u jiných 125, ale tady si nestěžuji. V podstatě je na tacho 80km hned, na 100 to trochu trvá víc, ale rozhodně nejsem brzdou provozu.

Rychlost a jízda - když se Pažitka (interní označení) rozjede a má před sebou prostor, jel jsem i přes 120km a bylo to v porovnání přede mnou jedoucím kamarádem na Forze 350. Chtěl by možná dát i víc, ale zřejmě by chtěl poštelovat variátor. I kamarád říkal, že netušil, že by 125 s váhou přes 160kg tak mazala. Každopádně těch standardních 110km/h dává v pohodě a tady asi není u 125ccm co řešit. Do kopce je znát malý obsah, ale opět brzdou provozu nejsem a 80- 90 (devadesát) umí. Náklony až na poserproužek bez problémů - je potřeba zlomit v sobě ten strach, co když to škrtne. Potom se dá krásně v zatáčkách Satíka naklánět a "pokládat".

Spotřeba - když jsem na Pažitce jezdil zkraje po koupi, ukazoval mi tacho spotřebu 3,8l. To jsem se děsil, protože jsem měl jinou představu o spotřebě a ekonomičtnosti skútrů. Po 3 dotankováních plné a několika set km už mám spotřebu 2,7 - 2,8l dle toho, jak tlačím na pilu. Jestli je to moc nebo málo v porovnání s ostatními netuším, ale co je do 3l/100km je myslím cajk.

Poruchy - první věc, co jsem udělal, že jsem koupil nové vzpěry pod sedadlo, které nefungovaly, koupil dálkové ovládání víka sedačky, opravil přední přihrádku na řidítkách. Vyměnil jsem zapalovací svíčku, protože skútr při cca 5.000 otáčkách cukal a na křižovatkách chcípal. Pomohlo to ve chcípání, pocukávání ale jemné je i nadále. Zjistil jsem, že mám prasklou přívodní trubku do vzduchového filtru a může tak docházet k nějakému přisávání. Objednán celý komplet vzduchového filtru vč. trubky z easyparts. Chystám se na výměnu brzdových destiček a musím nějak zjistit, proč je zadní pneumatika v jednom místě mírně "šišatá" a při jízdě mám pocit, že na sedadle jemně nadskakuji. Není to nic hrozného, ale musí to pryč. Jemné pocukávání netuším - jestli je to variátorem a třeba už ohoblovanými válečky, nebo něčím jiným. Pokud s tím máte někdo zkušenosti nebo radu, na co se zaměřit, budu rád za každou pomoc. Jiné poruchy se zatím neprojevily, budu doufat, že dvojková řada Satíků už je vychytanější 8)

Celkové zhodnocení - asi nemá cenu říkat, že designově už má Satík něco za sebou a že jeho oblé a baculaté křivky na prdelce už nemusí splňovat dnešní požadavky na design, nicméně nám konzervativcům vyhovuje a mě osobně se Satík moc líbil a líbí.Využil bych bezklíčkové startování, jaké mají novější stroje, ale s tím se bohužel nic dělat nedá. Šmrdlání a hledání dírky na klíč je někdy dost otravné, ale to musí člověk přetrpět. Pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda, že pro každou blbost je potřeba oddělávat boční plasty a madla, jinak je ke všemu bídný přístup. Zrcátka se dají všemožně regulovat, uvidí a nastaví si je každá postava. Přední štít mám dlouhý, vadí mi jeho povrzávání, ale je to francouz a není to Forza. Takové ty plastové nedokonalosti a ne úplně ideální napasování dílů musí člověk tomuto skútru odpustit. I všude viditelné hlavy šroubů někomu mohou vadit. Je to o zvyku. Se Satíkem jsme si na sebe zvykli. Má své klady, má své neduhy, ale to má každá motorka a kamarádova Forza 350 model 2022 také není bez chyb. Prostě a jednoduše je to jako se vším - chtělo by to ty skvělé vlastnosti a funkce dát z několika skútrů do jednoho. To samé u ženských, ale to je jiná kapitola :D

P.S. nevím proč, ale ve Firefoxu se mi zde nezobrazují devítky, tak něco píši slovy

282210593_10222169373285775_4509901391802147704_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil wone dne 07 čer 2023, 15:06, celkově upraveno 2
Jezdit na skútru je jako spát s tlustou holkou. Může se Ti to líbit, může to být fajn, ale nesmí Tě u toho vidět kámoši :-)
Uživatelský avatar
wone

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 08 čer 2022, 10:59
Skútr / moto: Peugeot Satelis 2 RS 125

Re: Peugeot Satelis 2

Příspěvekod JardaB » 08 čer 2022, 14:15

Ta guma má nejspíše "bublinu" nebo jak se tomu říká ... tedy lokálně separovaný vzorek od kostry ... zkusil bych reklamaci
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Peugeot Satelis 2

Příspěvekod kerim7 » 08 čer 2022, 14:20

Satík vypadá moc pěkně a ten design mě vůbec neuráží. Myslím, že současná "hranatá" módní vlna je dočasná a zmizí stejně, jako třeba zmizel šílený hrbatý zadek u Megane II. a podobných modelů aut. Trošku mi připomíná Silvušku (SW-T 400), jen myslím, že 125 ccm na tu váhu není dost. I když Silvuška má zase čtvrt tuny, asi to nemá smysl počítat. Tak hlavně, ať jsi spokojený.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 662
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Peugeot Satelis 2

Příspěvekod wone » 08 čer 2022, 17:29

JardaB píše:Ta guma má nejspíše "bublinu" nebo jak se tomu říká ... tedy lokálně separovaný vzorek od kostry ... zkusil bych reklamaci


Musím zjistit, jestli je to opravdu gumou, nebo nějakým uložením. Prodejce v motobazaru mě s tím poslal k šípku, že je to normální věc a běžné opotřebení. Jenže gumy jsou takřka nejeté, zřejmě je francouzi před prodejem nově obuli. Zkusíme sundat a na vyvažovačce poznáme.

-- 08 čer 2022, 17:34 --

kerim7 píše:Satík vypadá moc pěkně a ten design mě vůbec neuráží. Myslím, že současná "hranatá" módní vlna je dočasná a zmizí stejně, jako třeba zmizel šílený hrbatý zadek u Megane II. a podobných modelů aut. Trošku mi připomíná Silvušku (SW-T 400), jen myslím, že 125 ccm na tu váhu není dost. I když Silvuška má zase čtvrt tuny, asi to nemá smysl počítat. Tak hlavně, ať jsi spokojený.


Ono to fakt není tak děsné. Má to 11kW, tedy maximum co na B jde povolit a fakt to pěkně maže, nicméně 300 nebo 400 by tomu slušelo samozřejmě víc. Ale dělat si papíry a riskovat, že přijdu o ty stávající v případě nezdaru, to mě odrazuje. A taky ceny dnešní autoškoly. Takže na takové to ježdění kolem komína a pár desítek km na výlety zatím postačuje. Alespoň mě to nenutí jezdit jako blázen a někde se omotat kolem stromu (i když to se dá i v 80km) :D
Jezdit na skútru je jako spát s tlustou holkou. Může se Ti to líbit, může to být fajn, ale nesmí Tě u toho vidět kámoši :-)
Uživatelský avatar
wone

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 08 čer 2022, 10:59
Skútr / moto: Peugeot Satelis 2 RS 125

Re: Peugeot Satelis 2 zkušenosti po 2 měsících

Příspěvekod wone » 16 čer 2022, 19:10

To si tak potřebujete vyměnit olejový filtr a musíte rozebrat půl motorky :( . Bože, tohle vymýšlel nějakej žabožrout, co ten skútr v životě nedržel v ruce. Chjo, zlatá Honda.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jezdit na skútru je jako spát s tlustou holkou. Může se Ti to líbit, může to být fajn, ale nesmí Tě u toho vidět kámoši :-)
Uživatelský avatar
wone

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 08 čer 2022, 10:59
Skútr / moto: Peugeot Satelis 2 RS 125

Re: Peugeot Satelis 2 zkušenosti po 2 měsících

Příspěvekod forester » 16 čer 2022, 19:31

To ako fakt? Takto ako vidím skúter na tvojej fotke ju treba odstrojiť pri výmene olejového filtra? Vsadím sa že v servise na to prdia a filter ti nevimenia :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Peugeot Satelis 2 zkušenosti po 2 měsících

Příspěvekod wone » 16 čer 2022, 19:36

Je umístěn zepředu motoru dole nad velkým stojanem a jinak není šance se tam dostat. Jen to odstrojit a dát zpět je dobrá hodinka práce a to se modlíš, abys ty plasty napasoval zpět. Prostě Peugeot :-(. Ale třeba místní majitelé na to mají grif, já ale jinou možnost nenašel. Zespodu tam nedáš klíč a už vůbec ne ruku a když všechny plasty jsou spojeny navzájem k sobě a každý je kusem u toho místa, kam se musíš dostat, tak je musíš prostě rozdělat všechny na celém boku.

-- 17 čer 2022, 07:59 --

s kolegyní Forzou 350 při toulkách kolem komína
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jezdit na skútru je jako spát s tlustou holkou. Může se Ti to líbit, může to být fajn, ale nesmí Tě u toho vidět kámoši :-)
Uživatelský avatar
wone

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 08 čer 2022, 10:59
Skútr / moto: Peugeot Satelis 2 RS 125


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron