To JardaB: řádově myslíš že namísto 1000kč by mě to stálo stovku? Chtěl jsi za každou cenu říct něco chytrýho, nebo žiješ v socialistických cenách? Stovku nestojí ani špule drátu mědi na tenhle stator
Upřímně převinutí byla jedna z variant, ale protože je prázdninovej režim, tak nepředpokládám že by si kvůli mě někdo trhal v nějaké firmě na převíjení žíly a navinul mi to obratem. Proto jsem šel touhle cestou výměnou za statorz jiné motorky. Motor jsem otevřel v sobotu a další sobotu jsem zaklopil a jezdil. To by s převíjením nehrozilo. Chtěl jsem taky ukázat že se nemusí otrocky jít cestou "kup díla a namontuj", nebo hraběcí rada "nechej převinout". Třeba tohle řešení někomu pomůže.
To Dusan14: Ano uvědomuju si že to má zkratový rego, nebo také ztrátovou regulaci. Ono taky jaké jiné rego asi tak k alternátoru s permanentními magnety dát... Nicméně je si také nutné uvědomit, že při zkratu kupodivu není vinutí namáháno. Obyčejná fyzika a matematika v praxi. Ve zkratu u altíku se asi shodneme že na svorkách je 0V. No a ikdyby v takovém případě tekl nekonečný proud vinutím, potom z matematiky víme že jakékoli číslo násobené nulou je nula... tedy pokud předpokládáme že vzorec pro výkon je P=U x I . No a to podle mě tak bude, že ztrátový výkon je ve zkratu velmi malý, blízký nule. Tedy smažení se nekoná. Poprvé jsem na to narazil před pár desítkama let u pionýra, kdy tímto způsobem v továrním zapojení "zhasínají" světlo. Kupodivu se tímto provozem nikdy pól statoru neusmažil. Zeptej se fichtlařů
Samozřejmě připouštím, že taková je teorie a že PN přechod tyristorů rega nebude úplně nula, ale řekněme že pro zjednodušení to princip jasně vysvětluje. Tedy snížím-li spotřebu, dostanu rego častěji do blokovacího režimu a tím ulehčím vinutí. Tolik zase moje teorie. Samozřejmě že pokud vydrželo tohle vinutí bezmála 30tisíc km, tak to další, jeté vydrží odhadem třetinu. A to mě jako uživateli stačí, protože zas tak dlouho s motkou nepočítám. Mám jí už totiž docela plný zuby a pocit že ten 125ccm motor je pěkná žabožroutská sr..ka a přestává mě bavit do toho motoru furt lézt...