Diskuze o skútrech většího objemu.
08 bře 2019, 13:44
přesně to jsem si myslel ... ještě musí se nějak zablokovat ta polořemenice nebo to jde bez blokování tím utahovákem
08 bře 2019, 14:45
Při použití utahováku to stačí podržet rukou. Na některé skútry se prodávají i blokovací klíče, ale jak to má Satelis to nevím
08 bře 2019, 19:47
ono to tím rázovým utahovákem/povolovákem nebude úplně košer. Copak povolit, to je podle mě OK, ikdyž mě se jako strojaři úplně nelíbí že rázy pohlcuje rotující klikovka a ostatní součásti motoru. Ale v servisním manuálu se píše že má být utaženo momentem 70Nm. No ale jak se nastaví 70Nm když moment síly se drží jednou rukou a proti tomu rázovej utahovák, kterej není nějak obvzvlášť etalon přesnosti momentu a mnohdy ani moment neumožňuje nastavit? Asi to funguje a v kombinaci s lepidlem na šroubové spoje se to tak dělá, ale v origo servisním manuálu používají blokátor rotoru a momentový klíč. Mimochodem 70Nm už je docela pořádnej momemt utažení. Na ten je dobrý už klíč vzít trhákem oběma rukama
. Osobně jsem si spíchnul z pásoviny a navařením kousku pásoviny s vypilovanými zuby (tak trochu nevábná ale funkční imitiace origo servisního přípravku). Na fotce je postup povolování, ale pochopitelně při utažení jsem použil momentovej klíč...
http://btelectronic.sweb.cz/geopolis/SAM_0115.JPG . Osobně jsem to vzal vážně a věnoval hodinu pižlání zoubků přípravku blokátoru a navaření, protože vo co jde... buď to utáhne člověk málo a hrozí povolení matky a zničení tisícihranu na čepu kliky, tedy vlastně zničení kliky za cca 10litrů, nebo to přetáhne a zmrví závit na čepu kliky a tedy vlastně zase vyhodí oněch 10 litrů jen za materiál bez práce... z onoho důvodu jsem se držel servisního manuálu. Výrobce ví proč a já to nezkoukám. Každej by si však měl za sebe položit otázku jestli nadšení není víc než znalosti a dovednosti. Youtube je plnej machrů co do čepu kliky mlátí se slovy "zajistil jsem matici rozklepnutím" aniž chápe že do kliky se prostě nemlátí, protože dojde k rozhození souososti a vyvážených hmot klikovky. Nechci tedy nikoho odrazovat, protože je fajn, když někdo konečně chce taky něco dělat rukama a rozvíjet dovednost, ale ruku na srdce, bez minimálního vybavení je to často spíš cesta do pekel a nechce se mi věřit že kdekdo z vás má doma rázovej utahovák
08 bře 2019, 21:20
To by si sa divil kolko ludi ma ten razovy utahovak. Len malo ludi vie, kolko ma na nom momentu. A dotahuju to nim bez zaistenia variatora. Vratane servisov. Tusim vsetkych.
dnes sa vsetko robi rychlo bez rozmyslania. Zvycajne presne postupy dodrziavaju nadsenci ako ty.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
09 bře 2019, 00:51
Pod to (ne)pouzivani pripravku se mohu podepsat. Snad kazdy motor ktery jsem kdy koupil (Babetty, Jawy, Simson, ...) byl vzdy se stopami kladiva. Puleni motoru - bezne cestou, ze mlati do kliky, karteru. A pritom na Jawu 50 ten pripravek v male verzi jde udelat z kusu pasoviny doslova za 10 minut
((((.
Existuji nejake CAD vykresy pripravku na Peugeoti/Piaggio skutry/motorky? Ono jich je vic (pripravku) a nechal bych to vylaserovat.
09 bře 2019, 01:14
icask2 píše:To by si sa divil kolko ludi ma ten razovy utahovak. Len malo ludi vie, kolko ma na nom momentu. A dotahuju to nim bez zaistenia variatora. Vratane servisov. Tusim vsetkych.
dnes sa vsetko robi rychlo bez rozmyslania. Zvycajne presne postupy dodrziavaju nadsenci ako ty.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
Presne tak. Rázový uťahovák používa aj autorizovaný servis, aj kamarát z "garáže". Zhodneme sa že to nie je "ok", ale kde je problém? Mal nejaký skúter kvôli tomu poruchu? Neviem o tom a ani ja som za 12 rokov čo mám skúter nemal problém v tomto smere...
09 bře 2019, 02:05
Rázový "utahovák" by měl sloužit především k povolení a k lehkému utažení. Pokud je u šroubového spoje předepsaný utahovací moment, měl by se dodržet, protože přímo ovlivňuje funkci, bezpečnost spoje a u často rozebíraných i životnost závitu (v duralu dramaticky) a právě po špatných zkušenostech z některých "servisů" spousta lidí s vhodnými geny a nářadím raději doma ohne hřbet u momentového klíče
09 bře 2019, 08:03
no právě proto se radši zeptám než abych to pak do.... sundal jsem kryt to šlo dá se říct v pohodě lehkým poklepnutí gumovou paličkou a byl dole matici jsem zkusil jen ráčnou a když jsem zjistil že se to celé protáčí ( u dvoutaktu se používá piston stop to vím ) tak jsem říkal že se radši zeptám než začnu něco vymýšlet. Rázový utahovák tedy mám, momentový klíč mám také pokouknu ještě tedy po tom zajišťováku
15 bře 2019, 04:50
Zdravím vás pánové před týdnem jsem se stal majitelem Satelise 125 4V r.v. 2007, ale nemám vůbec žádné zkušenosti co se týče servisu atd. a na internetu toho moc není...
Můj první krok byl ho odstrojit (byl hodně doškrábaný) a přelakovat v práci....
Má už sice dost nalítané ale věřím že mi bude jestě dlouho sloužit (odvoz do zaměstnání a zpět).
A proto se vás chci zeptat zda by mi někdo poradil jak na výměnu oleje atd. Předem děkuji
PS: Snad jsem svůj dotaz správně vložil
15 bře 2019, 09:23
Všechno si budeš dělat sám (odplastoval si) a s výměnou oleje potřebuješ poradit ? ... potěš koště. Uvědomuješ si co jsi napsal a co si o tobě lidi pomyslí? Já bych začal hledáním příručky
to jsi zkusil ?
[url]https://www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy-stahnout&s[motorka]=Peugeot%20Satelis%20125[/url]
https://www.scribd.com/document/310085316/Manual-Peugeot-satelis-125-ingles
15 bře 2019, 11:20
tak taková odpověď zcela jistě pomůže
no nic hele olej jednoduchej že jsem to zvládl i já
musíš sundat plast pod levou nohou aby si se lépe dostal k filtru oleje olej pak vypaustíš škoubem zespodu motoru. Malejvá se pod sedačkou do tý nádržky co má nesmyslně modrý víčko.... jinak olej jsem použil tento
https://www.scootland.cz/zbozi/bel-ray- ... 0-bel-ray/
15 bře 2019, 11:49
Tak, to je dobrý postup "olej pak vypaustíš škoubem a pak ho tam maleješ
" Co to je za řeč,nějaká himalánština
Mnozí by si mohli to co napíší po sobě alespoň přečíst a ne to odpálit hlava nehlava..
Jo a ten olej mě přijde zbytečně drahý,pokud tam teda není přímo předepsán,stačí např. Motul 10-40...
https://raglu.cz/motul-scooter-expert-4t-10w-40-1l
15 bře 2019, 15:21
Bavime-li se o vymene motoroveho oleje, tak je dobre motor nejprve zahrat, vysroubovat vypustny sroub, vymontovat olejovy filtr, nechat treba pul hodinky odkapat (tak to delam u auta, vytece treba 2dl navic). Pak novy filtr, zasroubovat sroub, dolit olej, projet, zkontrolovat uniky, nekam zapsat vymenu s typem naliteho oleje.
Satelis 125 ma mit 1.25 l oleje SAE 5W40 100% Synthetic API SL/SJ.
U prvni vymeny bych jeste udelal vyplach, tak to alespon u svych dvou Peugeotich srotu budu delat ja, tzn. naleju tam poprve dalsi olej, kterym ten motor trosku vycistim od bordelu (na tento ucel mam nejaky zbytek syntetiky do auta za par korun). Bezne takhle cistim motory i prevodovky (spravnym olejem) kdyz je nechci rozebirat, samozrejme je tu riziko ze "zajety" motor ziska necekane vule, netesnosti, nebo vyplavene usazeniny neco ucpou. Nicmene treba sekacka po takovem vycisteni z uplne mrtvolky neuveritelnym zpusobem ozila. Osobne si myslim, ze ty vule/netesnosti je pak lepsi resit, nez jezdit na necem kam musim lit olej, ktery mi zavadu castecne kompenzuje.
Pak tam je jeste prevodovy olej, ktery je take dobre za zivot motoru parkrat vymenit.
18 bře 2019, 11:36
Mockrát děkuji za rady...následující víkend jdu na to
reakce JardaB - z toho co si o mě kdo pomyslí si nic moc nedělám v práci mám pod sebou 50 lidí a nežiji s pocitem že o mě všichni mluví v dobrém a za další když si nejsem jistý tak se raději zeptám a nechám si poradit i třeba s prkotinou než abych něco podělal....
ještě jednou děkuji za rady....
30 bře 2019, 21:48
Pro doplneni informaci, dneska jsem menil na Satelisovi olej a nejake dily.
Tesneni pod vypoustecim sroubem 24/18 [mm], budou mit v ruznych kramcich a APM/Stahlgruber/Autokelly/...; na povoleni 8mm klic ctyrhran, da se snadno asi za 300,- koupit na eBayi v sade, hledejte "5PC Oil Drain Plug Key Tools Set 3/8"-17mm". Olejovy filtr HF185.
Na eBayi se da levne koupit palivove cerpadlo, regulator tlaku paliva, brzdove spinace.