Diskuze o skútrech většího objemu.
21 dub 2018, 19:54
Ahoj, no mě to taky dlouhou dobu koktalo při startech a tak jsem letos chtěl jít do nové lambda sondy. Ale začátkem zimy mi zazlobil motor že nešel nahodit a při čištění svíčky jsem jí prohodil za šuplíkovou co nezačína NGK9 ale NGK8 a najednou jsou starty čistý.. nechce se mi věřit že to bylo tím, ale funguje a tak neřeším. Taky moc nevěřím že po zimě může být dobré palivo s ohledem na babišovy sračky v benzínu. Párkrát jsem už zažil na jiných motorkách že po výměně starého paliva chytla. Chci sem ale napsat svojí další zkušenost. V tejdnu se mi zajízdy rozsvítila kontrolka mazání. Hned jsem tušil že motor je gut, tak jsem to risknul a těch pár kiláků dojel. Tedy jak jsem předpokládal došlo k destrukci tlakového snímače oleje. Jedná se v podstatě o konstrukční vadu motoru 125ccm motoru Peugeotí produkce. Tlakové čidlo je velmi blízko výfukového kolene a sálavé teplo uškvaří tělo tlakového snímače. Předchozí původní tlakový snímač se rozpadl tak, že praskl a přes něj vytékal olej z motoru. Frantíci se snaží tento defekt zmírnit tak že tlakový spínač zabalili do takové šprcky a přetáhly přes něj a také přes část přívodního kabelu opletenou chráničkou. Moc to nepomáhá, protože moje další čidlo vydrželo tak lehce přes 4500km.
http://btelectronic.sweb.cz/geopolis/tl ... M_0306.JPG . Čidlo jsem vyměnil za nové (v pořadí i s původním už třetí). Bohužel to nejde udělat na motorce, takže jsem musel vycuknout motor ven ze skůtru, no spíše jsem odjel skůtrem z pohonné jednotky. Tenhle problém nelze nijak efektivně vyřešit, tak abych ulevil od tepla působící na čidlo, obalil jsem celou délku kolena termoizolační páskou na výfuky. No uvidíme jak dlouho nyní vydrží nové tlakové čidlo. Fakt mě nebaví co rok vyndyvat motor ze skůtru... Přikládám fotky pro inspiraci.
http://btelectronic.sweb.cz/geopolis/tl ... M_0316.JPG ,
http://btelectronic.sweb.cz/geopolis/tl ... M_0317.JPG a
http://btelectronic.sweb.cz/geopolis/tl ... M_0319.JPG .
05 kvě 2018, 16:30
Ahoj všichni,
potřebuju vyměnit vzduchovej filtr.Tak sem po dlouhém čase přelouskal celé forum,ale odkaz na nějake stránky ,rady nebo video nikde.Jenom něco na FB ,ale ten nemám a zakládat si ho nechci.Tak kdyby měl někdo nějake zkušenosti ,tak sem s nimi.
Je nás docela dost a ten filtr už musel měnit snad každý ,ne...
Dík.
06 kvě 2018, 08:59
Že som tak smelý, a ty si technický antitalent alebo len tak nás skúšaš? Čo si nikdy nemenil u auta vzduchový filter? Alebo na práčke a pod. Keď vieš a asi vieš kde sa nachádza čo je pri pohlade na zadnú časť skútra jasné asi aj dieťati.Zober šrobovák asi krížovy a odšróbuj všetky šróby na airboxe a vyber filter daj nový a fertich. Keď si na to netrúfaš tak navštív servis alebo sa pozri do manuálu.Daj potom vedieť či si to dokázal.
Naposledy upravil
forester dne 06 kvě 2018, 11:02, celkově upraveno 1
06 kvě 2018, 09:29
Pokud se nepletu tak airbox se musí koupit celý. Není to zrovna levná záležitost.
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
06 kvě 2018, 10:53
Asi sa pleteš.Keď je to také drahé,tak nech ho nemení.Oprava motora bude isto lacnejšia.
06 kvě 2018, 12:14
Nikde nepíšu že se má na výměnu vykašlat. Není tam klasická molitanová vložka jako jinde která stojí 120kč. Filtrbox je v celku a cena je pokud si dobře pamatuju někde kolem 2500kč. Jenom model 125RS byl s klasickou molitanovou vložkou.
06 kvě 2018, 12:41
Nemám Satelis,takže neviem či má alebo nemá molitanovú či papierovú vložku.Ak treba vymeniť filter,tak buď tam dá origo airbox celý alebo,zvolí dostupnú náhradu,alebo prerobí na airbox s vymeniteľnou vložkou.Ak sa mení celý airbox,tak určite nemá intervaly 3000km ako molitan.Treba zvážiť do čoho investuje.Vymeniť to treba.
07 kvě 2018, 06:23
2 Chong:
Mal si pravdu - rozobral som Satelisa na cucky a to cidlo oleja je fakt nestastne riesene. Chvalabohu snimac je OK, uskvareny bol iba konektor s kablom - tak som ho vymenil. Vsetko bolo OK, uz som bol bezradny, az som si vsimol, ze to prebija pri fajke sviecky na blok motora. Aj to iba v urcitej polohe. Nasunul som na sviecku vysokoteplotnu hadicu ako izolaciu a volnobeh ako vino.
Bohuzial sa mi po cca 100km rozblikala kontrolka EFI a volnobeh dvihol na 5000 rpm. Vstrek je urcite dobry aj palivove cerpadlo - takze zase dalsi problem na riesenie.
-- 07 kvě 2018, 12:52 --
Tak EFI svietilo kvoli vysokym volnobeznym otackam. Zosteloval som otacky skrutkou na skrtiacej klapke na 2000 a EFI zhaslo. Este uvazujem nad iridiovou svieckou kvoli dokonalejsiemu zazihu. Ale to len tak na okraj.
BTW Satelis 1.generacie ma nerozoberatelny airbox.
07 kvě 2018, 18:36
No neviem ci ta sviecka bude taka vyhra. Radsej 2x preventivne vymenim klasicku, ako raz odpalit iridiovu.
08 kvě 2018, 21:31
Prečo myslíš, že by iridiová nebola až taká výhra? Má podstatne väčšie iskrište a životnosť tiež dlhšiu. Mala by byť aspoň taká dobrá ako klasická niklová.
09 kvě 2018, 14:55
Diky všem za rady,připadám si,ze tu jsou někteří prvně.Když jsem psal co potřebuju,šlo mi o odkaz někam,kde je popsano jak rozříznout a zase smontovat vzduchovej filtr právě u r.v. 2007 kde je nerozebíratelnej a kupuje se celej.Dneska stoji 3500,což se mi dávat nechce,ale vyměnit by uz asi potřeboval.Rady od panu Forester,ktery o Satesisu vi uplne hovn.. a pana Snka1010,ktery ho vůbec nemá a nevi která bije jsou mi k hovn...,omlouvam se ze jsem sprostej ale tady to bylo docela dobře forum,lidi věděli o čem mluví a neplácali obecné nesmysli ,ale uz sem tu asi dlouho nebyl a troli se tu jako všude,Tak ještě jednou,kdyby někdo měl odkaz na stranky s popisem rozříznutí a následné slepení nebo sešroubování budu vděčnej.Ostatní se memusí unavovat plácaním .Diky
09 kvě 2018, 18:42
Zdravím.
Minulý týden ráno jsem zapomněl našroubovat víčko od nádrže, když jsem dotankoval. Odpoledne už víčko na čerpadle nebylo, což mi potvrdila i obsluha. Marně jsem hledal náhradní víčko na českých e-shopech. Až na zahraničním eBay jsem našel odkaz k nákupu originálního víčka, ale mají vysoké poštovné:
https://www.ebay.com/itm/FUEL-TANK-CAP- ... ~b&vxp=mtrMůj dotaz tedy směřuje k tomu, zda nevíte, jestli lze chybějící víčko od nádrže nahradit nějakým univerzálním, které bude pasovat. Popř. zda nevíte, jestli je možné sehnat v ČR originál.
Můj skútr: Peugeot Satelis 125, r. v. 2006.
(situaci jsem provizorně vyřešil nákupem víčka od kanystru, ale toto na hrdlo nádrže nepasuje a je jen na něm položené a přimáčknuté zamykacím krytem od palivové nádrže)Děkuji za odpověď.
18 kvě 2018, 15:51
To: iceman6
Huraaaa:)
Diky,sem zauzlovan
21 črc 2018, 19:43
Ahoj lidi , může mi majitel Satelise 2007 ABS říct jak se mu chová zadní brzda? Mám ji bez motoru úplně tvrdou a to tak že jde ztuha ale vůbec nebrzdí. Za jízdy občas z ničeho nic změkne a brzdí jako když jde posilovač a někdy zas ne.. kde mám hledat problém? přední je měká i bez motoru a brzdí normálně bez motoru i s motorem.. jedná se o r.v. 2007 najeto cca 17000 km model s ABS. Dále mi příde že motor točí 8 tis otáček ale skútru se zrovna moc akcelerovat nechce, měl jsem předtím Piaggio x9 125 a ten zrychloval mnohem lépe..