Vcera som trochu hladal viac o tejto poruche. Nedalo mi to pretoze anglicke "Gauge" sa pouziva ako ukazatel, po nasom budik na palubovke.
A dopatral som sa k tomu ze to nieje porucha ale len nezopojeny ukazatel teploty. Mne teplotu ukazuje ale je to pre ine modely.
Snimac teploty motora je funkcny, ked som ho odpojil tak ECU hned hodila chybu 18 (Engine temperature sensor fault). Takze je to OK.
Problem so startom je asi v baterke. Ked som ju hodil na nabijacku tak uz chyta hned. Takze polrocna baterka bude pravdepodobne KO,asi aj viem co ju zabilo ale to je na dlhsie. V predajni mi povedaly ze ju mam doniest a oni ju poslu dodavatelovy.
Co ale zostava je ze za studena zle reaguje na plyn, volnobeh je v poriadku ale na plyn reaguje "koktanim". Staci ale dve minuty zohriat a vsetko je OK. Zrejme budem musiet skontrolovat/vycitit sanie, a hlavne pozriet filter vzduchu. Zial tu je pouzity airbox ktory nieje mozne rozobrat.
18.11. edit:Tak som zahadu vyriesil. Trochu sa rozpisem co jej predchadzalo a mozno to niekomu pomoze do buducna.
Na zaciatku sezony na jednom vylete mi praskla hadicka benzinu a ten zacal striekat po celom motorovom priestore.
Dosiel som k prvej pumpe kde som to opravil, dotankoval a isiel domov. Doma som kupil nove hadice a vsetko vymenil vratane filtra.
Myslel som ze je vsetko vyriesene a uzival si leto aj so zenou dalej. Potom zacali problemy s novou baterkou. Nakoniec som zistil ze odisiel regulator dobyjatia a musel som kupit novy. Po nahodeni to aj tak nebolo ono. Patral som a nasiel problem v konektore regleru, samec aj samica konektoru je na strane vodicov "zaliaty" niecim ako silikon. Ten sa ale po posobeni benzinu roztiekol a zostal na kapotazi z vnutra. Konektor som odmastil v riedidle vycistil a znovu naniesol izolacnu hmotu, taku z tavnej pistole. Skontroloval / odmastnil som aj ostatne spoje. Sice nepoznam vodive/izolacne vlastnosti benzinu resp. toho co po nom ostane po odpareni ale myslim ze tam mohol byt problem. Uz dobyjame.
Teraz k problemu z poslednych dni. Stroj mal problem so startom a chodom. Tam som sa po vymene niekolkych sviecok dopracoval k problemovej fajke sviecky. Tato bolo nepriechodna, ma mat 5kOhm ale pri merani to bol cisty izolant. Kupil som teda novu bolo to lepsie ale stale nie ono. Nakoniec som znovu vymenil aj sviecku. Sice tie predosle mali 3 a 1 mesiac ale som ich tolko cistil/brusil/opekal ze nakoniec hadzaly iskru vsade len nie tam kde treba. Teraz uz Pazout pekne chytal, chod pekny. Ale za studena tu bolo este take to mierne koktanie ktore ale po 1-2 minutach prestalo. Hladal som dalej, Prisiel som az ku konektoru k ECU. Ked som snim zacal hybat tak motor samovolne pridaval, uberal a rozsvietila sa kontrolka EFI (porucha vstrekovania) a vybehlo niekolko poruch vsetko okolo vstrekovania. Takze som aj tento konektor odmastnil ale nepomohlo. Ked som sa nan pozrel z blizsia tak som zbadal v konektore samica "roztahane" vnutra. Tak som ich malym skrutkovacom stlacil. Vsetko som poskladal, vymazal chybove hlasenia a nastartoval. A VOILA motor ide tak ako chcem ja. Este som skusil hybat s ECU konektorom ale ziadna zmena v chode, vsetko OK.
Vcera som vymenil nemrznucu a dnes olej a filter a cakam uz len na jar.
Rano a v noci ked su teploty okolo nuly tak vybehnem von a skusam, a zatial ziaden problem.
A to som mal podozrenie na Lambda sondu a uz chcel kupit novu.
Zatial s pozdravom a nech je tu jar