Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 17:11

Tak to se asi špatně pamatuji s těmi rozměry řemene :oops:
Ale ten obrázek IMO moc nepomůže, protože podle mechanika existuje snad 5 variant Satíku 125 4T atmosferického, podle roku výroby, a každá používá jiný řemen.

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 17:21

A nový řemen ti na sériovém variátoru makal dobře? Jestli ano, nasaď původní, multivar se ztrátou prodej,a kup kluzáky Dr.Pulley, které ti udělají stejnou službu jak multivar,a máš klid.Ještě bych se koukl, jestli není někde něco navíc, třeba podložka, která brzdí ložisko atd...ještě mě napadlo, válečky máš poskládaný ve správném směru, aby nedrhnul kov o stěnu klece variátoru?

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 17:31

Právě že ne. Bylo to takhle.
Koupil jsem Satíka a jezdil 110 při 10500 rpm.
Pak se jednoho dne ozvalo při cestě takové cvaknutí jako kdyby odpadl nějaký plech a následně třecí pazvuky od spojky a satík přestal zrychlovat, jel maximálně 80 a potom se to zhoršilo na maximálně 60. Tak jsem to zavezl k mechanikovi a ten konstatoval úplnou smrt spojky a vyměnil ji, a že byl vyběhaný řemen, vyměnil i ten.

Satík jel s vyměněnou spojkou max.50-60. Tak jsem se vrátil a zjistilo se, že je tam řemen o špatných rozměrech. Takže výměna za správné rozměry.

Následně to jezdilo celkem OK, jenže maximálně 70 na 8000 rpm a nechtělo se tomu moc akcelerovat. A protože spojka byla před smrtí, podle mechanika by vydržela tak 2-3000 km, nechal jsem tam dát novou; a že Peugeotí stojí 6000, dal jsem tam levnější Multivar v naději, že se to zlepší... A nezlepšilo, resp. otáčky se zvedly jen na 8500, po rozježdění blízko k 9000 ale ne výše.

Přičemž podle mechanika je mechanicky vše v pořádku, akorát mně to nejede tak, jako dřív, a netočí tak, jako dřív.

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 17:45

No VŠE v pořádku není, proto že by ti to mělo jet lépe. Variátor a spojka jsou dvě rozdílne věci.Varec je na přední ose, spojka na zadní. Jestli je to tak jak píšeš, tak by to opravdu mohl dělat velký přítlak na zadní polořemenici. Řemen ti nesjíždí dobře k ose převodovky. Blbě poskládané, nebo brutální kontrastní pružina, ale tomu moc nevěřím.

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 18:24

To vím, akorát jsem si myslel, že se "kontrastka" říká nejen protipružině spojky, ale i protipružinkám variátoru.

Jinak jsem doposud žil v domnění, že spojka na skůtrech je svým charakterem diskrétní: sepne jednou a už drží pořád stejným tlakem, neprokluzuje, a silou kontrastky na spojce se reguluje jen to, v jakých otáčkách spojka sepne; je to tak? Protože pokud ano, nějak nerozumím tomu, co b mohlo být špatně s jejím přítlakem...

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 19:56

Součástí spojky je nejenom kontrastka..ale i ty pružinky které právě podle síly určují záběr spojky......ve variátoru žádný pružinky nejsou....tam jsou válečky....
Tím jak přidáš plyn tak spojkové čelisti se opřou o spojkový zvon a sepnou pohon.Kontrastní určuje tlakem sepnutí řemenu na konusu a variátor s válečky mění převody nehuru a dolů....
http://yamaha.webgarden.cz/rubriky/technicke-parametry/variator

úplně dole je pro názornost obrázek.....

P.S....jinak řemen 13mm je nesmysl...

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 21:30

Variátor zvyšujícími se otáčkami vytlačuje řemen od osy klikové hřídele po obou předních polořemenicích leze nahoru... zvyšuje se poloměr. Když ubereš plyn, válečky přestanou tlačit a řemen díky kontrastní pružině a spojkovým polořemenicím sleze zase dolů k ose klikové hřídele. Spojkové pružinky určují v jakých otáčkách ti sepne spojka díky odstředivé síle kterou musí právě ty pružinky překonávat v nízkých otáčkách.
Naposledy upravil zitow dne 12 čer 2015, 07:17, celkově upraveno 1

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 21:41

Dusan14 píše:
Feki píše:Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Ocividne nevies o com hovoris

Tak si pozri dalsie prispevky od ostatnych.

https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4

Re: Peugeot Satelis 125

12 čer 2015, 07:27

Najpr skontroluj kedy ti vypina spojka malo by to byt okolo 3000- 4000ot, zavisi to od tych 3 spruziniek cervenej alebo zelenej alebo inej farby najdes ich pod unasacom na pravej strane drzia celuste spojky od spojkoveho kosa. Tak ze najdi si kopec na ktorom nieje premavka, rozzbehni skuter doke kopcom na cca 50kmh a potom uber plyn alebo vypni zapalovanie(to neviem ci je bezpecne) a sleduj otackomer a rychlomer pru urcitych otackach dojde k rozopnutiu spojky otacky prudko klesnu na volnobezne a skuter by sa mal rozbiehat dole kopcom. Ked toto budes mat v poriadku mozes zacat riesit kontrastku vahu valcekov a dlzku remena( ta musi byt spravna inak mazes robit z valcekmi co chces a nebude to dobre) od tuhosti kontrastky zavisi vaha valcekov, ak das tuhsiu kontrastku budes potrebovat tachsie valceky aby roztiahlo remen na max, zaroven su vecie straty. Ale najpr zisti kedy vypina spojka

Re: Peugeot Satelis 125

12 čer 2015, 08:01

Feki píše:
Dusan14 píše:
Feki píše:Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Ocividne nevies o com hovoris

Tak si pozri dalsie prispevky od ostatnych.

https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4

Kontrastní pružina tlačí na polořemenici variátoru se spojkou snad nemá nic společného? Spojka spíná odstředivou silou čelistí, které jsou v rozepnutém stavu drženy jinými pružinami. Pokud to má Pažout jinak tak se omlouvám.
Nedovedu si teda dost dobře představit ten spojkový talíř který by snesl takový zdvih jaký má polořemenice při změně převodu variátoru. Na tom videu v odkazu vidím variátor a buben odstředivé spojky takže Feki asi opravdu neví o čem mluví.

Re: Peugeot Satelis 125

12 čer 2015, 15:05

scarabeo500↓ kontrastní pružina je vskutku součást zadní tedy spojkové řemenice. Tlačí na volnou polořemenici.

Re: Peugeot Satelis 125

13 čer 2015, 00:27

Jasne ze neviem o čom rozpravam.
http://www.scooter-tuning.cz/Staticcont ... spx?page=6
Obrázek

Re: Peugeot Satelis 125

13 čer 2015, 07:44

Feki jsem rád za ten obrázek. Tím jsi potvrdil, že nevíš o čem mluvíš. Kontrastní pružina nemá se spojkou nic společného.

Re: Peugeot Satelis 125

13 čer 2015, 13:31

scarabeo500↓
no minimálně je o ní opřená, takže podle mě s ní něco sdílí.A ano buben a zvon spolu fungují na principu odstředivé síly. Po překonání určitého momentu, daného pružinkami, se vychylí pakny na bubnu a kousnou se do zvonu, začne se točit převodovka.
Odeslat odpověď