Peugeot Satelis 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod cover72 » 11 čer 2015, 17:11

Tak to se asi špatně pamatuji s těmi rozměry řemene :oops:
Ale ten obrázek IMO moc nepomůže, protože podle mechanika existuje snad 5 variant Satíku 125 4T atmosferického, podle roku výroby, a každá používá jiný řemen.
cover72

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2014, 20:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Satelis 125 2008

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod zitow » 11 čer 2015, 17:21

A nový řemen ti na sériovém variátoru makal dobře? Jestli ano, nasaď původní, multivar se ztrátou prodej,a kup kluzáky Dr.Pulley, které ti udělají stejnou službu jak multivar,a máš klid.Ještě bych se koukl, jestli není někde něco navíc, třeba podložka, která brzdí ložisko atd...ještě mě napadlo, válečky máš poskládaný ve správném směru, aby nedrhnul kov o stěnu klece variátoru?
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod cover72 » 11 čer 2015, 17:31

Právě že ne. Bylo to takhle.
Koupil jsem Satíka a jezdil 110 při 10500 rpm.
Pak se jednoho dne ozvalo při cestě takové cvaknutí jako kdyby odpadl nějaký plech a následně třecí pazvuky od spojky a satík přestal zrychlovat, jel maximálně 80 a potom se to zhoršilo na maximálně 60. Tak jsem to zavezl k mechanikovi a ten konstatoval úplnou smrt spojky a vyměnil ji, a že byl vyběhaný řemen, vyměnil i ten.

Satík jel s vyměněnou spojkou max.50-60. Tak jsem se vrátil a zjistilo se, že je tam řemen o špatných rozměrech. Takže výměna za správné rozměry.

Následně to jezdilo celkem OK, jenže maximálně 70 na 8000 rpm a nechtělo se tomu moc akcelerovat. A protože spojka byla před smrtí, podle mechanika by vydržela tak 2-3000 km, nechal jsem tam dát novou; a že Peugeotí stojí 6000, dal jsem tam levnější Multivar v naději, že se to zlepší... A nezlepšilo, resp. otáčky se zvedly jen na 8500, po rozježdění blízko k 9000 ale ne výše.

Přičemž podle mechanika je mechanicky vše v pořádku, akorát mně to nejede tak, jako dřív, a netočí tak, jako dřív.
cover72

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2014, 20:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Satelis 125 2008

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod zitow » 11 čer 2015, 17:45

No VŠE v pořádku není, proto že by ti to mělo jet lépe. Variátor a spojka jsou dvě rozdílne věci.Varec je na přední ose, spojka na zadní. Jestli je to tak jak píšeš, tak by to opravdu mohl dělat velký přítlak na zadní polořemenici. Řemen ti nesjíždí dobře k ose převodovky. Blbě poskládané, nebo brutální kontrastní pružina, ale tomu moc nevěřím.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod cover72 » 11 čer 2015, 18:24

To vím, akorát jsem si myslel, že se "kontrastka" říká nejen protipružině spojky, ale i protipružinkám variátoru.

Jinak jsem doposud žil v domnění, že spojka na skůtrech je svým charakterem diskrétní: sepne jednou a už drží pořád stejným tlakem, neprokluzuje, a silou kontrastky na spojce se reguluje jen to, v jakých otáčkách spojka sepne; je to tak? Protože pokud ano, nějak nerozumím tomu, co b mohlo být špatně s jejím přítlakem...
cover72

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2014, 20:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Satelis 125 2008

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod celda1970 » 11 čer 2015, 19:56

Součástí spojky je nejenom kontrastka..ale i ty pružinky které právě podle síly určují záběr spojky......ve variátoru žádný pružinky nejsou....tam jsou válečky....
Tím jak přidáš plyn tak spojkové čelisti se opřou o spojkový zvon a sepnou pohon.Kontrastní určuje tlakem sepnutí řemenu na konusu a variátor s válečky mění převody nehuru a dolů....
http://yamaha.webgarden.cz/rubriky/technicke-parametry/variator

úplně dole je pro názornost obrázek.....

P.S....jinak řemen 13mm je nesmysl...
Peugeot Satelis 125 ABS Peugeot 307sw silver Oxygo 1.6 HDi 80kw..2007
černá metalíza "2008"
Ex.- Simson elektronik. 1986
Ex.-MZ 150. 1992
Uživatelský avatar
celda1970

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 181
Registrován: 25 říj 2012, 22:16
Bydliště: Cheb Spáleniště
Skútr / moto: Peugeot Satelis 125 ABS 10/2007
Tuning / úpravy: Origo nosič na kufr Peugeot,kufr Kappa K37N ,brzdové světlo a blinkry do kufru,proužky na kola.

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod zitow » 11 čer 2015, 21:30

Variátor zvyšujícími se otáčkami vytlačuje řemen od osy klikové hřídele po obou předních polořemenicích leze nahoru... zvyšuje se poloměr. Když ubereš plyn, válečky přestanou tlačit a řemen díky kontrastní pružině a spojkovým polořemenicím sleze zase dolů k ose klikové hřídele. Spojkové pružinky určují v jakých otáčkách ti sepne spojka díky odstředivé síle kterou musí právě ty pružinky překonávat v nízkých otáčkách.
Naposledy upravil zitow dne 12 čer 2015, 07:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Feki » 11 čer 2015, 21:41

Dusan14 píše:
Feki píše:Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Ocividne nevies o com hovoris

Tak si pozri dalsie prispevky od ostatnych.

https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4
Feki

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 20 pro 2014, 23:23
Skútr / moto: Kymco Agility 16+ 125
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Dusan14 » 12 čer 2015, 07:27

Najpr skontroluj kedy ti vypina spojka malo by to byt okolo 3000- 4000ot, zavisi to od tych 3 spruziniek cervenej alebo zelenej alebo inej farby najdes ich pod unasacom na pravej strane drzia celuste spojky od spojkoveho kosa. Tak ze najdi si kopec na ktorom nieje premavka, rozzbehni skuter doke kopcom na cca 50kmh a potom uber plyn alebo vypni zapalovanie(to neviem ci je bezpecne) a sleduj otackomer a rychlomer pru urcitych otackach dojde k rozopnutiu spojky otacky prudko klesnu na volnobezne a skuter by sa mal rozbiehat dole kopcom. Ked toto budes mat v poriadku mozes zacat riesit kontrastku vahu valcekov a dlzku remena( ta musi byt spravna inak mazes robit z valcekmi co chces a nebude to dobre) od tuhosti kontrastky zavisi vaha valcekov, ak das tuhsiu kontrastku budes potrebovat tachsie valceky aby roztiahlo remen na max, zaroven su vecie straty. Ale najpr zisti kedy vypina spojka
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod scarabeo500 » 12 čer 2015, 08:01

Feki píše:
Dusan14 píše:
Feki píše:Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Ocividne nevies o com hovoris

Tak si pozri dalsie prispevky od ostatnych.

https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4

Kontrastní pružina tlačí na polořemenici variátoru se spojkou snad nemá nic společného? Spojka spíná odstředivou silou čelistí, které jsou v rozepnutém stavu drženy jinými pružinami. Pokud to má Pažout jinak tak se omlouvám.
Nedovedu si teda dost dobře představit ten spojkový talíř který by snesl takový zdvih jaký má polořemenice při změně převodu variátoru. Na tom videu v odkazu vidím variátor a buben odstředivé spojky takže Feki asi opravdu neví o čem mluví.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod zitow » 12 čer 2015, 15:05

scarabeo500↓ kontrastní pružina je vskutku součást zadní tedy spojkové řemenice. Tlačí na volnou polořemenici.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Feki » 13 čer 2015, 00:27

Feki

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 20 pro 2014, 23:23
Skútr / moto: Kymco Agility 16+ 125
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod scarabeo500 » 13 čer 2015, 07:44

Feki jsem rád za ten obrázek. Tím jsi potvrdil, že nevíš o čem mluvíš. Kontrastní pružina nemá se spojkou nic společného.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod zitow » 13 čer 2015, 13:31

scarabeo500↓
no minimálně je o ní opřená, takže podle mě s ní něco sdílí.A ano buben a zvon spolu fungují na principu odstředivé síly. Po překonání určitého momentu, daného pružinkami, se vychylí pakny na bubnu a kousnou se do zvonu, začne se točit převodovka.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron