Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Peugeot Satelis 125

29 kvě 2015, 14:58

Díky chlapi za rychlou reakci, snad to po výměně bude v pořádku... Měl bych ještě jeden dotaz, nevíte jaký typ baterie příjde do toho dálkového ovládání? Ještě jsem nenarazil v žádném obchodě na baterku která by tam pasovala...

Re: Peugeot Satelis 125

02 čer 2015, 10:14

Zdarec chlapi, mám zadní pneu total už bez vzorku a tak sháním novou. Rozměr předpokládám nijak neřešit - 140/60/13.

Ale zajímalo by mě, jestli byste mi někdo doporučil nějakou konkrétní nebo je to šumák?

Díky, O.

Re: Peugeot Satelis 125

02 čer 2015, 19:17

Na výběr pneu je tady vlastní téma,stačí ho pročíst ;-)

Re: Peugeot Satelis 125

08 čer 2015, 01:16

Feki píše:Celuste este pozriem,ja ked som zrychloval tak som potiahol na 8000ot nechal tahat po celu dobu na tych otackach,a krasne slo do 100km/h.Ale pri 8g valcekoch to taha najlepsie pri 10000ot az do 110km/h.
Ale teraz je to pod 2mi ludmi bieda,neviem ci to bolo vetrom ale maximalku som mal 105km/h.A mal som 115.


Tak jsem to přeměřil v konsistentních podmínkách a můj Satík se chová o hodně jinak :shock:

Kód:
Otáčky | Nejvyšší rychlost
6k       30
~6k5    ~38
7k      ~47
7k5      60
8k       70
8k5      80
~9k      90


Vše to jsou tachometrové rychlosti, nad které při daných otáčkách prostě mašinka nezrychlí ani kdyby měla kilometry času.

Víc jak cca. 9000 rpm (ručička je témař na tom) mi teď satík s tím Malossi Multivarem netočí.

Každopádně se zdá, že je propastný rozdíl v charakteristikách motorů těch 125ccm a já mám takový zvláštně semilineární průběh, kde skutečně mohu jet až 110 tacho... Ale motor na to musí točit nějakých odhadem 10k5 otáček, protože na 9000 ot. prostě jede rychleji než 90kou pouze z kopečka s větrem v zádech :D A na to, že bych mohl zrychlit na stovku za držení 8500 otáček můžu zapomenout:
Obrázek

Tak to proberu s mechanikem a asi tam přijdou lehčí válečky.

Re: Peugeot Satelis 125

08 čer 2015, 17:32

Cover72 dle mého máš těžký válečky. Idealně bys měl točit 8500 po celou dobu rozjezdu na nějakých 80-90 km/h a pak pomaleji zrychlovat a vytáčet a do červeného nebe (10500). Tedy se sériovým varcem. Multivar by měl točit více.

Re: Peugeot Satelis 125

09 čer 2015, 19:06

Malossi multivar je 2000.....ne 2500...asi chybička...:-)
Jaké máš u malossi válečky......origo by měli být 9.5gr......u malossi 9gr.....jestli se nepletu....a satík by měl s malossi opravdu jít o hodně líp dootáček při rozjezdu...

Re: Peugeot Satelis 125

10 čer 2015, 10:43

Tak, rozjezdy samy o sobě mohou být dány tím, kdy spíná spojka, to mi ani nevadí.
Ale pak je to opravdu lineární v tom smyslu, že každým otáčkám odpovídá určitá jakoby "namapovaná" rychlost.

Válečky tam mám ty, které přišly s tím Multivarem; u toho na scootlandu psali, že má otáčky optimalizovat do 8500 a tam je také drží... Až na to, že při těch 8500 to jede jen těch 80, namísto aby na ně zrychloval kontinuálně do 110 jako vám ostatním.

Myslíš tedy, že válečky to nebude a pes je zakopaný v něčem jiném? Ale už mne opravdu nic nenapadá...

Re: Peugeot Satelis 125

10 čer 2015, 11:20

Mně krásně zabírá 0 - 110 při 8500ot. s origo variatorem. Řemen máš origo? Byls v servisu na vyčtení jednotky? Jestli ti to třeba nějak neomezuje.....

Re: Peugeot Satelis 125

10 čer 2015, 13:10

Cover72,pri ustalenej rychlosti 50km/h mam cca 6300 otacok.mam multivar s 9g valcekmi,Keby som dal 10,5g valceky tak by mi to malo ist cca 120-125 podla mna.Ked das lahsie valceky tak by sa ti mali zvysit otacky,lepsi a plynulejsi rozjazd.Kupil som teraz kontrastnu pruzinu bielu,origo mam zelenu,tak uvidim co to urobi.Nepadaju ti otacky?Skus pozret ci ti nieco nepribrzduje,lozisko atd.

Re: Peugeot Satelis 125

10 čer 2015, 23:34

Podle toho, co píše Feki to tedy ve válečcích není, protože si myslím, že tam teď mám ty 9g.

Řemen byl měněný měsíc zpět a je to originál Peugeot; akorát byl problém s rozměry, protože jak existuje myriáda variant Satíku, mechanik prve koupil špatný rozměr; teď by tam ale měl být řemen správný. Faktem je, že něco od variátoru při jízdě občas dělá takové "švistivé" zvuky jako kdyby něco prokluzovalo -- jenže kdyby řemen prokluzoval, otáčky by podle mého názoru měly jít nahoru díky prokluzu (jako když prokluzovala spojka) a nikoli se naopak omezovat.

Krom řemenu mne napadá snad už jen zda to nemůže být v kontrastce: došlo mi, že pokud je u mne rychlost lineární funkcí otáček motoru, stroj vůbec neřadí, protože převod je celou dobu konstantní, mám pravdu? Což by znamenalo, že buď prakticky od sepnutí spojky akceleruji s naplno otevřeným variátorem nebo se variátor přes kontrastku (funglovka Malossi přeci nemůže být zaseknutý) drží v nějaké fixní pozici a proto motor nemá sílu to přetáhnout: je to jako akcelerovat s autem na čtyřku.

V motoru to myslím si nebude, protože dřív jezdila mašina 110, akorát na 10500 otáček, ke kterým ji variátor po výměně spojky a řemene prostě nepustil, a hlavně i teď jede až stovkou (tachometrovou), když má dost času, nevane protivítr a je to malinko z kopečka :D

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 00:20

Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 11:52

cover72↓ příliš široký, nebo dlouhý řemen, tenká a nebo žádná podložka u čepu variátoru? Dle mě ti řemen v předu na variátoru leze nahoru příliš brzy.

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 13:16

Feki píše:Kontrastna pruzina je v spojke a ta pritlaca spojkovy tanier .Variator taha cez remen spojku,ako sa variator odstredivou silou zapne,tak roztahuje spojku a aby to nerobilo okamzite tak je tam ta kontrastna pruzina.Takze ak mas priliz silnu pruzinu v spojke tak ti nedovoli roztiahnut aj ked mas 12000 otacok.

Ocividne nevies o com hovoris

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 14:52

zitow: no jo, jenže pokud máš pravdu a správné rozměry řemene nezvolil ani mechanik, který k tomu má podklady od výrobce, jak na to mám přijít já? Pokud se dobře pamatuji, teď je tam řemen šířky 13mm, předtím tam byl užší a prokluzoval tak, že stroj nejel rychleji, než 50kou... A navíc si myslím, že mechanik koupil nový řemen podle starého, s kterým problém nebyl. Nemůže to opravdu být spíše tou protipružinou variátoru? Protože ta s novým variátorm nepřišla, takže tam zůstala ta stará...

Také si říkám, zda může být situace komplikovaná tím, že stroj je z roku 2008, ale motor zřejmě i s celými rozvody/dynamickou soustavou atd. je z roku 2011?

Re: Peugeot Satelis 125

11 čer 2015, 15:21

13mm? No nevím. Moje piaggio x9 melo řemen 22,5 x 814mm.A kontrastkou to podle me nebude.Kdyby jsi ji měl unavenou, mohl by ti řemen prokluzovat na zadní polořemenici, tudíž by se špatně rozjížděl a neměl by výkon do kopce. Tobě kvůli něčemu nejde do otáček.
Řemen sat:SAT125 Belt 22,3x10x836

http://www.easyparts.nl/showdrawing/285 ... ssion.html
Odeslat odpověď