18 kvě 2015, 23:10
cover72 píše:Tak mám nový, oficiálně tuningový variátor: Malossi Multivar 2000.
Hlavně proto, abych snáze sehnal ND (to, co tam bylo doposud má na sobě jen vylisované zvenku "GT" a o něco níže "5 9" a uvnitř "TGB" a rozměry válečků ani vodítek to není kompatibilní snad s ničím na světě), ale též s nadějí, že s ním skůtr zase bude točit 9500 ot./m jako když mu prokluzovala spojka a tudíž bude s lehkostí akcelerovat na 100km/h i do mírného kopečka.
No, a to jsem se spletl. I s tím novým variátorem točí maximálně 8500 ot/m a tudíž s velmi relativní lehkostí akceleruje tak na 70 km/h a potom už se mu na rovince moc nechce; zjistil jsem ale, že když sedím ne jako na židli nýbrž jako na motorce, akceleruje nakonec až na 80-90; že by aerodynamický odpor nohou trošku vystrčených do stran měl až takový vliv?
No každopádně přemýšlím, jestli tam zkusit dát lehčí válečky a/nebo silnější kontrastku -- což se mi ale zdá jako blbost, když je to "tuningový" variotátor a jako takový by měl mít válečky optimální z výroby --, nebo se na to vykašlat, udělat si papíry a vrazit do toho silnější motor.
Nic nenaštve tak, jako když vám po opravách skůtr jezdí výrazně pomaleji a lenivěji, než před nimi. Protože když z vlastní zkušenosti vím, že 125ccm Satík motoricky i převodově skutečně dokáže jet těch 110 a zrychlovat na ně s lehkostí, neskutečně mne dere, že se mu do toho bez prokluzující spojky nechce.
Otázky:
1) Myslíte, že může mít smysl ladit tuningový variotor?
2) Kolik vám točí Satík, když akcelerujete "na plný plyn" v pásmu 70-100 km/h?
3) Může mít s horším výkonem něco společného řemen? Mám nový, tak jen jestli není třeba potřeba jej víc napnout nebo já nevím...
4) Nebo není něco s motorem, že má empiricky ověřenou špičku výkonu v 9500 ot/m a nikoli v 8500 na které je odladěný ten Malossi variátor?
18 kvě 2015, 23:22
18 kvě 2015, 23:31
19 kvě 2015, 10:40
23 kvě 2015, 20:34
24 kvě 2015, 00:40
27 kvě 2015, 00:15
27 kvě 2015, 10:43
27 kvě 2015, 19:03
27 kvě 2015, 20:16
cover72 píše:Feki: viz moje eskapády. Po výměně spojky a řemene také jezdilů podstatně pomaleji (2x!), teď tam mám Malossi Multivar 2000 a trochu se to zlepšilo, ale bude to chtít ještě lehčí válečky.
27 kvě 2015, 20:20
27 kvě 2015, 20:23
Puchatek píše:Zdravím. Nedávno jsem si pořídil Satíka. 4 roky starý, dovoz Francie, údajně 8500 km nalítáno, čemuž bych věřil páč je velice zachovalý. Po rozsvícení kontrolky oleje za jízdy, jsem se po příjezdu domů snažil zjistit stav jeho množství. Nikde jsem nemohl nic najít. Až po rozmontování bočních plastů jsem si všiml pod motorem olejové vany se sklíčkem. Přes sklíčko nebylo vůbec nic vidět, ani po očištění a různém nasvěcování jsem ani náznakem nic nezjistil. Dolil jsem tedy cca 4dc oleje. Na co je ta vrchní plastová nádobka jsem vůbec nepochopil. Olej okamžitě mizel v hrdlu hadice, která vede rovnou do vany. Ale to je jedno... Hned po nastartování a přidání plynu nastal problém. Motor nevytočil víc jak 4000 otáček. A to jak na hlavním stojanu, tak i když jsem se snažil rozjet, prostě 4000 a konec, dál už to nepustilo. Vůbec to netáhlo a jel jsem krokem. Asi jsem to přelil. Je možné že je tam nějaký policajt který to hlídá a při přelití motor omezuje? Nebo jsem tím něco poškodil? Kontrolka oleje ale pořád svítí. Nikde se o tom nemůžu nic dočíst. Jestli o tom někdo něco víte, prosím poraďte... Díky
27 kvě 2015, 20:32
27 kvě 2015, 20:38
28 kvě 2015, 18:12