Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Peugeot Satelis 125

18 kvě 2015, 23:10

cover72 píše:Tak mám nový, oficiálně tuningový variátor: Malossi Multivar 2000.
Hlavně proto, abych snáze sehnal ND (to, co tam bylo doposud má na sobě jen vylisované zvenku "GT" a o něco níže "5 9" a uvnitř "TGB" a rozměry válečků ani vodítek to není kompatibilní snad s ničím na světě), ale též s nadějí, že s ním skůtr zase bude točit 9500 ot./m jako když mu prokluzovala spojka a tudíž bude s lehkostí akcelerovat na 100km/h i do mírného kopečka.

No, a to jsem se spletl. I s tím novým variátorem točí maximálně 8500 ot/m a tudíž s velmi relativní lehkostí akceleruje tak na 70 km/h a potom už se mu na rovince moc nechce; zjistil jsem ale, že když sedím ne jako na židli nýbrž jako na motorce, akceleruje nakonec až na 80-90; že by aerodynamický odpor nohou trošku vystrčených do stran měl až takový vliv?

No každopádně přemýšlím, jestli tam zkusit dát lehčí válečky a/nebo silnější kontrastku -- což se mi ale zdá jako blbost, když je to "tuningový" variotátor a jako takový by měl mít válečky optimální z výroby --, nebo se na to vykašlat, udělat si papíry a vrazit do toho silnější motor.

Nic nenaštve tak, jako když vám po opravách skůtr jezdí výrazně pomaleji a lenivěji, než před nimi. Protože když z vlastní zkušenosti vím, že 125ccm Satík motoricky i převodově skutečně dokáže jet těch 110 a zrychlovat na ně s lehkostí, neskutečně mne dere, že se mu do toho bez prokluzující spojky nechce.

Otázky:
1) Myslíte, že může mít smysl ladit tuningový variotor?
2) Kolik vám točí Satík, když akcelerujete "na plný plyn" v pásmu 70-100 km/h?
3) Může mít s horším výkonem něco společného řemen? Mám nový, tak jen jestli není třeba potřeba jej víc napnout nebo já nevím...
4) Nebo není něco s motorem, že má empiricky ověřenou špičku výkonu v 9500 ot/m a nikoli v 8500 na které je odladěný ten Malossi variátor?


cover72,mne isiel satelis 120km/h,nastavil mi ventily,vymenili remen na malossi,dali 8g valčeky.Ked potiahnem za plyn okamzite mi to toči 10000 otacok,na zaciatku to netaha ako by som chcel ale ked to chyti plynule taha do 110km/h viac neda,dal som tam naspet neviem ci original valceky,tie by mali byt 9,5g a otacky klesly na 8500 a maximalka je tiez 110km/h.Inac na spojkovom zvone mam tiez napisane TGB.Skusim tam kupit nove valceky 9,5g ked to nepojde ako chcem tak to skombinujem 3x8g a 3x9,5g valčekyto vyjde na 8,75g.Rozmyslal som na malossi multivar,ale nedam,mozno este skusim kontrastnu pruzinu vymenit.Ja som menil valceky lebo som citil akoby preklzovala spojka.

Re: Peugeot Satelis 125

18 kvě 2015, 23:22

Díky za odpověď. S točením na 8500 a na těch 10000 ti to akceleruje stejně, nebo to na těch 10000 ot./m zrychuje lépe?

Protože řemen mám fungl nový, spojku taky, variátor teď taky, kontrastku taky a přitom mi to akceleruje pomaleji než předtím a zároveň to nechce jet rychleji, než 70-80, což je jako kdybych měl moc těžké a zároveň moc lehké válečky dohromady :-( Tak podle toho co píšeš by za tím mohly stát tak leda už válečky nebo ventily.

Takže pokud ti to lépe akceleruje na těch 10,000 ot., asi bych tam nechal dát 8,5g válečky (to by mohlo dát těch mých preferovaných 9500; a když to v 10,000 ot. jelo tobě 110, mě by mělo taky, pokud ti tedy neprokluzovala spojka jako mně), ale pokud ti to jak v 8,500, tak v 10,000 otáčkých akceleruje podobným způsobem, ve válečcích to tím pádem asi nebude a budu se muset zaměřit na motor :-P

Na spojce se stačí podívat na čelisti, jestli nejsou sjeté. Když mně Satík točil těch 10,000, měl jsem spojku sjetou až na kov, mechanik říkal, že nová měla o 4 milimetry více materiálu!

Re: Peugeot Satelis 125

18 kvě 2015, 23:31

Celuste este pozriem,ja ked som zrychloval tak som potiahol na 8000ot nechal tahat po celu dobu na tych otackach,a krasne slo do 100km/h.Ale pri 8g valcekoch to taha najlepsie pri 10000ot az do 110km/h.
Ale teraz je to pod 2mi ludmi bieda,neviem ci to bolo vetrom ale maximalku som mal 105km/h.A mal som 115.

Re: Peugeot Satelis 125

19 kvě 2015, 10:40

105 se dvěma lidmi? To je pro můj nesladěný Satík momentálně nedostižný sen :)
A hlavní je plynule zrychlit na tu stovku, aby člověk nebyl brzda provozu; když už mne nepředjíždí kamiony a nadržené Felicie, je to v poho ;-)

Re: Peugeot Satelis 125

23 kvě 2015, 20:34

Já dnes jel ve dvou 100+75kg...a na rovině plynule Satík zrychlil na 100km/h..........
Při rozjezdu sám to vytočím dost přes 9000ot....ale sto kilo váhy je dost... :mrgreen:

Re: Peugeot Satelis 125

24 kvě 2015, 00:40

Ok, takže budou lehčí válečky.

Měl jsem obavy, zda se to s lehčími válečky a neprokluzující spojkou na tu stovku vůbec rozjede, ale tohle mne uklidnilo.

Díky vám oběma.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 00:15

Ma niekto malossi,j.costa variator?Rozmyslam nad kupou ale neviem ci to funguje,tu u nas v meste je firma co robi tuning skutrov,a hovorili ,ze s malossi ma lepsi priebeh a zrychlovanie.Odkedy mi v servise nastavili ventily a dal som malossi remen,nejde mi to tak ako islo.Dal som momentalne do benzinu cistic vstrekov,cakam aku to bude mat odozvu.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 10:43

Feki: viz moje eskapády. Po výměně spojky a řemene také jezdilů podstatně pomaleji (2x!), teď tam mám Malossi Multivar 2000 a trochu se to zlepšilo, ale bude to chtít ještě lehčí válečky.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 19:03

Zdravím. Nedávno jsem si pořídil Satíka. 4 roky starý, dovoz Francie, údajně 8500 km nalítáno, čemuž bych věřil páč je velice zachovalý. Po rozsvícení kontrolky oleje za jízdy, jsem se po příjezdu domů snažil zjistit stav jeho množství. Nikde jsem nemohl nic najít. Až po rozmontování bočních plastů jsem si všiml pod motorem olejové vany se sklíčkem. Přes sklíčko nebylo vůbec nic vidět, ani po očištění a různém nasvěcování jsem ani náznakem nic nezjistil. Dolil jsem tedy cca 4dc oleje. Na co je ta vrchní plastová nádobka jsem vůbec nepochopil. Olej okamžitě mizel v hrdlu hadice, která vede rovnou do vany. Ale to je jedno... Hned po nastartování a přidání plynu nastal problém. Motor nevytočil víc jak 4000 otáček. A to jak na hlavním stojanu, tak i když jsem se snažil rozjet, prostě 4000 a konec, dál už to nepustilo. Vůbec to netáhlo a jel jsem krokem. Asi jsem to přelil. Je možné že je tam nějaký policajt který to hlídá a při přelití motor omezuje? Nebo jsem tím něco poškodil? Kontrolka oleje ale pořád svítí. Nikde se o tom nemůžu nic dočíst. Jestli o tom někdo něco víte, prosím poraďte... Díky

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 20:16

cover72 píše:Feki: viz moje eskapády. Po výměně spojky a řemene také jezdilů podstatně pomaleji (2x!), teď tam mám Malossi Multivar 2000 a trochu se to zlepšilo, ale bude to chtít ještě lehčí válečky.


cover72,a aku spojku si dal?Ja som sa bol spytat co robia tuning,tak spojku nech zatial necham tak,rozmyslal som o malossi delta clutch,nech skusim multivar,a ked to este nebude ono tak potom nech aj to menim.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 20:20

No já ti nevím ale podle tohoto manuálu tam je klasická olejová měrka. Měla by být za výfukem. http://www.manualsearcher.com/peugeot/s ... 5cc/manual nebo http://www.peugeot-scooters.de/media/de ... 402aa0.pdf
Naposledy upravil Slipster dne 27 kvě 2015, 20:28, celkově upraveno 1

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 20:23

Puchatek píše:Zdravím. Nedávno jsem si pořídil Satíka. 4 roky starý, dovoz Francie, údajně 8500 km nalítáno, čemuž bych věřil páč je velice zachovalý. Po rozsvícení kontrolky oleje za jízdy, jsem se po příjezdu domů snažil zjistit stav jeho množství. Nikde jsem nemohl nic najít. Až po rozmontování bočních plastů jsem si všiml pod motorem olejové vany se sklíčkem. Přes sklíčko nebylo vůbec nic vidět, ani po očištění a různém nasvěcování jsem ani náznakem nic nezjistil. Dolil jsem tedy cca 4dc oleje. Na co je ta vrchní plastová nádobka jsem vůbec nepochopil. Olej okamžitě mizel v hrdlu hadice, která vede rovnou do vany. Ale to je jedno... Hned po nastartování a přidání plynu nastal problém. Motor nevytočil víc jak 4000 otáček. A to jak na hlavním stojanu, tak i když jsem se snažil rozjet, prostě 4000 a konec, dál už to nepustilo. Vůbec to netáhlo a jel jsem krokem. Asi jsem to přelil. Je možné že je tam nějaký policajt který to hlídá a při přelití motor omezuje? Nebo jsem tím něco poškodil? Kontrolka oleje ale pořád svítí. Nikde se o tom nemůžu nic dočíst. Jestli o tom někdo něco víte, prosím poraďte... Díky

Ako si kupil hned si mal menit olej,ja som menil hned a co som ztoho vypustil,skoro jak huspenina,tiez dovoz Francie.Ta vrchna nadobka,ano tam sa leje olej,a na boku motora je sklicko,tam to musi byt po ustaleni viac nez tri stvrtiny zaplnene,Vypusti vsetok olej,a nalej novy, na boku mas napisane vedla sklicka kolko mas naliat.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 20:32

..........a pak vyměnit po párset kilometrech znovu, ať se to pročistí, pokud teče takovýhle humus. Skútry jsou na výměnu obecně docela háklivé, nevyplatí se na tom šetřit. Ten litr oleje se ti vyplatí oželet a dost možná ti ušetří mnohem větší problémy a finance. Taky se divím, že jsi neměnil hned, u mě každá "nová " motka dostane hned po dovozu nový olej, brzdovku i chladící kapalinu včetně filtrů bez ohledu na to co tvrdí předchozí majitel. Jediná jízda před tímto, je ta zkušební před koupí.

Re: Peugeot Satelis 125

27 kvě 2015, 20:38

Puchatek, cez plastovú nádobku sa nalieva olej do motora, ale nádobka zostáva prázdna, je do nej zaústené ešte odvetranie motora. Olej kontroluješ cez sklíčko na pravej strane motora, malo by ho byť asi do 2/3 - 3/4 sklíčka, olejová náplň je 1,2 L. Vypusti olej a nalej len potrebné množstvo. ( napr. MOTUL Scooter Power 4T 5W40 ). Vymeň aj olejový filter ktorý je v prednej časti motora pod valcom. Kontrolka mazania Ti môže svietiť z dôvodu nedostatočného tlaku oleja, alebo je vadný snímač tlaku oleja Tu su nejaké manuály http://ulozto.sk/xvLL9A2G/satelis-rar

Re: Peugeot Satelis 125

28 kvě 2015, 18:12

Dnes som nainstaloval malossi variator.Ide to lepsie,bez prerusenia do 110km/h a max rychlost 118 km/h mi ukazuje tachometer.Cital som ze pri zmene kontrastnej pruziny sa zvysi o dost moment sily.No som zvedavy,v baleni ku malossi nebol.
Odeslat odpověď