cover72 píše:Tak mám nový, oficiálně tuningový variátor: Malossi Multivar 2000.
Hlavně proto, abych snáze sehnal ND (to, co tam bylo doposud má na sobě jen vylisované zvenku "GT" a o něco níže "5 9" a uvnitř "TGB" a rozměry válečků ani vodítek to není kompatibilní snad s ničím na světě), ale též s nadějí, že s ním skůtr zase bude točit 9500 ot./m jako když mu prokluzovala spojka a tudíž bude s lehkostí akcelerovat na 100km/h i do mírného kopečka.
No, a to jsem se spletl. I s tím novým variátorem točí maximálně 8500 ot/m a tudíž s velmi relativní lehkostí akceleruje tak na 70 km/h a potom už se mu na rovince moc nechce; zjistil jsem ale, že když sedím ne jako na židli nýbrž jako na motorce, akceleruje nakonec až na 80-90; že by aerodynamický odpor nohou trošku vystrčených do stran měl až takový vliv?
No každopádně přemýšlím, jestli tam zkusit dát lehčí válečky a/nebo silnější kontrastku -- což se mi ale zdá jako blbost, když je to "tuningový" variotátor a jako takový by měl mít válečky optimální z výroby --, nebo se na to vykašlat, udělat si papíry a vrazit do toho silnější motor.
Nic nenaštve tak, jako když vám po opravách skůtr jezdí výrazně pomaleji a lenivěji, než před nimi. Protože když z vlastní zkušenosti vím, že 125ccm Satík motoricky i převodově skutečně dokáže jet těch 110 a zrychlovat na ně s lehkostí, neskutečně mne dere, že se mu do toho bez prokluzující spojky nechce.
Otázky:
1) Myslíte, že může mít smysl ladit tuningový variotor?
2) Kolik vám točí Satík, když akcelerujete "na plný plyn" v pásmu 70-100 km/h?
3) Může mít s horším výkonem něco společného řemen? Mám nový, tak jen jestli není třeba potřeba jej víc napnout nebo já nevím...
4) Nebo není něco s motorem, že má empiricky ověřenou špičku výkonu v 9500 ot/m a nikoli v 8500 na které je odladěný ten Malossi variátor?
cover72,mne isiel satelis 120km/h,nastavil mi ventily,vymenili remen na malossi,dali 8g valčeky.Ked potiahnem za plyn okamzite mi to toči 10000 otacok,na zaciatku to netaha ako by som chcel ale ked to chyti plynule taha do 110km/h viac neda,dal som tam naspet neviem ci original valceky,tie by mali byt 9,5g a otacky klesly na 8500 a maximalka je tiez 110km/h.Inac na spojkovom zvone mam tiez napisane TGB.Skusim tam kupit nove valceky 9,5g ked to nepojde ako chcem tak to skombinujem 3x8g a 3x9,5g valčekyto vyjde na 8,75g.Rozmyslal som na malossi multivar,ale nedam,mozno este skusim kontrastnu pruzinu vymenit.Ja som menil valceky lebo som citil akoby preklzovala spojka.