od cover72 » 17 kvě 2015, 00:00
Tak mám nový, oficiálně tuningový variátor: Malossi Multivar 2000.
Hlavně proto, abych snáze sehnal ND (to, co tam bylo doposud má na sobě jen vylisované zvenku "GT" a o něco níže "5 9" a uvnitř "TGB" a rozměry válečků ani vodítek to není kompatibilní snad s ničím na světě), ale též s nadějí, že s ním skůtr zase bude točit 9500 ot./m jako když mu prokluzovala spojka a tudíž bude s lehkostí akcelerovat na 100km/h i do mírného kopečka.
No, a to jsem se spletl. I s tím novým variátorem točí maximálně 8500 ot/m a tudíž s velmi relativní lehkostí akceleruje tak na 70 km/h a potom už se mu na rovince moc nechce; zjistil jsem ale, že když sedím ne jako na židli nýbrž jako na motorce, akceleruje nakonec až na 80-90; že by aerodynamický odpor nohou trošku vystrčených do stran měl až takový vliv?
No každopádně přemýšlím, jestli tam zkusit dát lehčí válečky a/nebo silnější kontrastku -- což se mi ale zdá jako blbost, když je to "tuningový" variotátor a jako takový by měl mít válečky optimální z výroby --, nebo se na to vykašlat, udělat si papíry a vrazit do toho silnější motor.
Nic nenaštve tak, jako když vám po opravách skůtr jezdí výrazně pomaleji a lenivěji, než před nimi. Protože když z vlastní zkušenosti vím, že 125ccm Satík motoricky i převodově skutečně dokáže jet těch 110 a zrychlovat na ně s lehkostí, neskutečně mne dere, že se mu do toho bez prokluzující spojky nechce.
Otázky:
1) Myslíte, že může mít smysl ladit tuningový variotor?
2) Kolik vám točí Satík, když akcelerujete "na plný plyn" v pásmu 70-100 km/h?
3) Může mít s horším výkonem něco společného řemen? Mám nový, tak jen jestli není třeba potřeba jej víc napnout nebo já nevím...
4) Nebo není něco s motorem, že má empiricky ověřenou špičku výkonu v 9500 ot/m a nikoli v 8500 na které je odladěný ten Malossi variátor?