Tak jsem byl u mechanika a:
- variátor byl uvnitř celý rezavý, motor (mám měněný) se kdo ví jak někde válel
- válečky jsou naprosto v pořádku, ale
- spojkové pružinky byly přepálene a naprosto měkké, proto to dělalo pazvuky při brždění motorem
- a svíčka byla taky spálená, což vysvětluje práskání při brždění: ono to skutečně střílelo do výfuku.
Říkal, že takhle po opravě to jezdí pěkně, ale chtělo by to vyměnit i spojku a protipružinu válečků, což ovšem poelze do peněz, protože na Peugeotí motory se díly shání blbě. Tak jsem se zeptal, jestli nemám koupit rovnou motor z vrakoviště, od čehož mne ovšem zrazoval s tím, že tam končí totálně doježděné součástky, které v Itálii zrychtují, dovezou sem, tady je dojezdí a pak se to prodává...
Měnil tu někdo spojku? Odkud jste ji brali?
* * *
Jinak ad zabouchnuté klíče -- jednou jsem prožil málem infarktový stav, kdy jsem daleko od domova zabouchl kufr a vzápětí si z hrůzou uvědomil, že v kalhotách klíček nemám. Asi pět minut jsem trnul hrůzou, pak zjistil, že klíček mám v bundě
a vyvinul si stereotyp, že VŽDYCKY než zabouchnu kufr, vizuálně zkontroluju, zda mám klíčky ještě v zapalování (a když ne, tak je tam vrátím.) Takový checklist