Zdravím všechny skútristy, po upgradu z čínského Maxonu na PCX výskyt poruch na 2,5 roku a asi 15t kilometrů úplně zmizel. Dnes jsem však chtěl vystřelit z křižovatky a najednou spadly otáčky, skútr div nechcípl a následně vyletěly nahoru. Bylo to už po cestě domů, takže motor byl relativně zahřátý (asi 8km od startu).
Na fóru jsem se dočetl, že způsobeno by to mohlo být hned několika faktory - opotřebovanými válečky (což je dost možné, že už jsou sjeté mém brzda-plyn stylu jízdy po Praze) případně sytičem, s čímž jsem s setkal již dříve právě na zmiňovaném Maxon Matadoru, kdy po výměně sytiče karburátoru už krásně chytal. Ale PCX už je stříkačka, ne? Nebo teď mě ještě napadla svíčka, že jsem ji úplně nějak zapomněl vyměnit a minimálně těch 15t km už má
Přikládám video, jen se omlouvám, že je na výšku
Nesetkal se někdo s obdobným problémem? Děkuji za každý poznatek! ____________________ EDIT: Tak jsem se mrknul na svíčku a vypadá, že už jsem ji měl před nějakou chvílí vyměnit. Objednal jsem novou, na konci týdne tu bude, tak uvidíme.
Zapomněl jsi na jednu věc. Ta věc se jmenuje údržba (dle servisního plánu). Až ji uděláš, nebo necháš udělat tak jak má v kilometrové a časové ose být tak potom nám dej vědět jak to jezdí, nebo nejezdí. Do té doby jsou to jen spekulace a co by kdyby.......
Děkuji za neuvěřitelně přínosnou radu. Jak jsem již zmínil výše, svíčka bude na konci týdne, tak uvidíme. Jinak chápu, že je mezi Vámi spousta nadšenců, kteří mají vymazlené stroje schované pod plachtou v garáži, což však není případ mého PCXa. Koupil jsem jej v poměrně špatném stavu, dal ho dohromady a je to prostě dělník, který stojí celý rok venku převážně bez plachty a vozí mě od března do prosince 5km do práce nebo po městě. A není to letadlo, takže reaktivní typ údržby je pro mé potřeby dostačující. Nejede = řeším, nechce se mi rozebírat půlka motorky na podélném parkovišti mezi činžáky jen tak ze sportu u piva v neděli po obědě.
Chtěl jsem pouze vědět, zda-li se někdo nesetkal s podobným problémem, abych si ušetřil čas a peníze, než začnu postupně vyměňovat jednotlivé díly, které by mohly způsobovat onen problém.
Tak na sebe hned nemusíme být ironičtí, hezký den přeji.
Naposledy upravil majkycz dne 19 lis 2019, 19:14, celkově upraveno 1
Ta svíčka nevypadá tak hrozně. Ale může to tím být samozřejmě. Oleje tam máš dost a vyměněnýho v intervalu (i v převodovce)? Ještě mě napadl špatný benzín nebo přicpaný palivový systém. Válečky si nejsem jistý, jestli by se projevovaly i na stojanu. Každopádně bych prvně vyměnil svíčku a vyčistil variátor a spojku.
Že by to mohlo být benzínem mě napadlo také, ale mám od dotankování už 130km a zatím to bylo bez problému ... pro jistotu tam zítra zkusím dát něco "lepšího". Olej jsem měnil na začátku sezóny a je tam stále po horní rysku. Do variátoru se mi v té zimě moc lézt nechce, protože ty plasty, které je nutno demontovat, jsou poměrně křehké, ale aspoň bych rovnou zkontroloval i čistotu vzduchového filtru. Tak díky za radu, pak dám vědět.
Už formulace dotazu "Nesetkal se někdo s obdobným problémem? Děkuji za každý poznatek!" je podivná.
Výše popisované zdroje problému, by nedělaly skokovou změnu chování motoru (s vyjímkou svíčky). A co čidlo polohy škrticí klapky vstřikování ? Dtto palivový filtr. Příčin může být více, musíš jít postupně vylučovací metodou.
Svíčka má nejlepší za sebou, podle obrázku, uvidíme v pátek, mě se podle videa zdá, že tam něco nějak moc chrastí (plasty? variátor?), není třeba to rozebírat na chodníku, ale když tak teda čas od času nějaký servis, ono těch servisních úkonů co se dělají a nejsou ani nějak extra ve faktuře uvedený taky dost. Taky se pak divím, že mi po servisu jde lehčeji volant, i když s ním podle papíru nic nedělali. Reaktivní údržba je celkem pochopitelná u starších strojů, nejede - řeší se, jede - je zbytečné rozebírat a nový už to stejně nebude.. na druhou stranu nic se nemá přehánět, zdraví máme jen jedno, ale podle videa to pcx nevypadá nijak tragicky..