Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 00:32

Zdravím všechny!
Minulý týden, když mi z ničeho nic pod kola vběhla kočka jsem musel na lehce mokrém asfaltu prudce brzdit a uhýbat, což skončilo pádem. Číče ani mě naštěstí nic není, ale mému PCXku se něco málo stalo a tak bych potřeboval poradit s pár věcmi. Všechno odnesla pravá strana, kde je celý plast pod řidítky(ten do ''véčka'' - viz foto 1, 2 a 3) díky bohu ''jen'' poškrábaný. Takže bych se rád zeptal, jestli je podle vás nutné plast koupit nový, nebo jestli to spraví pouze přelakování, popřípadě jak na to?
Další věc, která to odnesla je o něco horší. Je to spodní plast pod stupačkou, který je zlomený(viz. foto 4 a 5). O tom jsem hledal na internetu, jestli se dají plasty tohoto typu svařit, ale k ničemu kloudnému jsem nedospěl, takže bych byl moc vděčný, kdyby se našel někdo kdo mi poradí co by se s tím dalo dělat.
Děkuji mockrát za všechny rady a odpovědi!
Foto 1.JPG

Foto 2.JPG

Foto 3.JPG

Foto 4.JPG

Foto 5.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 02:25

Ahoj, pokud chces mit PCX-ko jako nove, tak prestrikani toho predniho plastu nepomuze(svepomoci). Musel bys to vykitovat, dat plnic plastu a pak teprve striknout. Samozrejme lakyrnik to zvladne. Zjistil bych si cenu a pak se rozhodl jestli neni lepsi koupit novy plast. A ten zadni dil bych koupil novy.

Pak je druha varianta. Das plnic plastu, striknes(barvu ti namichaji). A jezdis dal. Ale asi i ostatni ti reknou, ze tuto variantu si PCX-ko nezaslouzi.

Skoda, ze nemas pojistku.

Odesláno z mého Crono pomocí Tapatalk

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 09:08

Ahoj, záleží jak moc dbáš na estetiku a kolik do toho chceš investovat... ten odřený plast lze vpohodě přelakovat, pokud dáš lakýrnikovi tak bude zase jako nový (cena cca 2500kč), svépomocně se taky dá, ale počítej že bez zkušenosti bude oprava vždycky znát...

co se týče zlomeného plastu, taky lze jednoduše svařit, předpokládám, že je to ABS plast, který se svařuje při teplotě cca 300-350°C, v domácích podmínkach je nejlepší použít mikropájku (např. http://hadex.cz/p131-pajeci-pero-230v60w-ct-96s-termostatem-100-400%C2%B0c/ ), přiložit obě části k sobě a zezadu postupně natavovat plast + trochu přidat navíc (např. kryty mobilu jsou z ABS plastu), pak je dobré vyztužit spoj např. tenké meděnné drátky pájkou zatavit přez spoj.... z venčí pak bude vidět jen tenká prasklinka... ale funkčně bude plast pevný

nebo použít horkovzdušku, ale zřejmě se naruší lak z druhé strany http://hobby.idnes.cz/horkovzdusnou-pistoli-opravite-i-praskly-naraznik-na-aute-p4k-/hobby-dilna.aspx?c=A110811_175825_hobby-dilna_bma

anebo použít lepidlo např. http://www.uhu.cz/cs/p/uhu-hart-kunststoff---na-tvrde-plasty-5593.html některé plasty jsem tímto taky lepil, doposud drží, záleží jak je příslušná část namáhana...

samozřejmě nejlepší by bylo nakoupit nové plasty, a mít skútra zase jako nový... jenže za týden, měsíc... se může stát stejná příhoda, a můžeš kupovat znova.... zrovna taky opravuju položenou X10, a dělám kompromis... něco nového, něco svařím, něco nechám odřené... jsou to jen plasty, nereznou, nic nedrží, je to jen estetika :)

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 10:24

Stalo se mi úplně to samé, jen sem to položil na semaforech v zatáčce. Odřene plasty naštěstí nic neprasklo. No ve plasty (2 díly) by staly 10 tisíc. Takže to dám lakyrnikovi a ten to za cca 2500 kč opraví. Jen sem měl problém s barvou. Kymco od roku 2008 neposkytlo receptury na namichani barev. Takže 100% odstín nezískám. Nezbylo nic jiného než dohledat podle lakyrnickych karet nejbližší odstín. A podařilo se najít takřka identickou barvu (asi po 2 hodinách :-) ) ale u hondy si myslím že tu barvu seženeš bez problémů. Lakyrnik bude chtit kód barvi. Ten buď je napsán někde pod sedlem nebo ti ho řekne oficiální dealer nebo dovozce. Přeji dobré pořízení.

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 11:32

To Maco82: Taky díky za praktické info, tohle se opravdu hodi :)

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 12:38

Ja mám u horkovzdusky přímo svařovací nástavec na plasty, ale ještě jsem to nezkoušel. Nárazník na autě jsme nechavali svařovat a to byl na pekný kousky a musím říct, že to drželo pěkně a nebyl s tím problém, jen to zase potom dostat do barvy. Sám jsem si nějaké věci stříkal a bylo to OK, ale po dvou letech už to bylo vidět. Dost barevných plastů na autech je vypalovaných a díky tomu to ma jiné vlastnosti co se týká starnutí a povětrnosních vlivů. Takto velké plochy bych svěřil lakýrníkovi.

JInak u Hondy bych si nebyl jistý tím namícháním, moje barva i když znam kod namíchat přímo nejde, protože Honda ma extra jemnou metalízi a bohužel se blbě shaní. Odstín mi namíchali, jen ta metalika je o něco malo hrubější.

mj. lakýrník si odstín dnes už změří, nemuší porovnávat s etalonovou šablonou :-D

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 12:54

Padly zřejmě již všechny možnosti, co se týče toho svaření plastu --> tak proč to nezkusit?? Buď to vyjde a problém je vyřešen a pokud ne, tak budeš muset stejně koupit nový nebo to řešit jinou cestou :) A co se týče lakování, tak největší problém je zřejmě ten odstín :) jinak to rovněž není žádný větší problém.
Navíc ani zakoupení nového dílu ti nemusí zajistit úplně přesný odstín ;) takže pokud máš dobrého lakýrníka, nebo ty sám si natolik věříš, tak si myslím, že je to zřejmě nejlepší cesta.

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

24 říj 2014, 18:50

já jsem jeden prasklý plast slepil dvousložkovým lepidlem z Lidlu za 60Kč, pak jsem přes tu prasklinu zevnitř nalepil takovou tu mřížkovou pásku co se dává na sádroš a pak jsem jsem to cele zevnitř zaplácal tím dvousložkovým lepidlem abych to zpevnil, zvenku to místy nešlo ani vidět místy tam byla vidět taková malá prasklinka jako vlásek tak jsem koupil karbonovou fólii a tou jsem to přetáhl abych se vyhl nového lakování.

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

25 říj 2014, 06:30

Najpr by som to skusil zlepit poriadnim sekundovym lepidlo, ak tam bude vhodny plast bude to drzat, dalsia moznost je epoxidova zivica z vnutra a sklenene vlakna, do plastu urobit jamky pajkou aby sa malo do coho chytit, to vsetko mozes urobit doma. .. pripadne zajstbkde zvaruju narazniky nech sa vyjadria ci to pojde zvarit

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

25 říj 2014, 10:22

jestli to budes nejdřív lepit sekundovým lepidlem a pak to budeš chtít svařit tak ten so to bude svařovat bude pěkně prskat
jestli to chceš svařit nech to svařit hned dokud to bude vařit čistý plasty bez příměsí ten Isocyanát v sekundovým lepidle při pálení pěkně
smrdí (rakovinotvorné účinky taky nejsou k zahození) a pak ten svár taky není to prave

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

29 říj 2014, 22:15

Benda.s píše:Ja mám u horkovzdusky přímo svařovací nástavec na plasty, ale ještě jsem to nezkoušel. Nárazník na autě jsme nechavali svařovat a to byl na pekný kousky a musím říct, že to drželo pěkně a nebyl s tím problém, jen to zase potom dostat do barvy. Sám jsem si nějaké věci stříkal a bylo to OK, ale po dvou letech už to bylo vidět. Dost barevných plastů na autech je vypalovaných a díky tomu to ma jiné vlastnosti co se týká starnutí a povětrnosních vlivů. Takto velké plochy bych svěřil lakýrníkovi.

JInak u Hondy bych si nebyl jistý tím namícháním, moje barva i když znam kod namíchat přímo nejde, protože Honda ma extra jemnou metalízi a bohužel se blbě shaní. Odstín mi namíchali, jen ta metalika je o něco malo hrubější.

mj. lakýrník si odstín dnes už změří, nemuší porovnávat s etalonovou šablonou :-D

Lakyrnik sice může použít pigmentometr ke zjištění barvy ale pokud barva není v databázi nebo není na ní receptura tak mu je tento přístroj k prdu a nezbývá nic jiného než etalonove karty. Pigmentometr je propojen s databází.
Odeslat odpověď