Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Diskuze o skútrech většího objemu.

Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Spider30 » 24 říj 2014, 00:32

Zdravím všechny!
Minulý týden, když mi z ničeho nic pod kola vběhla kočka jsem musel na lehce mokrém asfaltu prudce brzdit a uhýbat, což skončilo pádem. Číče ani mě naštěstí nic není, ale mému PCXku se něco málo stalo a tak bych potřeboval poradit s pár věcmi. Všechno odnesla pravá strana, kde je celý plast pod řidítky(ten do ''véčka'' - viz foto 1, 2 a 3) díky bohu ''jen'' poškrábaný. Takže bych se rád zeptal, jestli je podle vás nutné plast koupit nový, nebo jestli to spraví pouze přelakování, popřípadě jak na to?
Další věc, která to odnesla je o něco horší. Je to spodní plast pod stupačkou, který je zlomený(viz. foto 4 a 5). O tom jsem hledal na internetu, jestli se dají plasty tohoto typu svařit, ale k ničemu kloudnému jsem nedospěl, takže bych byl moc vděčný, kdyby se našel někdo kdo mi poradí co by se s tím dalo dělat.
Děkuji mockrát za všechny rady a odpovědi!
Foto 1.JPG

Foto 2.JPG

Foto 3.JPG

Foto 4.JPG

Foto 5.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Spider30

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 24 říj 2014, 00:05
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Stanley Henkl » 24 říj 2014, 02:25

Ahoj, pokud chces mit PCX-ko jako nove, tak prestrikani toho predniho plastu nepomuze(svepomoci). Musel bys to vykitovat, dat plnic plastu a pak teprve striknout. Samozrejme lakyrnik to zvladne. Zjistil bych si cenu a pak se rozhodl jestli neni lepsi koupit novy plast. A ten zadni dil bych koupil novy.

Pak je druha varianta. Das plnic plastu, striknes(barvu ti namichaji). A jezdis dal. Ale asi i ostatni ti reknou, ze tuto variantu si PCX-ko nezaslouzi.

Skoda, ze nemas pojistku.

Odesláno z mého Crono pomocí Tapatalk
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Maco82 » 24 říj 2014, 09:08

Ahoj, záleží jak moc dbáš na estetiku a kolik do toho chceš investovat... ten odřený plast lze vpohodě přelakovat, pokud dáš lakýrnikovi tak bude zase jako nový (cena cca 2500kč), svépomocně se taky dá, ale počítej že bez zkušenosti bude oprava vždycky znát...

co se týče zlomeného plastu, taky lze jednoduše svařit, předpokládám, že je to ABS plast, který se svařuje při teplotě cca 300-350°C, v domácích podmínkach je nejlepší použít mikropájku (např. http://hadex.cz/p131-pajeci-pero-230v60w-ct-96s-termostatem-100-400%C2%B0c/ ), přiložit obě části k sobě a zezadu postupně natavovat plast + trochu přidat navíc (např. kryty mobilu jsou z ABS plastu), pak je dobré vyztužit spoj např. tenké meděnné drátky pájkou zatavit přez spoj.... z venčí pak bude vidět jen tenká prasklinka... ale funkčně bude plast pevný

nebo použít horkovzdušku, ale zřejmě se naruší lak z druhé strany http://hobby.idnes.cz/horkovzdusnou-pistoli-opravite-i-praskly-naraznik-na-aute-p4k-/hobby-dilna.aspx?c=A110811_175825_hobby-dilna_bma

anebo použít lepidlo např. http://www.uhu.cz/cs/p/uhu-hart-kunststoff---na-tvrde-plasty-5593.html některé plasty jsem tímto taky lepil, doposud drží, záleží jak je příslušná část namáhana...

samozřejmě nejlepší by bylo nakoupit nové plasty, a mít skútra zase jako nový... jenže za týden, měsíc... se může stát stejná příhoda, a můžeš kupovat znova.... zrovna taky opravuju položenou X10, a dělám kompromis... něco nového, něco svařím, něco nechám odřené... jsou to jen plasty, nereznou, nic nedrží, je to jen estetika :)
Maco82

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 152
Registrován: 25 zář 2014, 15:31

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod jožin » 24 říj 2014, 10:24

Stalo se mi úplně to samé, jen sem to položil na semaforech v zatáčce. Odřene plasty naštěstí nic neprasklo. No ve plasty (2 díly) by staly 10 tisíc. Takže to dám lakyrnikovi a ten to za cca 2500 kč opraví. Jen sem měl problém s barvou. Kymco od roku 2008 neposkytlo receptury na namichani barev. Takže 100% odstín nezískám. Nezbylo nic jiného než dohledat podle lakyrnickych karet nejbližší odstín. A podařilo se najít takřka identickou barvu (asi po 2 hodinách :-) ) ale u hondy si myslím že tu barvu seženeš bez problémů. Lakyrnik bude chtit kód barvi. Ten buď je napsán někde pod sedlem nebo ti ho řekne oficiální dealer nebo dovozce. Přeji dobré pořízení.
Uživatelský avatar
jožin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 239
Registrován: 05 zář 2013, 21:34
Bydliště: Heřmanův Městec
Skútr / moto: Kymco Yager GT 125, Suzuki GS 500
Tuning / úpravy: nosič kufru GIVI SR90, kufr Motovell 32l, zásuvka 12V, držák mobilu/navigace, brašny Louis

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Fellowdeer » 24 říj 2014, 11:32

To Maco82: Taky díky za praktické info, tohle se opravdu hodi :)
Fellowdeer

100+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 103
Registrován: 13 zář 2013, 14:27
Skútr / moto: Yamaha X-max 125 / r.v.2010

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Benda.s » 24 říj 2014, 12:38

Ja mám u horkovzdusky přímo svařovací nástavec na plasty, ale ještě jsem to nezkoušel. Nárazník na autě jsme nechavali svařovat a to byl na pekný kousky a musím říct, že to drželo pěkně a nebyl s tím problém, jen to zase potom dostat do barvy. Sám jsem si nějaké věci stříkal a bylo to OK, ale po dvou letech už to bylo vidět. Dost barevných plastů na autech je vypalovaných a díky tomu to ma jiné vlastnosti co se týká starnutí a povětrnosních vlivů. Takto velké plochy bych svěřil lakýrníkovi.

JInak u Hondy bych si nebyl jistý tím namícháním, moje barva i když znam kod namíchat přímo nejde, protože Honda ma extra jemnou metalízi a bohužel se blbě shaní. Odstín mi namíchali, jen ta metalika je o něco malo hrubější.

mj. lakýrník si odstín dnes už změří, nemuší porovnávat s etalonovou šablonou :-D
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Slayrix » 24 říj 2014, 12:54

Padly zřejmě již všechny možnosti, co se týče toho svaření plastu --> tak proč to nezkusit?? Buď to vyjde a problém je vyřešen a pokud ne, tak budeš muset stejně koupit nový nebo to řešit jinou cestou :) A co se týče lakování, tak největší problém je zřejmě ten odstín :) jinak to rovněž není žádný větší problém.
Navíc ani zakoupení nového dílu ti nemusí zajistit úplně přesný odstín ;) takže pokud máš dobrého lakýrníka, nebo ty sám si natolik věříš, tak si myslím, že je to zřejmě nejlepší cesta.
Uživatelský avatar
Slayrix

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 89
Registrován: 15 srp 2014, 11:36
Bydliště: Morava, Zlínský kraj
Skútr / moto: Aprilia SR Max
Tuning / úpravy: Akrapovič, Malossi plexi, LED blinkry a ještě pár designových drobností :)

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Strmal » 24 říj 2014, 18:50

já jsem jeden prasklý plast slepil dvousložkovým lepidlem z Lidlu za 60Kč, pak jsem přes tu prasklinu zevnitř nalepil takovou tu mřížkovou pásku co se dává na sádroš a pak jsem jsem to cele zevnitř zaplácal tím dvousložkovým lepidlem abych to zpevnil, zvenku to místy nešlo ani vidět místy tam byla vidět taková malá prasklinka jako vlásek tak jsem koupil karbonovou fólii a tou jsem to přetáhl abych se vyhl nového lakování.
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod Dusan14 » 25 říj 2014, 06:30

Najpr by som to skusil zlepit poriadnim sekundovym lepidlo, ak tam bude vhodny plast bude to drzat, dalsia moznost je epoxidova zivica z vnutra a sklenene vlakna, do plastu urobit jamky pajkou aby sa malo do coho chytit, to vsetko mozes urobit doma. .. pripadne zajstbkde zvaruju narazniky nech sa vyjadria ci to pojde zvarit
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod nem.pe » 25 říj 2014, 10:22

jestli to budes nejdřív lepit sekundovým lepidlem a pak to budeš chtít svařit tak ten so to bude svařovat bude pěkně prskat
jestli to chceš svařit nech to svařit hned dokud to bude vařit čistý plasty bez příměsí ten Isocyanát v sekundovým lepidle při pálení pěkně
smrdí (rakovinotvorné účinky taky nejsou k zahození) a pak ten svár taky není to prave
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Opravit, nebo koupit nový plast? + jak na to?

Příspěvekod jožin » 29 říj 2014, 22:15

Benda.s píše:Ja mám u horkovzdusky přímo svařovací nástavec na plasty, ale ještě jsem to nezkoušel. Nárazník na autě jsme nechavali svařovat a to byl na pekný kousky a musím říct, že to drželo pěkně a nebyl s tím problém, jen to zase potom dostat do barvy. Sám jsem si nějaké věci stříkal a bylo to OK, ale po dvou letech už to bylo vidět. Dost barevných plastů na autech je vypalovaných a díky tomu to ma jiné vlastnosti co se týká starnutí a povětrnosních vlivů. Takto velké plochy bych svěřil lakýrníkovi.

JInak u Hondy bych si nebyl jistý tím namícháním, moje barva i když znam kod namíchat přímo nejde, protože Honda ma extra jemnou metalízi a bohužel se blbě shaní. Odstín mi namíchali, jen ta metalika je o něco malo hrubější.

mj. lakýrník si odstín dnes už změří, nemuší porovnávat s etalonovou šablonou :-D

Lakyrnik sice může použít pigmentometr ke zjištění barvy ale pokud barva není v databázi nebo není na ní receptura tak mu je tento přístroj k prdu a nezbývá nic jiného než etalonove karty. Pigmentometr je propojen s databází.
Uživatelský avatar
jožin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 239
Registrován: 05 zář 2013, 21:34
Bydliště: Heřmanův Městec
Skútr / moto: Kymco Yager GT 125, Suzuki GS 500
Tuning / úpravy: nosič kufru GIVI SR90, kufr Motovell 32l, zásuvka 12V, držák mobilu/navigace, brašny Louis


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků