Diskuze o skútrech většího objemu.
22 bře 2016, 11:45
Zdravím,nemůžu povolit jeden šroubek na krytu variátoru,už jsem zkoušel i wdčko ale když zaberu tak se to celý kroutí......mám strach abych nerozvalil celý blok:(...nemáte někdo nějaký tip jak na to???díky
22 bře 2016, 12:07
zdar, no na šroubek stačí ještě větší síla anebo rovnou vrtačka, ale vzhledem k tomu, že je to tvůj uplně první příspěvek mám trochu nedůvěru a podezření, že si někdo zase dělá (_!_)..
22 bře 2016, 12:34
čauky, sranda to není málem jsem zlomil imbus.Je možný že to někdo zalepil nebo podobně........třeba na to existuje nějaký jiný sprej a přemýšlel jsem,že bych to zkusil nahřát ale nejprve se chci zeptat.Nerad bych zbytečně něco pokazil....
22 bře 2016, 12:52
Bude to možná zalepený lepidlem na závity... na to má loctite nějakou chemii v nabídce koukni po internetu co se najde
22 bře 2016, 13:01
Tomikf25 píše:..sranda to není málem jsem zlomil imbus...
tak tomu se mi ale teprv nechce věřit, že to není sranda -- neviděl jsem totiž šestihran v hlavě šroubu, který vydržel víc než imbus.. Takže buď zkusit znovu a pořádně a lepším nářadím anebo rovnou odvrtat - stejně je v podobných případech většinou doporučená výměna šroubu za nový (protože s tímto šroubem to bude příště jedině horší) btw: imbusové šrouby se vrtají dobře
22 bře 2016, 13:34
Pokud je to zalepené závitovým lepidlem, tak to imbusem jen tak nepovolíš. Ale určitě pomůže nahřátí šroubu horkovzdušnou pistolí a pak povolit...
22 bře 2016, 14:08
Pokud to půjde, poklepat (teoreticky co největší rozumnou silou) hlavu šroubu ve směru osy šroubu. Například pomocí nějaké kulatiny, nebo jiného většího šroubu.
22 bře 2016, 14:26
josuk píše:Tomikf25 píše:..sranda to není málem jsem zlomil imbus...
tak tomu se mi ale teprv nechce věřit, že to není sranda -- neviděl jsem totiž šestihran v hlavě šroubu, který vydržel víc než imbus.. Takže buď zkusit znovu a pořádně a lepším nářadím anebo rovnou odvrtat - stejně je v podobných případech většinou doporučená výměna šroubu za nový (protože s tímto šroubem to bude příště jedině horší) btw: imbusové šrouby se vrtají dobře
Tos toho asi moc neviděl. Imbusový klíč se zkroutí jako vrut a šroub se ani nehne.
22 bře 2016, 14:56
Mnohokrát mi pomohlo pár kapek brzdový kapaliny na zaoxidovaný šroub, nechat tomu tak den ať pěkně povzlíná po závitech, ale pokud je to zalepený, tak buď chemie nebo vrtačka....
22 bře 2016, 16:39
Zkusil bych šroub naklepnout kladívkem a nahřát - ne šroub, ale blok. Pokud máš možnost tak si půjčit (nebo koupit, nestojí moc) úderový šroubovák - současně s úderem se pootočí
22 bře 2016, 20:22
Ahoj.
Předpokládám, že tohle řešíš poprvé tak doporučuju se obrátit na někoho kdo má z opravami nějaké zkušenosti. Jinak vše co už bylo zmíněno pomáhá. Poklepání musí být dost razantní. WD, brzdovka a podobné uvolňovače musíš nechat nějakou dobu účinkovat případně podpořit poklepáním.
Nahřívání je dobré na lepené spoje. Co nedoporučuju je odvrtání. Zvlášť v hliníku to končí dost tragicky. V nejhorším případě navařit matici to nikdy nezklamalo. Tyhle věci jsou důvod proč si dobrý mechanik nechává platit za povolení dvou šroubků a laik si myslí, že se zbláznil.
22 bře 2016, 20:30
WDčkem/brzdovkou se tomu dá jen pomoci. Chce to samozřejmě správné a kvalitní nářadí imbusy z různých sad jsou obvykle dost máslové). Příp. bych zkusil bit do akušroubováku s rázovou hlavičkou, nastavit třeba někde doprostřed, série malých úderů dělá divy. Určitě bych se ale pokud možno vyhnul nasáknutí WDčkem/brzdovkou a následné větší ohřátí.
22 bře 2016, 21:11
Nahřátí dílu na kterém je aplikován uvolňovač je možný - vlastní zkušenost. Jinak nahřívání ať už fénem nebo jiným zdrojem tepla je třeba provádět s vědomím možnosti poškození okolních dílů. Poškození se vyhnete chlazením, cloněním apod. Tohle všechno je o zkušenostech a trpělivosti.
23 bře 2016, 13:45
Tak se naštěstí zadařilo.Kladivo a wdčko zabralo.Pro jistotu ještě koupím nový šroubek.Všem děkuji za příspěvky:)