Doplnění k problému rychlosti - -
Směrnice ES95/1/ESJak se homologuje rychlost 2.-3. kolek - vozidlo: palivo, maziva, huštění, zaběhnuté - dlepožadavku výrobce, teplotně ustálené v běžné provozní teplotě
- musí mít pohotovostní hmotnost
- řidič 75-+5
- sklon silnice max podélně 1%, příčně 3%
- měří se úsek 50,200 nebo 500m oběma směry (v závislosti na dalších podmínkách)
- atmosferický tlak 97+-10 kPa
- teplota 5-35 Celsia (278-308 Kelvina)
- vítr do 3m/s s nárazy do 5m/s
- škrtící klapka otevřená, nájezd do měřícího úseku po dosažení konstatní rychlosti
- dvě měření s rozdílem mezi měřeními 3%, nebo se provede 5 měření
- měření času s přesností 0,3%
Zjištění "netto" výkonu a točivého momentu motoru (mimo mopedy)- přesnost měření musí být: 1% točivý moment, otáčky 1%, spotřeba paliva 1%
- jsou stanoveny limity tlaku, teploty, a mnoho dalších upřesňujících podmínek pro dosažení srovnatelnosti výsledků
- je namontováno veškeré příslušenství motoru
- korekční faktor: při měření na klikovce =1; není-li to možné měří se na převodovce a započtou se ztráty pro ozubené soukolí řetěz řemen a měnič momentu (0,98-0,96; 0,95-0,98; 0,94-0,95; 0,92 ) [vário má dle mých informací účinost 0,85 ]
16.05.16
- maximální rychlost určená zkušebnou se může lišit o ± 5 % od hodnot udaných výrobcem.
- při ověřování shodnosti výroby se smí maximální rychlost lišit o ± 5% od hodnoty stanovené při dílčí schvalovací zkoušce typu.
(podle upřesnění od zdroje se u tohoto stroe dle - dle sm. 95/1, příloha 1, čl. 7 homologace rychlosti nepožaduje )
==============
Závěr - předpisy umožňují - poměrně velkou toleranci výkonu a max rychlosti
Naposledy upravil
JardaB dne 16 kvě 2016, 09:07, celkově upraveno 3