Kymco Downtown 125i ABS

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod crhy » 16 pro 2015, 18:54

Nikdy jsem nepotřeboval v žádném autě, ani u skůtru nabíjet baterii, pokud jsem již nenastartoval, byla stejně druhý den po nabití K. O. Baterie mi běžně vydrží zhruba kolem 5ti let. Vyjímku tvořila baterie v Opelu Corsa, která nám vydržela od nova 9let ( výroba pro Opel Exide Turkey) v Citroenu 7let (taktéž Exide přelepený nálepkou Citroenu)
Kolem nabíječek a udržovaček se dle mého dělá zbytečný humbuk. Baterie, která je v dobré kondici, stejně nepotřebuje dobíjet.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod JardaB » 16 pro 2015, 20:09

Panáčku, chemie baterie funguje asi tak: část elektrod, která "není delší dobu nabita" - postupně sulfatuje a tím baterie postupně ztrácí kapacitu. Pokud by jste provozoval dvě baterie, a jednu držel ne 50% a druhou na 90%, měly by se ve výsledku dočkat jiné životnosti.
Tolik teorie. Bohužel udělat si takový provozní pokus neumím, ale věřím tomu. Pokud mne to nebude obtěžovat, budu se snažit držet svoje aku spíše nabité.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod crhy » 16 pro 2015, 21:06

Snažte se milý panáčku, já jsem eletrotechnik MaR a říkám jak to je. Samozřejmě, pokud někdo jezdí krátké trasy kolem 3km, je jasné, že se nejspíš sama nestihne dobít.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod tomikm » 17 pro 2015, 09:41

Přesně, jak píše Crhy. Od r. 1990, co vlastním nějaké vozidlo a že jich pár bylo, jsem nikdy neměl baterii na nabíječce. Když baterka klekne, tak ji nepomůže ani ta nejlepší nabíječka. Přes zimu baterii ze skútru vyndám a uložím do chodby, kde je pokojová teplota. Na jaře pak startuji bez podpůrných prostředků :lol: .
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod crhy » 18 pro 2015, 19:45

Nerad zde plevelím vlákno, chtěl jsem to postovat do patřičného tématu, ale přišlo mi vhodné okopírovat s.z. od Jardy B. Vlastně z toho vyplývá, že se neumím k ničemu chovat a jsem vlastně debil. Tak já asi tedy prodám všechny dopravní prostředky co vlastním a budu jezdit už jen autobusem, nebo raději chodit pěšky, protože jsem holt ničemnej. :shock:

cituji:
Komu není rady, tomu není pomoci ... to je stejné, jako jezdit s dieselem do práce denně 10 km, stejné jako když tankovat u nejlevnější zapadlé pumpy, jako nekontrolovat huštění pneu, jako kálet na výměny oleje, jako otálet s výměnou vadného termostatu, jako jezdit jako ďas se studeným motorem .... Něčím takovým bych se já nechlubil.

To, že u baterie nekontroluješ a nenabíjíš celou životnost a ona stále "funguje !!!" nic dobrého není a dá se říci, že jí škodíš. Je možné, že je třeba na 60% kapacity plus-minus. A to je možná právě důvod, že ti baterie vydrží jen 5-6 let. V poslední době jsem se setkal opakovaně s údaji výrobců baterií, kde uvádějí životnost 8-15 let.

Pak řekne tomik "Když mi klekne, tak ji vyměním" ... no super .. třeba mohla ještě dva roky sloužit. Tak se chováš k autu a skútru ve všech oblastech ...snad ne

http://elektronika.cz/2015041308/bezudr ... zivotnosti

Ty nejzákladnější zásady pro dlouhou životnost: držet ji co nejvíce nabitou (pokud hodně jezdím a delší trasy (50 km)- zkontrolovat stav dobíjecí soustavy) a vyhýbat se dle možnosti vysokým teplotám v létě (dle možnosti parkovat v létě ve stínu).


Takže milý Jardo nezlobte se, ale přijde mi, že jste trochu přecitlivělý. Přeji "slunce v duši". :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod nem.pe » 18 pro 2015, 20:49

k tomu mám jen asi jak mi říkal můj děda Holínky nebo Hodinky?..... to je jedno obojí se natahuje
porovnávat VRLA s se startovací baterii
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod Lubon » 18 pro 2015, 23:37

Tak mě to nedá a musím se zastat Jardy, má s baterií 100 % pravdu. Že za celou dobu provozu baterii nedobíjíme snad děláme skoro všichni(neberu zazimování), ale to neznamená že je to ideální stav pro životnost baterie, ano ona bude třeba fungovat 4-5 let bez problému až se ztratí kapacita baterie že prostě jednou nenastartujeme. To že baterie není dlouhodobě ideálně nabitá (třeba krátké jízdy nebo vadné dobíjení) zkracuje životnost baterie, a to je neměnný fakt. Na životnost baterie má vliv mnoho faktorů a sem tam se stane že můžeš opečovávat baterii jak chceš a ona třeba těsně po záruce klekne :D
Lubon

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 299
Registrován: 18 led 2014, 23:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Honda X-ADV Honda VFR 800 Triumph Tiger

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod JardaB » 19 pro 2015, 09:05

Na druhou stranu k nabíjení je dobře mit podmínky. Bydlet v nájemním domě bez garáže a pro nabytí muset baterií demontovat, to by se mi asi nechtělo.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod crhy » 19 pro 2015, 09:27

Pokud bezůdržbovou baterii kdykoli vyndám a snažím se jí dobít do plna (auto, motocykl), vždy nabíječka po půl minutě vypne a zahlásí, že je plná.
Vymýšlýte kraviny, které platily v dobách hlubokého totalismu, max. v devadesátých letech.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod Benda.s » 19 pro 2015, 11:03

Definujte mi krátké jizdy, abych se jim vyhnul a udrzel baterii v optimalni kondici.

jo Jardo jestli pro nabyti musis baterii demontovat, tak by mne zajimalo kde? Ja ji pro nabyti musim koupit.....

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830L pomocí Tapatalk
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod JardaB » 19 pro 2015, 12:13

V literatuře pro automobily se uvádí, že je to méně než 50 km.

Ber to tak, že jde o dobu nabíjení .... stačí po na startování 30 min pro uvedení do předchozího stavu??

Pokud to budeš pozorovat a skusíš určitou dobu vždy po jízdě (nebo delší pauze) nabíjet a všimneš si času nabíjení než bude nabito .... třeba ti ti něco řekne.

Pak budeš vědět o co GO a tvoje péče o baterii bude vycházet z jasných podkladů
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod Benda.s » 19 pro 2015, 13:28

z jakeho roku je ta literatura, co to je za titul? kazdopadne ja nejsem elektrikar, ale predpokladam, ze vzhledem k dost rozdilne kapacitě baterek a ruznym alternatorum jsou to udaje do znacne miry nepouzitelne pro skutr. osobne podle toho co tu ctu jak to uvadis, jsem jeste vetsi barbar jak crhy a klidne zustanu, protoze pokud bych kvuli dobremu stavu baterky mel vzdy najet 50km, tak když spocitam vsechny naklady na ujeti tech 50km. cece kdyz to spocitam a protahnu si me každodenní dojizdeni do prace, bude z mych letosnich 15tis km za rok neco kolem 28tis - tak to radeji kazdej rok koupim novou baterku. opravdu jsi mne pobavil

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830L pomocí Tapatalk
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod tomikm » 19 pro 2015, 14:07

Lubon píše:Tak mě to nedá a musím se zastat Jardy, má s baterií 100 % pravdu. Že za celou dobu provozu baterii nedobíjíme snad děláme skoro všichni(neberu zazimování), ale to neznamená že je to ideální stav pro životnost baterie, ano ona bude třeba fungovat 4-5 let bez problému až se ztratí kapacita baterie že prostě jednou nenastartujeme. To že baterie není dlouhodobě ideálně nabitá (třeba krátké jízdy nebo vadné dobíjení) zkracuje životnost baterie, a to je neměnný fakt. Na životnost baterie má vliv mnoho faktorů a sem tam se stane že můžeš opečovávat baterii jak chceš a ona třeba těsně po záruce klekne :D


taky mi přišla od JardaB ta samá SZ jako Crhymu a nechápu, proč mi ji poslal. Tak se ho tedy zastaň. Neví, jaké mám vzdělání, praxi s motorovými vozidly a jakou údržbu (kromě dobíjení) baterii dávám. Vím, že krátké trasy baterii nesvědčí, ale také vím, že pokud je v pořádku el. instalace a dobíjení, není třeba za BĚŽNÉHO A PRAVIDELNÉHO provozu baterii na nabíječku dávat. To fakt za těch 30let praxe vím a budu si za tím stát, i kdyby mně natahovali na mučidla :lol: .
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod JardaB » 19 pro 2015, 14:18

OK
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 125i ABS

Příspěvekod radomír » 21 pro 2015, 13:25

U scootru bych krátké trasy považoval do 10km. Co se týče kdy nabíjet olověné aku.,v zimě preventivně-nic tím nepokazím, a nebo kdykoliv mám napětí pod 12,54V,/pro přesné měření nechat baterie 4hod před náměrem v klidu/-prac.postup jedné nejmenované automobilky v ČR.
A měli byste být vysmátí!
Uživatelský avatar
radomír

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 02 led 2013, 11:13
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: EVT 4000e
Tuning / úpravy: Baterie Long-life Pb.přídavné baterie,solar balancer,LED světla

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků