od _Vojta_ » 29 bře 2014, 20:06
Moje nová hračka Kymco Agility City 125 - kamenná šedá. Koupená 3.3.2014 v Karlových Varech v autobazaru Hlavatý. Rok výroby 2012, najeto necelých 6.500 km, na pohled i po zkušební jízdě, podle mě perfektní stav, cena 25.000 kč.
Rozhodně neplánuju vést podrobný poznámky jako dříve Sallieri, ale spíš občasnej výkřik ze života s tímhle skútrem (budu tak možná hrát Sal(l)ierimu druhý housle - ale zatim asi spíš ne,
protože v současnosti podle všeho nejezdí).
Cílem je pro mě hlavně získat informace od jiných jezdců na stejnym stroji a zkusit řešit neduhy tohohle číňánka. V druhym plánu pak i poskytnout odpovědi lidem, který chtěj malej, jednoduchej skútr a nemaj nebo nechtěj utratit dost peněz za japonce nebo itala.
Zkusim teda pro začátek popsat, co se mi líbí/nelíbí po zhruba 500 km.
LÍBÍ:
CENA - i když šla kůli kurzu koruny v poslední době cena mírně nahoru, dá se někde pořád novej koupit za zhruba 47.000 kč. Ojetiny z Čech si sice držej cenu stále docela vysoko, ale do 30.000 kč se dá občas sehnat zánovní kousek. Stroje z dovozu jsou samozřejmě ještě levnější, ale je to podle mě trochu dobrodružství. Ale kdo je dobrodruh, může výrazně ušetřit.
VÝKON - Agility není žádnej dravec, ale když ho budete používat jenom po CITY, je všechno v pořádku. Ani na Jižní spojce, kde je 80, nebudete ani v kopci brzdou provozu.
ÚZKÁ STAVBA - CITY je už podle názvu hlavně do města a protáhnete se s ním skoro všude.
SVĚTLA - všechny světla jsou podle mě OK. Nadšení nevzbuděj, ale fungujou slušně.
NELÍBÍ:
SPOTŘEBA/NÁDRŽ - spotřebu nemám ještě změřenou, ale u benzínky jsem na malej skútr na můj vkus až moc často. Jestli za to může malá nádrž nebo vysoká spotřeba si nejsem zatim úplně jistej (podle odhadu je zatím spotřeba okolo 3,5l/100km, ale to je spíš dojmologie). V manuálu se uvádí velikost nádrže cca 6 litrů, ale to je hodnota v praxi nepoužitelná. Jednou se mi podařilo natankovat 5,1 litru, ale to jsem už jel víc než 30 km poměrně rychlou jízdou s ručičkou palivoměru definitivně přilepenou na E a na pumpě jsem nádrž nalil opravdu po okraj. Uvádim, že u mojeho stroje palivoměr funguje docela dobře a nevyskytujou se tam od mnoha uživatelů uváděný problémy, kdy je potřeba spíš než ručičku sledovat ujetou vzdálenost.
ODPRUŽENÍ - Agility samozřejmě z podstaty není pohodlnej skútr, je to stroj stavěnej na cenu. Ale to co mi předváděj tlumiče a péra na kočičích hlavách (čičiheads), kanélech a pozimních výtlucích je podle mě docela masakr. Předek se ještě docela snaží, ale zadek je prostě marnej. Tohle je podle mě velkej problém a pokud má někdo z druhovýroby kvalitnější tlumiče a je s nima spokojenej, tak prosím sem s tim - original je vázně kostitřas. Možná za to můžou i větší kola, protože menší 12", 14" jsou větší "balóny", ale odpružení tohle prostě musí pobrat.
SÍLA MOTORU - po městě dobrý, ale vyjeďte si někam za hranice všedních dnů (z města) a velmi brzo zjistíte limity. Je možný, že můj motor neni ideálně zajetej - původní majitelka byla vysokoškolsky vzdělaná žena středního věku a možná ho já, jakožto blbec pohlaví mužskýho už taky skoro ve střednim věku trochu rozhejbu, ale ochota motoru ani maximálka neni podle mě žádná sláva. Nicméně je potřeba se na to dívat tak, jak to je - jedná se o malej levnej skútr do města, takže to vlasntně ani neni kritika.
ZRCÁTKA - to je nepříjemná bolest. Vědět, co se děje za mnou je dost důležitý a mě se zatim nepovedlo najít optimální nastavení zrcátek. Nikdy jsem si o sobě nemyslel, že sem "korba", ale tady je to tak, že buď v půlce zrcátka vidim svoje ramena nebo vidim jenom stromy u cesty. Opět, pokud máte někdo dobrý zkušenosti s dílama z aftermarketu, prosím sem s tim.
PŘEDNÍ SCHRÁNKA - je pořád plná sraček. Já už tam mám dvě včely a brouka, kterýho neznám (Pytlík?). Je sice hezký, že tam je zásuvka, ale představa, že si v týhle smrdutý sluji nabíjim mobil pro mě neni dobrá. Dostává se tam prostě bordel a to je škoda.
SEDLO - tohle možná taky neni úplně oprávněná kritika, ale při delších vzdálenostech na né úplně kvalitním povrchu je sedlo v kombinaci se špatnym pérováním smrtící kombinace. Ne že by moje "prdel poznala středověk", ale druhej den po delší jízdě (asi 90 km) mě bolely stehna z toho, jak je člověk zapřenej a čeká, kdy příde další vlna/díra. Ale možná je to jenom můj problem, kterej se vyladí s větší zkušeností.
ÚZKÁ STAVBA - to, co je výhoda při jízdě ve městě se sluncem nad hlavou se mění v nevýhodu když začne chcát. Ne že by ochrana nohou vůbec nefungovala, ale i když člověk jede "na pannu", tak stejně něco schytá. Seriové plexi si snad ani nezaslouží komentář - to je spíš jen stínítko přístrojovky.
Možná to vypadá, že jsem hodně nespokojenej, ale to neni pravda. Samozřejmě nemůžu od "low-costu" čekat vlastnosti mašin o 20 a víc tisíc dražších, ale věřim tomu, že kde je vůle, je i cesta a že ten základ trochu vylepšíme, protože nechybí moc k tomu, aby byl Agility velmi dobrej skútr.
Pokud máte k jakýmukoliv bodu svojí zkušenost, tak pište. Já se seznam kladnejch zápornech bodů pokusim ještě doplnit.