Winterwolf píše:Spotřeba 3 litry je vcelku vysoká , to jsem měl s Versity 300 a k těm malým autům tak MMC SMART 0,8 CDi to zvládá také
Na SHčku 150 jezdím do 2,5l s PCX kolem 2l , ale kupovat si skůtra aby jsi ušetřil je nesmysl. Několikrát se to tu rozebíralo a finančně to není výhodnější než auto
Také si myslím, že 3 litry je na skútra 125ccm dost, ale ještě by se to dalo, při normálním ježdění. Když to leze přes 3 litry, tak to je zle. No nevím co se děje s mým strojem, ale od posledního tankování se ukazatel stavu paliva chová nějak divně. Po ujetí 50km mi stále ukazovalo plnou nádrž. Jak se blížilo ke 100, tak ručka začala klesat k polovině, dneska jsem měl najeto cca 110km od tankování a ručička najednou spadla až na začátek červeného pole!!! což je teda mazec. Tak teď nevím, co se stalo, doufám že není někde samovolný únik paliva, přeci to není možné, aby po najetí 110km ukazovalo téměř prázdnou nádrž???? A přitom jezdím pořád stejně opatrně, je to stále v záběhu....
Jinak ještě k tomu, co jsi psal, že kupovat skútra kvůli úspoře je nesmysl. Tak tady bych si dovolil pokud ne přímo nesouhlasit, tak alespoň oponovat. Je to sice téma na delší diskuzi a možná do jiného vlákna (teda nevím do jakého, ale snad admin promine
). Já už se zabývám přes rok experimentováním, jak snížit náklady na dojíždění do práce. Jelikož pracuji v místě, které je veřejnou dopravou dostupné jen velmi komplikovaně a také velmi nákladné - při použití veřejné dopravy bych vyhodil bezmála 22.000Kč ročně + denně skoro 2-3 hodiny promrhané cestováním. Tak jsem jezdil autem (Škoda Octavia II 1,9TDI), cena jen za palivo odhadem 14-15.000Kč/rok. Vzhledem k neustále rostoucím cenám PHM jsem vloni řešil, jak s tím vydupat. Bylo by to na dlouhé povídání, tak jen ve zkratce - vloni jsem zkusil pořídit elektrokolo. Náklady na dopravu najednou spadly dolů, za ten rok ušetřeno několik tisíc na palivu. Bohužel natrefil jsem na hrozného křápa, po 6 měsících baterky šly do kytek, tak jsem řešil co dál, koupit nové, nebo zkusit elektroskútr. Tak jsem nakonec v prosinci 2012 koupil elektroskútr Hanscraft City Expert, naštěstí byl v akci, ale i tak šílená cena. Naivně jsem si myslel, že budu výrazně šetřit na palivu. Ten čínskej elektrokrám stál za velký kulový, několik reklamaček, více jsem ho tlačil jak jezdil - zoufale malý dojezd apod., nakonec po poslední reklamaci mi došla trpělivost a podařilo se mi ho zbavit.
Teď jsem si koupil Agility City 125, protože stále si myslím, že je možné jezdit levněji než autem, kor když člověk jezdí tím autem sám. Schválně jsem si dal tu práci a na portálu spotreby.cz jsem zaevidoval své auto, bohužel nemám už veškeré přesné údaje o spotřebě několik let zpět, nicméně z několika měsíčního pečlivě měřeného sledování jsem dopočítal přibližnou spotřebu. No když jsem to tam vše nasázel a pak se podíval na konečné cifry, tak se mi panenky protočily
Jako že je auto polykač peněz jsem věděl, ale až tak, to jsem si uvědomil až nyní. No holt, za pohodlí se platí že?
Také jsem si na spotreby.cz začal vést pečlivě veškeré náklady na skútr Kymco Agility City 125, takže zde budu mít podchycené od začátku všechny údaje a bude možné sledovat, co je skutečně výhodnější a co ne. Vše se bude odvíjet od reálné spotřeby skútru, protože jestliže spotřeba nepůjde pod 3 litry, tak to bude průser. Jinak rozhodně tvrdím, že pokud se podaří koupit kvalitní skútr, který si veme tak max 2,5 litru při běžném ježdění, tak provoz musí být určitě levnější než auto. Samozřejmě lze vznést hromadu argumentů proti, ale to už by bylo fakt na dlouhé filozofování. Jak jsem říkal, v současné době si vedu na oba dopravní prostředky pečlivou evidenci veškerých výdajů, takže mám skutečně s čím srovnávat.
Ale je fakt, že vymyslet, jak vydupat s Kalouskem, nepoctivými výrobci a obchodníky je fakt asi nadlidský úkol, oni si z nás ty peníze stejně vždycky nějak vytáhnou ...