Konečně jsem se dokopal k nějakému zhodnocení, takže heslovitě:
- najeto 450 km, blíží se servis po zajetí
- válec + píst 160 ccm - motor má větší sílu, klidnější chod, o cca 10kmh se zvýšila maximálka (98 kmh podle GPS) a vytáhnu to na ní rychleji, zkrátka to táhne mnohem líp než před tím. Prý by se dala max rychlost upravit ještě změnou sekundárního převodu, ale k tomu jsem žádný tuning díly na netu nenašel. Teď je maximálka omezena konstrukcí variátoru a maximálními otáčkami motoru. Prostě to do vyšší rychlosti není stavěný.
- variátor Multivar 2000 - jedním slovem paráda. Přesné ovládání akcelerace pootáčením rukojeti. Rozjezdy na křižovatce mnohem svižnější než před tím. Měl jsem možnost vybrat si ze tří nastavení (gramáž válečků) a sice touring, sportivo a racing. Zkusil jsem racing (těžké válečky), což byla na rozjezdy paráda. Nechalo se to nejdřív na místě vytočit do otáček a pak to v jednu chvíli dost razantně zabralo a vystřelilo z místa. Pro běžné ježdění ale nepraktické, protože byste museli mít pořád motor v otáčkách. Takže mám na svoje občasné vejletění nasazeny ty nejlehčí - touring - a jsem s chováním spokojen.
Doporučuji
tenhle článek, zejména s popisem chování skútru po výměně variátoru se můžu ztotožnit
Případné dotazy rád s drobným zpožděním odpovím