od ypsi » 29 črc 2012, 10:27
Ahoj, letos jsem pořídil taky starší Agility City 125 s najetými 11 000km a mám nalítáno čtyři tisíce, tak se podělím o zkušenosti. Třeba přijdou vhod někomu při rozhodování o koupi tohoto skútru.
Z počátku jsem byl zklamán nevýrazným zátahem motoru a rozjezdy ve vysokých otáčkách. Po rozebrání variátoru jsem zjistil, že jej už předchozí majitel tunil a asi ne moc šťastně. Restrikce byla bohužel už pryč, tak další maximálka už poladit nešla, ale těžší válečky vyřešily vysoké otáčky a konečně je cítit, že motor pracuje ve svém optimálním výkonovém okně. Variátor by snesl i zpřevodování do rychla , motor žádný trhač asfaltu sice není, ale zvládl by to a prozatím funguje bez problému, spotřeba oleje nepatrná, do další výměny není potřeba dolívat. Když jsem šel kupovat vzduchový filtr, tak origo Kymco 525Kč, což jsem odmítl jako nenažranost výrobce a koupil druhovýrobce v kamenném obchodě za 200, na netu je i za 150.
Podvozek to je ráj a peklo dohromady. Vidím v něm největší plus a zároveň největší mínus modelu. Nemile mne totiž překvapila absence jakékoliv tuhosti. Samozřejmě, co bych chtěl od ohnuté trubky, ale z výkyvu sloupku řízení několik cm na každou stranu vpřed a vzad při přejezdu nerovnosti jde strach. Nepříjemné je to také v zatáčkách, kde jakýkoliv hrb moto nepříjemně rozvlní a žene to ze zatáčky ven. Jednou se mi stalo, že jsem to položil do náklonu s přibrzděnou přední brzdou a pak ji pustil. Nikdy to nedělejte. Přední kolo bylo vlivem brždění nahrnuto dozadu a jakmile jsem brzdu pustil, měkký rám vybrnkl kolo zpět, čímž se změnila geometrie a málem jsem letěl. Momentálně jsem rám přihnul jen pouhým vymetením díry. Po srovnání jej vystužím a bude to doufám OK. Teď ale klady. Těmi jsou 16 kola a brzdy. Díky šestnáctkám se širokými gumami stíhám v serpentýnách (dolů) i některým dospělým motorkám a průjezdy zatáčkami v náklonu jsou radostí. Krásně drži i na kruhových objezdech, akorát na předním kole je originál guma, která nestojí za nic a klouže. Brzdy jsou díky velkým kotoučům naprosto excelentní. Stačí lehce brzdit jedním prstem, ale na druhou stranu nehrozí okamžité kousnutí. Zkrátka průběh jak má být.
Závěrem tedy celkové hodnocení a parametry. Designově se mi velmi líbí, díky velkým širokým kolům vypadá dravě a zezadu jako dospělá motorka. Motor akceptovatelný, jízdní vlastnosti lehce limituje rám, ovládací prvky kde mají být. Drobbná výtka je malý objem nádrže. Výrobce uvádí 6L, ale do suché se mi nevlezlo více jak 5,2L, což je poměrně malý akční rádius a neustálé tankování. Vyjma ohlého sloupku a uklepaného úchytu zadního blatníku bezproblémový provoz. Jelikož jsem skútr koupil velmi výhodně, jsem nadmíru spokojen, ale při koupi funglovky bych raději přidal a šel do Hondy PCX.
Maximálka lehce přes 100, optimální cestovka 85 Km/h (tachometrové hodnoty) Spotřeba město i mimo město 2,8 - 3L a vůbec to nešetřím,