od tomkob1980 » 12 dub 2012, 17:24
Zdravím všechny.
Během loňského června jsem se rozhodl, že bych po pár letech zase rád osedlal nějaký skútr. Vrhnul jsem se na internet a rozhlížel se. Netrvalo dlouho a bylo vybráno - Kymco Agility City 125 (také díky sallierimu – tímto moc děkuji za poznatky z provozu). Skútr se mi vzhledově opravdu líbí, kvalitativně si myslím je na velmi dobré úrovni (o tom hovoří počty prodaných kusů v Evropě) a přiznám se, že i cena hrála docela podstatnou roli. V žádném případě netvrdím, že na trhu neexistují technicky propracovanější stroje, ale vždycky je to něco za něco. Pro moje potřeby - výlety do vzdálenosti cca 100 km a občasné dojíždění do práce – myslím, že ideální volba. Barva byla jasná od začátku - modrá se mi nelíbila, šedá mi přišla nevýrazná, takže bílá. Jak moc to bylo praktické rozhodnutí ukáže čas, spíš to ale budou galeje (špínu moc nemusím). Uklidňuji se alespoň tím, že bílá je dobře vidět, takže bude bezpečná. Hned jak jsem měl vybráno, došlo ke změně. S přítelkyní jsme se stěhovali, takže jsem řešil plno věcí se zařizováním bytu a skútr šel stranou. V prosinci jsem úplně náhodou zabrousil na stránky Adventure-biker a dozvěděl se o vánoční akci na skútry Kymco (jen na okraj - tato akce běží pod jiným názvem do teď). Následoval telefon s dotazem na barvu. Bílá samozřejmě nebyla. Chlapi v Braníku byli ale velmi ochotní, je vidět že jsou to dobří obchodníci. Za pár minut telefon, že v Německu mají skladem poslední kousek. Nebylo co řešit. Cena za skútr bezkonkurenční, k nákupu jako bonus nabíječka a sleva na příslušenství. Takže ten den objednáno, 13.12.2011 zaplacena záloha a 23.12.2011 převzetí skútra a odvoz v dodávce domů. Pak už jenom čekaní až sleze sníh a trošku se oteplí. Během té doby jsem koupil nějaké doplňky - bílý 30 l kufr Givi včetně držáku pod plotnu (nechtělo se mi vrtat do nosiče), potah na sedlo Givi, plachtu Givi a helmu LS2 Ride (samozřejmě bílou).
V současné době najeto cca 270 km. Snažím se dle pokynů jezdit ne moc agresivně - plynulé rozjezdy, rychlost kolem 60 km/h, občas trošku protáhnout, aby motor nezlenivěl. Někdy se ale neudržím. Kdysi jsem měl Peugeot Speedfight 2, 50 ccm, ale tohle je opravdu něco jiného. Zkušení motorkáři se teď nejspíš smějí, ale jsem skoro začátečník, tak si to prostě užívám. Pomalu se připravuji na první garanční prohlídku a rovnou si dovolím nadnést jednu otázku. Kolik vás stalá tato prohlídka a co vám při ní na skútru dělali? Když jsem se ptal v Braníku, říkali mi, že se dělá hlavně - výměna oleje v motoru, výměna oleje v převodovce, výměna náplně ve vidlicích, vyčištění karburátoru a seřízení ventilů. Do kolen mě ale dostala cena – 2 až 2,5 tisíce. Chlapi byli v pohodě a dokonce se mi snažili vysvětlit, jak na vyčištění karburátoru, kdyby se mi náhodou ucpala tryska. Bylo poznat, že opravdu mají zkušenosti a že ví, o čem mluví. Protože mám Prahu trochu z ruky a cena za prohlídku po 500 km mi přišla vysoká, zkoušel jsem najít prodejce Kymco v jižních Čechách, který by mi udělal zmíněnou servisní prohlídku. Bohužel jsem byl dost zklamán kvalitou některých z nich. Nebudu jmenovat, ale u jednoho oficiálního prodejce jsem dostal následující informaci – „servisní prohlídku nějak zvládneme, už jsme to tu jednou dělali“. Na mojí otázku co se při té prohlídce dělá a kolik to stojí následovala odpověď – „zhruba 1.800,- Kč ale teď si nemůžu vzpomenout co přesně se tam dělá“. To asi mluví za vše. Těmto prodejcům resp. servisním střediskům skútra nesvěřím. Asi kdybych měl staršího, dovezeného třeba z Itálie, bych to tak neřešil. Zatím to tedy vypadá na celodenní výlet do Prahy a trošku dražší servis…