Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Diskuze o skútrech většího objemu.

Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod w0rm » 01 pro 2019, 16:48

Dobrý deň.

Zvažujem kúpu novej Honda Forza 125 vs. Yamaha XMAX 125 (model 2019-2020).

Viac sa mi pozdáva Honda (elektricky vysúvateľné plexi, menšia šírka stroja - aby sa mi zmestila do garáže k autu, nižšia spotreba...), no nemá kontrolu trakcie (ktorú XMAX 125 má). Rodinný známy (dlhoročný motorkár) ma upozornil na to, že kontrola trakcie zvyšuje bezpečnosť.

Je naozaj v tejto kubatúre reálny význam a nutnosť trakčnej kontroly? Mám sa iba kvôli trakčnej kontrole prikloniť z hľadiska bezpečnosti k XMAXu?

V jednej stope som začiatočník, pred kúpou si však dorobím vodičák na skupinu A (hlavne kvôli oboznámeniu sa s technikou bezpečnej jazdy a kvôli možnosti voziť sa aj v zahraničí).

Viem, že pri Forze 300 by som mal kontrolu trakcie v štandardnej výbave, no keďže plánujem skúter využívať predovšetkým mimo diaľnic a neplánujem s ním pretekať, radšej by som ostal pri 125ke.

Vopred ďakujem za Vaše názory a rady.
w0rm

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 01 pro 2019, 16:23
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 125 / Yamaha Tracer 900GT
Tuning / úpravy: originál Smartbox, vyhrievané rukoväte / padacie rámy, nosič, kufor, vysoké plexi, kryt chladiča, podkova, nálepky, tankbag, držiak telefónu, komfortné sedadlo

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod sago2 » 01 pro 2019, 17:44

No tak v určitých situáciach kontrola tracie aj u 125ky samozrejme má význam a bude prospešná,hlavne pri rozbehu na klzkom alebo nespevnenom povrchu napr.mokre biele čiary/drobné kamienky na asfalte.Ak sa Ti páči viac forza ako x-max a budeš mať Ačko tak sa neboj a chod do tej 300vky a nad 125kou ani neuvažuj,pretože ani 300vka nie je žiaden" trhač asfaltu"a cenový rozdiel medzi oboma je zanedbatelný.
sago2

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 159
Registrován: 15 úno 2015, 14:32

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod HonzaR » 01 pro 2019, 18:54

Jestli plánuješ plné Ačko, rozhodně jdi rovnou do 300. Stejně bys 125ku za rok, dva měnil. A co se týká kontroly trakce - určitě může pomoci, zejména dokud nemáš ovládání "v ruce"
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod josuk » 01 pro 2019, 19:00

Podle mě ASR narozdíl od ABS tak důležité není. Na plné brzdy se někdy musí. Na plný plyn ne, a když tak prokluz zadního kola tolik nevadí a dá se pravá ruka vycvičit.. kupuj co chceš,jestli ale budeš mít A tak bych vzal rovnou nějakou 250-300. (já chtěl taky původně 125 a nechal jsem si poradit.. :-) 125 se hodí do menších strojů jako Vespa líp.
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod bado » 01 pro 2019, 21:35

Pokud máš A, tak rovnou zapomeň na 125. Na peníze je to minimální rozdíl, ale na výkonu obrovský.Tam budeš mít i tu kontrolu. Mě osobně se nepodařilo na X-MAX 300 aktivovat ten protiprokluz. Pouze když jsem to zkoušel na trávě.Za normálních podmínek je i těch cca 21kw s variátorem slabých na nějaké driftování.
Uživatelský avatar
bado

250+
 
Reputace: 130
Příspěvky: 323
Registrován: 22 kvě 2018, 08:43

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod goes » 01 pro 2019, 22:12

Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod icask2 » 01 pro 2019, 22:14

Skuter nie je motorka ani moja 400 stovka nehrabe. Ako pisu ostatny ak bude A tak ber vacsi objem ako 125. Ja som mal 4 sezony 125 tak viem ake je to " trapenie". Nebudes mat problem s rychlostou ale bude ti chybat sila a zrychlenie.


Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod icask2 » 01 pro 2019, 22:15

goes píše:Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.
Pokial poznas viac poloh plknu ako nic a max, tak ani tie kolajnice nie su tak vazne. Jazdis hlavou inak sa zabijes.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod goes » 01 pro 2019, 23:11

S tvou fulozofii nepotrebujes kontrolu trakce nikdy protoze jezdis prece hlavou a znas prece i jinou polohu nez max a min. Jezdim i na litrove motorce apod takze to ze si to chce nekdy sklouznout je bezne i ma skutru. To neni o nepraci s plynem to je proste bezny jev.

Dost casto je to o tom jak jezdis. Pokud hodne opatrbe asi ji nebudes potrebivat ani na snehu.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod Citelis » 02 pro 2019, 10:36

Taky se přidám k táboru za 300ccm. Pokud už budeš mít "A", tak není co řešit. Mám teď PCX (protože nemám A :-) ) - to má sice slabší motor, ale poměr výkon/hmotnost má velmi podobnou Forze. Do města dobrý. Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec, takže pokud chceš něco za mesto, tak jednoznačně 300ccm ;-)
Na jaře bych si chtěl udělat "A" a vyměnit to za něco silnějšího :idea:
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 183
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod w0rm » 02 pro 2019, 20:22

Priznám, že som nad 300 spočiatku aj sám uvažoval. Presvedčili ste ma. Pôjdem do 300 s kontrolou trakcie. Už sa neviem dočkať jari.

Všetkým ďakujem za rady a prajem mnoho šťastných kilometrov. :)
w0rm

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 01 pro 2019, 16:23
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 125 / Yamaha Tracer 900GT
Tuning / úpravy: originál Smartbox, vyhrievané rukoväte / padacie rámy, nosič, kufor, vysoké plexi, kryt chladiča, podkova, nálepky, tankbag, držiak telefónu, komfortné sedadlo

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod adacarp » 02 pro 2019, 21:42

Jj 300 bude fajn!ani ne tak kvůli kontrole trakce, to bude takový příjemný bonus, ale kvůli rezervě ve výkonu.Dobře si se rozhodnul,uvidíš že budeš spokojenej
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod forester » 03 pro 2019, 08:03

Citelis píše:Mám teď PCX Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec


Aký očistec? Ste rozmaznané fajnovky :D :D
https://youtu.be/laMCFsTvzV8

3E598E30-1DA8-40DC-9F62-6292E17AFD11.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

Příspěvekod Winterwolf » 03 pro 2019, 12:32

otázka již byla zodpovězena
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků