Diskuze o skútrech většího objemu.
04 dub 2018, 19:14
Dnes mi volal ze servisu že krom válečků a řemene našel vůli na klice variátoru.
Prý by se to mohlo protočit a že je to nemoc Xmaxů. Setkal jste se s tím někdo a stalo se to vůbec někomu nebo jenom straší a tahají peníze z kapes.
Nechci nic podcenit ale vyhazovat peníze z okna taky nemusím.
Děkuji za reakce
04 dub 2018, 20:21
Inu, máš dobrého mekanika...
Opravdu bych se nejvíc obával, že se protočí klika....
Takže šup na skútra a jeď do jinýho servisu
05 dub 2018, 14:55
Nejsem odborník a může se protočit nebo se to stává ale hodně zřídka?
Abych ho neposlal kamsi a pak nelitoval...díky
05 dub 2018, 15:20
prostě nevím jak se může protočit něco, co se z principu točí, ale třeba je dobrej a špatně jsi ho pochopil....nebo tě vodí za nos....je to na tobě jak s tím naložíš
05 dub 2018, 16:28
Me se na x9 dvakrát povolil variátor. A klika uz na sobe nema moc velký zoubky.... Jeste jednou se to stane a končím, variator nebude nacem držet. Tak proc by nemohl mit pravdu mechanik? Nic méně neni to vec co jde jen tak opravit. To je na GO motoru....
Sent from mTalk w10m
05 dub 2018, 18:13
Aha už to chápu. Tak něco podobného naznačoval.
Říkal že to je na hraně že to "nějak opraví" stejně že nemá čas na takhle velkou rozdělávku ale ať počítám že když se to stane tak tahle sranda vyjde min. na 10.
Tak asi nekecal a netahá ze mě prachy.
05 dub 2018, 19:17
Pokud je "olítanej" tisícihran na klice (je na něm nasazena polořemenice) tak je opravdu bohužel celá klika na výměnu. Chápu, že u nějakého šrotu už výměna nemusí být rentabilní...
05 dub 2018, 19:50
A jak se může olítat ten tisícihran,z jakého důvodu,nebo co ho dokáže zkur-vit, vždyť je to ocel,asi i nějak legovaná,to nevím a ta polořemenice je slitina nějakého hliníku.Takže podle mě je to asi tak,jako by jste chtěli příborovým nožem uřezat nerez ocel...
Třeba je to jinak a fakt ten tisícihran jde nějak poškodit,ale rád bych si přečetl zkušenosti, čím se to může stát...
05 dub 2018, 20:38
Stačí, když dotahuje matku varce nějakej dřevák a je vymalováno. Na padině jsem ho měl kdysi taky servanej, ale ještě to drželo... (už jsem to tak koupil)
Polořemenice je sice slitina hliníku, ta se samozřejmě serve jako první, nicméně hřídel je vyrobena z uhlíkových ocelí a zuby vícehranu na hřídeli nejsou za určitých podmínek nesmrtelné...
05 dub 2018, 20:50
Ma sa to utajovat momentakom a nie vzduchovou pistolou.
A ma to byt zaistene lepidlom napr L243. (i ked sa mi mari ze tam ide ine koli teplote)
A nemoze sa nic stat
05 dub 2018, 21:25
Chlapi, nezlobte se na mě,ale přehnaným dotahováním matice variátoru přece nemůžu logicky poškodit vícehran,může asi prasknout při nehorázném dotahování samotná řemenice,nebo možná i dokonce část bloku motoru za variátorem, ale po tom vícehranu se součástky přece jenom posouvají a dotahují, to znamená,že vícehran by i z této situace měl vybruslit bez ztráty kytičky. Tak mě přesně řekněte, jak se to stane,že vícehran je sedřený, to musí být jiný důvod....
Jinak už celkem off topic, než nás admin utne...
05 dub 2018, 21:45
nechci dělat chytrolína, ale dříve než to admin utne....
1. Klika variátoru je mi neznámý pojem....klika motoru je něco jiného
2. Variator je na kliku jen nasazen a v poloze ho drží řemen a polořemenice utazena matkou na zavitu co je na konci kliky.
3. Pokud se ožvejká tisicihran na klice, tak je to vždy vinou mechanika nebo poloremenici která tam nepatří-samo se to ne to...nebo mne opravte,ale za dodržení technologických postupů to fakt asi samo nejde
4. Vůli klikové hřídele může způsobit snad jen vůle v ložiscích, asi jsem hloupej, ale nevím co jiného by to mohlo dělat.
Chca nechca, asi má nějaký problém a tak jak ho popsal mu těžko může nekdo poradit....Vše ostatní je nošení suchého prádla na půdu...
Timto končím v tomto vlakně a přeji všem mnoho pohodovych kiláků v jedné stopě.
05 dub 2018, 22:55
Strhnutý tisíchran na kľuke som videl na foto od Winterwolfa,keď kúpil yamahu majesty 180.Dokáže to urobiť prítlačný tanier,ktorý je na kľuke pri bloku,potom ide varec,ten kĺže na ocelovom púzdre a potom je poloremenica.Prítlačný tanier a poloremenica je napevno,medzi nimi kĺže variátor.Môže sa to vymlátiť tým,že sa varec povolí,alebo,že tam chýba vymädzovacia podložka a prítlačný tanier má vôľu a prevádzkou mláti tisíchran. Neviem ako to chce ten mechanik opraviť.Ak je vymlátený len prítlačný tanier,tak sa vymení za nový a je je vystaráno.Ak je vymlátený tisíchran na kľuke,tak treba meniť kľuku aj prítlačný tanier a zložiť to tak aby to tam nelietalo.Tie vymädzovacie podložky tam nie sú na parádu.Toľko z môjho pohľadu.
06 dub 2018, 05:10
Za normálních provozních okolností k tomu dojít nemůže. Ale přeci jen vícehran není z titanu, takže se zničit dá.
tady jeden příklad, pro toho, kdo nic takového ještě neviděl
dsc_0500_109.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
06 dub 2018, 07:55
Tak je spíš problém v tom, že někdo nedodržel postup při výměně asi válečků a nedal pod matku správné podložky
Tím jak to utahoval došlo k poškození tisícihranu na konci kliky
Jakmile je jednou načatý tak se s tím nedá nic dělat a je to na výměnu kliky
už nikdy se Vám totiž nepovede správně nasadit polořemenici a ta má tedy vůli
postupem času se udělá vůle tak velká, že se polořemenice protočí na tisícihranu a s tím jak se točí tak povolí i matku co jí drží
Končí to rozmlácenou polořemnicí, odrbaný kryt variátorového prostoru, řemen na cucky. Když má člověk kliku je to vše a ani se u toho nevyseká jen to musí dotlačit do servisu...