Dobrý den, mám maxíka Piaggio X9 cca 2 týdny a stále uvažuji jak mám vypínat motor, vypínám ho klíčkem do polohy OFF. Ale k čemu slouží ten červený údajně 'nouzový' chcípák na pravé části řídítek nad el. starérem ? Prosím poraďte mi, jestli skútr nekazím, čí nevypínám motor špatně, děkuji.
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme
Re: Jak správně vypínat motor skútru ?
01 dub 2014, 20:14
Chcípák je na většině strojů povinně z důvodu zaseknutí "plynu", abys mohl bez puštění řídítek vypnout motor. Vypínat motor chcípákem můžeš, tím motoru neublížíš.
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.
....což je celkem k ničemu,protože se ti ochladí jen kapalina v chladiči,která se už ale dál bez běžícího motoru nedostane .... Jinak je celkem jedno,čím se motor vypíná.....
Asi bych doporučil vypínat klíčkem, protože jinak ti zůstane zapnuto plno věcí včetně světel. A přiznejme si, že ta baterie zas tak velká není, kdyby jsi potom zapomněl otočit tím klíčkem, který musíš stejně vypnout.
každopádně si nějaký postup vypínání a opuštění skútru zafixovat a dodržovat!! Pokud to bude spojené s klíčkem, tím lépe. Aby se nestávalo, co mě, že na mě např. někdo promluví a tak nechám celé dopoledne před zaměstnáním klíče v zapalování..
V manálu Piaggia je uvedeno - standardně vypínat motor klíčkem a tak to i dělám. Mohl bych ho vypínat nouzákem, event. vyklopením bočního stojanu, ale klíček mi přijde "normální" ... asi deformace z aut