Dobrý den, mám maxíka Piaggio X9 cca 2 týdny a stále uvažuji jak mám vypínat motor, vypínám ho klíčkem do polohy OFF. Ale k čemu slouží ten červený údajně 'nouzový' chcípák na pravé části řídítek nad el. starérem ? Prosím poraďte mi, jestli skútr nekazím, čí nevypínám motor špatně, děkuji.
Chcípák je na většině strojů povinně z důvodu zaseknutí "plynu", abys mohl bez puštění řídítek vypnout motor. Vypínat motor chcípákem můžeš, tím motoru neublížíš.
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.
....což je celkem k ničemu,protože se ti ochladí jen kapalina v chladiči,která se už ale dál bez běžícího motoru nedostane .... Jinak je celkem jedno,čím se motor vypíná.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...
Asi bych doporučil vypínat klíčkem, protože jinak ti zůstane zapnuto plno věcí včetně světel. A přiznejme si, že ta baterie zas tak velká není, kdyby jsi potom zapomněl otočit tím klíčkem, který musíš stejně vypnout.
každopádně si nějaký postup vypínání a opuštění skútru zafixovat a dodržovat!! Pokud to bude spojené s klíčkem, tím lépe. Aby se nestávalo, co mě, že na mě např. někdo promluví a tak nechám celé dopoledne před zaměstnáním klíče v zapalování..
V manálu Piaggia je uvedeno - standardně vypínat motor klíčkem a tak to i dělám. Mohl bych ho vypínat nouzákem, event. vyklopením bočního stojanu, ale klíček mi přijde "normální" ... asi deformace z aut