Diskuze o skútrech většího objemu.
07 dub 2015, 15:15
Ahoj všem, po zimním spánku jsem vyndal stroj z garáže namontoval novou baterii. (ta původní umřela už na konci sezóny) A objevil se problém stále mi svítí kontrolka imobilizéru na přístrojích. Standardně to fungovalo, tak že při vypnutém klíčku jen blikala a po otočení klíčku se na 3 vteřiny rozsvítila a pak zhasla. Teď svítí pořád tak na 50% i při nastartovaném motoru a do toho se chová standardně tj. bliká a po zapnutí klíčku se rozsvítí na 3 vteřiny, ale u toho si pořád svítí. Divné je, že lze normálně nastartovat i jezdit. Neřešil někdo podobný problém? Na funkci to vliv nemá, ale nejsem moc komfortní s tím, že když jedu pořád mi tam svítí červená ledka
Jedná se o Peugeot Trekker 100 ročník 2001.
Díky všem za konstruktivní rady
19 dub 2015, 07:56
Podle mne závada immobilizézu který je spárován s CDI. Jaké tam máš to CDI? A máš MASTERKLÍČ - ten červený? Pokud máš CDI typ ACI t.j. takovy oválný velikosti krabicky od cigaret, tak to je hajsavý na pokles napĕtí a pokud píšeš že ti umřela baterka tak je třeba cdi zresetovat a nahrát nový kód immobilizéru do klíčů. K resetu potřebuješ právĕ ten červený master klíč a pak minimálnĕ ještĕ jeden černej. Je na to určitý grif, ale obávám se, že ti ho nikdo z profimechaniků neřekne. Resetem cdi nic nezkazíš. Jestli master klíč nemáš tak jezdi dokud to jde a pak až immobilizér odejde do vĕčných lovišť, pořiď nové cdi bez immobilizéru.
20 dub 2015, 09:09
Díky moc. Mám dva klíče černé plus červený. CDI tam bude pravděpodobně ACI 100 má dva konektory. Tak asi mi nezbude něž se zastavit někde v servisu. Nějaký zaručený Peugeot v Hradci Králové a okolí?
20 dub 2015, 20:42
Nové CDI dovedu sehnat za 2000. Je odblokované a bez immobilizéru. Umím i překódování kódu, ale na to bych potřeboval motku na garáži. Jenže jsem z Č. B.
20 dub 2015, 21:24
Diky za nabidku CDI od Naraku s vyrazenym imo jsem nasel kolem 1600,- treba na scootlandu, ale rad bych zachoval puvodni funkcionalitu. Navic si nejsem zcela jist, ze je CDI KO. Proto jsem hledal nekoho kdo dela Pažouty.
20 dub 2015, 22:04
Dík za tip na Scootland. Asi to mají v nabídce krátkou chvili. Nedávno jsem ho shánĕl na Elyseo a v Česku nebylo pod 3000. Koupil jsem ho v Rakousku v jednom obchodu na skůtry.
Nechci tĕ zrazovat, ale immobilizér u skůtra typu Elyseo, Trekker atd. je akorát pro zlost. V servisu Peugeot nedáš za reset immobilizéru o nic míň než tĕch 1600 co chce Scootland za nové CDI jak píšeš. Pak ti přes zimu znovu umře baterka a tlačíš skůtra do značkovýho servisu znova....Ale rozhodnutí je samozřejmĕ na tobĕ. Já bych jezdil dokud to půjde, ledka neledka.
CDI máš samozřejmĕ v pohodĕ,jinak bys nenastartoval a nejel, ale immo je spojený s CDI a jde s ním ruku v ruce a potřebujou se navzájem....
Jo,a to CDI z Rakouska bylo noname.....
21 dub 2015, 07:56
Tady je link na
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-cdi-peugeot-odblokovane/ trošku mně irituje, že ta ledka svítí a nevím kdy si imo vzpomene, že nebude fungovat a určitě to bude až budu někde dál něž kolem komína. Nevím co stojí originál CDI, ale vzhledem k tomu, že žabožrouti chtějí 731,- za startovací relé předpokládám, že to bude v řádech několika tisíců. Jaké jsou případně zkušenosti s Naraku? Je to tak, že vyndá staré CDI a nacvakne nové, kde se nepoužívají dva piny pro imo?
21 dub 2015, 11:15
Staré CDI odpojíš a nové zapojíš - pokud samozřejmě souhlasí piny. Kabel immobilizéru tam necháš viset, nebo sundáš kroužek s kablem ze spínací skříňky a vytáhneš a pošleš do koše. Práce na pár minut. Jen musíš sundat plasty pod podlahou, pokud chceš dát pryč i kabel immobilizéru, tak i předkolení plast. Když to vyměníš, tak ledka v přístrojovce již nesvítí. Měl jsem malej problém po výměně a to ten, že byla slabá baterka a nechtěl stejně nastartovat, ani nakopávačkou. Po dobití šlapal jak hodinky. Origo CDI bych tam nedával. Myslím že by jsi se s cenou vyšplhal k ceně skůtra.... Díky za ten link, už jsem to tam taky našel.
Máš pravdu, že s touto závadou je pak o strach vyrazit někam dál a že ti tam stroj vypoví službu. Ta stále svítící ledka dává na vědomí, že je tady něco špatně a může být otázka času, kdy se to projeví naplno....
21 dub 2015, 11:55
Nemáš zač. Zkušenost s Naraku? Co jsem četl jsou to Němci, co si nechávají díly vyrábět v Číně. Tím, že to jsou to Němci, tak to snad má určitou kvalitu. Ten originál bude opravdu na úrovni poloviny hodnoty skútru
21 dub 2015, 12:29
S Naraku žádnou zkušenost nemám. V Číně se toho vyrábí mraky, investice 1600 Kč není až tak velká. Jestli se to vyrábí pro německý trh, tak ty to mají alespoň trochu ošéfovaný. Trh pro země východního bloku a země třetího světa je jiný. Asi bych se nebál a šel do toho. Navíc ve scootland jsou solidní obchodníci....
21 dub 2015, 17:30
nevim zda jsi videl tuhle tabulku, je to k cdi, mozna z toho neco vyctes. Ale podle toho co popisujes,pokud je v hajzlu cdi nemelo by to proste jet vubec. Takze pokud ti to jede, podle tabulky na neprogramovanej klic, tak jen 2000 otacek, ale toho by sis vsiml. Treti moznost je ze mas kradeny skutr s vybrakovanou cdi a ledkou co je napojena treba na hlavni svetlo, ne to si delam srandu
Zkus zda to pomuze
21 dub 2015, 22:22
Jenže jemu to zabliká standartnĕ a pak svítí permanentnĕ, byť popisuje že mu to na začátku svítí 3 vteřiny a mĕlo by jen půl vteřiny. Počet probliknutí po prvním rozsvícení ledky značí pořadí v jakém byl klíč naprogramován. A hlášení takové závady v té tabulce není.... Nezbyde mu fakt než vymĕnit CDI bez immo nebo nechat zresetovat immobilizér a nahrát do klíčů nové kódy. Trošku jsem s tím už zápasil a vĕř že vím o čem mluvím, ale nebudu nikoho přesvĕdčovat o opaku.....
-- 21. 4. 2015 22:26 --
Weezere, zkoušel jsi, jestli ta ledka svítí při použití i tĕch dalších klíčů?
23 dub 2015, 08:15
Skútr není kradený 100% leda by ho ukradl dealer
celou dobu co ho mám tj. zhruba 12 let, tak to fungovalo korektně, ale teď po zimě se projevil takto. Asi bude nejjednodušší když natočím, jak se to chová a uploaduju sem.
stretavka: zkoušel jsem oba černé klíče a na ten druhý to nenastartovalo. Master jsem tam nedával páč ani nevím co bych s nim dělal a byl jsem rád, že to jede alespoň v provizorním módu.
23 dub 2015, 08:33
muzu ti sem uploadnout navod k jednotce. Me se stalo ze mi to po dlouhodobem stani bez baterky vubec nesel cerny klic. Tak sem ho musel znova naprogramovat a ok. Bohuzel je cely v Aj
23 dub 2015, 11:13
Tak to by byla parada
asi si už nepamatuješ jak se to dělalo? To by mohlo být ono stálo to přes zimu a na jaře byla baterka KO tudíž nevím jak dlouho to bylo bez napětí