Diskuze o skútrech většího objemu.
04 bře 2014, 08:35
Není zač,tohle jsou stránky Hondy MCH - ve Strašnicích.
07 bře 2014, 13:49
Dnes dostelovane ventily, saci ok, vyfuk bol trosku volnejsi, po cca 8600km, vymeneny olej, nahodena nova baterka, uz len poumyvat a sezona sa moze zacat.. Vdaka Lutharovi za pomoc!
Minihlava..
esy7ahav.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
07 bře 2014, 13:59
Jej aspon vidim ako to vyzera vo vnutri, dikes za foto Snoopy. No toto caka aj mna ale este je cas. Sezona uz zacala takze sa jazdi, nahodim nove plexi zajtra hor sa aj na prvy dlhsi vylet, kedze ma byt krasne.
8.3. edit:Ahojte. Dnes som sa pustil do montáže plexi od Puig. A šiel som to otestovať a doladiť, vzal som do batohu naradicko a vyrazil. Po pár km nastavene hlavne spetaky ktoré su teraz trosku viac výstupene a zvýšila sa viditeľnosť. Odstránil som drncanie a podotahoval všetko. Vonku dnes fúkal pomerne silný vietor a dal som to aj po diaľničnom obchvate. Akonáhle som zavrel prilbu tak bol obrovský hluk. Vďaka vetru ale asi aj plexi štítu podľa mna. Aj ked ho mám takmer kolmo podľa mna takých 80-85 stupňov.
huja7uhy.jpg
ety3ape3.jpg
upe6ysuv.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 21 bře 2014, 19:12, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
19 bře 2014, 21:12
Ahoj,
jsem tu nový a v pátek si pojedu pro svoji Vizi.
Nejprve krátce k tomu, proč jsem si vybral tento maličký skútřík.
Své dosavadní motozkušenosti jsem nasbíral výhradně na jiném kontinentu, konkétně v Indonézii. Skútr tam patří takřka k povinné výbavě pro život. Můj se jmenoval Yamaha Mio J, byl maličký, lehký (93 kg) a krásně živý (113,7 ccm, 5,7 kW), což bylo důležité pro přežití, neboť indonézská pravidla jsou taková, že motorka má přednost jen před chodci a jízdními koly. A aby vás auta, náklaďáky a autobusy na světlech prostě nepřeválcovaly, musíte mít odpich a být první. Ačkoliv to pravidlo vypadá nebezpečně, je velmi účinné a neviděl jsem tam za celou dobu vážnou dopravní nehodu - auta zase nemají přednost před náklaďáky a autobusy atd., prostě větší má přednost. Do Yamahy jsem se zamiloval i z jiných důvodů - všude se vešla, jezdila a nic než benzín nechtěla, zvednout a poposunout na přeplněném parkovišti byla hračka a opustit ji byla otázka chvilky, jelikož vždy stačil boční stojan.
No a teď jsem si řekl, že vyzkouším vozit se na skútru i tady, přičemž doufám, že mě zdejší klima neotráví ten báječný pocit svištět si po ulicích. Mé hledání vhodného vozítka přineslo hned na začátku takřka šokující zjištění - tady v Evropě lidé z nějakého důvodu, který mi uniká, upřednostňují stopětadvacítky, které jsou podstatně větší a neohrabanější. Při zkušební jízdě s většinou z nich (jen značky Honda, Piaggio a Kymco) jsem měl pocit, jako by se někdo spletl a do velké motorky namontoval směšně malý motor. Ty skútry se tvářily, že jsou připraveny dovést mě pohodlně k moři, jen jim jaksi chybí to podstatné - výkonný motor pro takovou cestu.
Naplněn zoufalstvím jsem naštěstí narazil na Vizi. Pocit to byl, jako když se potkáte se starým dobrým přítelem. Ona snad bude pokrevní sestrou mé indonézské Yamahy! Zatím si jen představuju, že bude plnit to, co se od skútrů této kubatury očekává - vozit mě bezpečně po městě a okolí, cestou necestou.
V pátek si moji novou krapet oježděnou bělostnou Vizi (zaplatil jsem za ni paradoxně víc, než za Yamahu, ta v novotě stála 24 000 Kč) přivezu domů. A teď otázka: Co bych na ní měl zkontrolovat, nechat seřídit a vyměnit? Oleje a filtr už má za sebou. Podle tachometru má 5,5 tis. km a podle stavu bych odhadoval, že to nebude víc. Děkuji vám za případné rady.
19 bře 2014, 21:18
Čau ako majiteľ Visiomi mám na tachu 5800km a co mas robiť ? Nic. Kontrola oleja a vzduchového filtra bude stačiť a uz len jazdiť. Ja budem predávať svojho Visiona akonáhle mi dorazí nove PCXko čiže asi budúci mesiac. Mám plexi puig a vzadu 30L biely kufor, reflexne pásiky ma rafkoch a hodinky nad palubovkou. Gratulujem a nech ti slúži k plne spokojnosti. Minuly rok som si s ňou užil pekne a aj dlhšie výlety.
19 bře 2014, 21:27
Uz len benzin a vozit sa.
je to skvela masinka. Ja som nedavno robil ventily, po 8600km a nic viac. Myslim ze budes spokojny.
Max nakukni do variatora, len tak, zo zvedavosti ale pri tych km co pises to bude urcite v poriadku. Drzim palce a nech to jazdi.
19 bře 2014, 21:30
Ahoj Bratko,
já mám tvoji Vizi pečlivě nastudovanou, krásně o ní píšeš a udělal jsi kus poctivé práce pro nás, co jsme hledali. Kdybych býval věděl, že ji prodáváš, počkal bych si. Děkuji ti za cenné rady, tedy sednu a budu svištět
.
Snoopy,
nakouknu, už se těším se šrubovákem v ruce
. A taky děkuju, ty jsi další, kdo ostatním moc pomáhá.
21 bře 2014, 13:00
Ahoj Ernesto,
před pár lety jsem byl po návratu z indonésie v podobné situaci jako ty , akorát v tu dobu se v ČR neprodával žádný skůtr, který by se vlastnostmi podobal Yamaha Mio, tak jsem skončil u Innovi což je vlastně to samé co Honda SupraX jezdicí v Indonésii.
Ježdění je tady v ČR příjemný, ale jako v tropech to nikdy nebude, tady jsou tak dva tři dny v roce kdy se dá jezdit v kraťasech a tričku ve dne i v noci. Tropy ničím nenahradíš
21 bře 2014, 15:51
Zdravím Ernesta.
mám něco podobného jako Innova ( příspěvek kousek ode mě...) Moje Vlnka má prakticky téměř stejný motor jako Innova i Vision. Mám najet zatím 4 tisíce- ťuky, ťuky, bez závad a teď při 4 tisících mi akorát sdělili, že v 8 tisících bysme vyměili navíc vzduchový fitr ( kromě kontroly ventilů a výměny oleje). Tak předpokládám to samé u tebe, taky radím naláduj tam benzín- co se do něj vejde
a jezdi, nic víc.
21 bře 2014, 23:06
Bilok píše:Ježdění je tady v ČR příjemný, ale jako v tropech to nikdy nebude, tady jsou tak dva tři dny v roce kdy se dá jezdit v kraťasech a tričku ve dne i v noci. Tropy ničím nenahradíš
A taky ježdění bez helmy, s větrem ve vlasech, to taky nanahradíš. V Indonésii jsem sice nebyl, ale užil jsem si v osmdesátých letech ježdění na padesátkách bez povinnosti mít helmu - vlastně jsem kvůli tomu nechtěl silnější moto i když jsem taky měl. Prázdniny za řídítkama, v tričku, kraťasech (někdy jen v plavkách) a bez helmy. Hezká vzpomínka.
Ono to ježdění s helmou je samo bezpečnější (a v chladu i příjemnější), ale... no, kdyby museli nosit helmu i chodci, taky by ubylo urazů a úmrtí...ale...
No, občas to v létě taky dám po vsi bez té helmy
22 bře 2014, 02:55
souhlasím, je to tak... ta svoboda
22 bře 2014, 17:21
Ahoj kluci,
tak nakonec vše dopadlo trošku jinak a já mám funglovku Vizi, červeně metalickou. Prvních padesát kilometrů mě naplnilo naprostým nadšením, je to skvělý stroj!!! A díky nebývale jarnímu počasí ten skvělý požitek není rušen drkotáním zubů
. Jen ta integrálka je nezvyk - nevidět dolů bez sklopení hlavy.
Důvod, proč jsem nakonec trochu přihodil do plánovaného rozpočtu, byl jednoduchý. Během přípravy ojeté Vize v servisu u prodejce se ukázalo, že vyčistit startér nestačilo a stále to jednou z pěti startů protočí naprázdno, jelikož pastorek nepadne, kam má. Pak se taky nepodařilo úplně dát do kondice CBS. Když jsem si připočítal, že bych musel zanedlouho vyměnit i pneu, vsadil jsem na jistotu.
Ještě jsem i prohlídl Yamahu D´Elight. Krásná, též malá, ale posez na ní při mých 180 cm mi připadal jaksi nahrbený. Navíc má elektronické otvírání sedla a nádrže, což mi přijde jako zbytečnost s potenciálem budoucích problémů a pod sedlo jsem nenarval integrálku. V neposlední řadě jsem si ji nemohl vyzkoušet (ve Zlíně ji nemají zprovozněnou) a na netu jsem žádnou recenzi nenašel.
Teď uvažuju nad zabezpečením. Vím, že se to tu už probíralo, ale pokud byste mi zkušeně doporučili nějaký zámek na kotouč s alarmem, kde nebudu muset denodenně měnit baterku, udělali byste mi radost
.
Díky a krásný víkend s větrem v zádech!
22 bře 2014, 18:37
Super tak sa tešís. Pekný zabeh želám. Inak preto som nakoniec kúpil prilbu Nolan N44 alebo Grex J2 aby som nemusel sklápať celu hlavu lebo cez iné prilby som nic poriadne nevidel. Teraz som jak vo výklade. K alarmom na kotúč je tu vlákno a v podstate len dve značky su overené kvalitou tak si to tu nájdi a ked tak otázky tam.
22 bře 2014, 19:14
Gratuluji ke koupi a informace o zabezpečení skútru, o zámcích do kotoučové brzdy apod., najdeš jak píše BrAtKo např. zde:
viewtopic.php?f=27&t=166&hilit=zabezpe%C4%8Den%C3%AD
22 bře 2014, 23:12
Taky Gratulace, jestli skutra budeš mít venku, tak já neměl rok skoro problém a letos mi ukradli obě zrcátka + zničili zámek u zadního kufru- ten doporučuju radši sundavat- budeš- li tam dávat. Měl jsem taky funglovku a cca po najetých 300 km jsem jel ob ulici do obchoďáku a skončil jsem za Mělníkem - naprosto v pohodě. Teď v pátek jsem udělal pohodový výlet na Slapy a opět opět v naprosté pohodě-žádná brzda provozu jsem nebyl, 100 km jsem ujel jako nic. S malou přestávkou na Slapech, Spotřeba cca 1,8 litru naprosto pecková- takže si myslím, že když víš, do čeho jsi šel a první dojem tě nezklamal, že budeš opravdu taky spokojenej.