Tak přeju další radostné kilometry
1. Výrobcem doporučených 500km se mi zdá málo (to je tak na Babettu smaličkým dvoutaktem) i když věřím, že to motor přežije - ale nejde jen o přežití, ale kvalitní záběh, takže jsem zajížděl postupně od 1/4 plynu prvních 200-300km (do kopce klidně i 30km/h z kopce třeba 80km/h, ale prostě 1/4 plynu), postupně jsem přidával a naplno začal nakládat při asi 1200km a jsou tací, co zajíždějí ještě déle. Ale ani teď to ňák, nehonim.
2. Já tam dávám 5W/40 - 5W kvůli ježdění i v zimě (když je sucho) a xW/
30 se mi zdá pro pořádně se hřející vzducháč málo - to pak teče jako voda (opět věřím, že to motor přežije, možná to dokonce vlivem menšího odporu zlepší výkon a spotřebu (u aut se tenhle princip využívá), ale...), takže jsem chtěl alespoň 5/40 - a myslím, že ani 10/50 nelze nic zkazit, zvlášť při prohánění v tomhle hicu. Osobně tam dávám tohle
http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-ac ... t-5w-40-1l a první výměnu jsem dělal při 850km, druhou plánuju také o dost dřív než po 3000km - zvlášť, když tenhle motor nemá olejový filtr, ale pouze sítko.
/Dnes roste počet řidičů - uživatelů (ne fandů), kteří by obecně vzato nejraději nezajížděli vůbec a pokud možno ani olej neměnili a připadá mi, že výrobci se jim všemožně i nemožně snaží vyjít vstříc, tím, že výměnné lhůty prodlužují na maximum a km pro záběh zase na minimum. Nevím jak to chodí u motorek všeobecně, ale u aut, kde jsem to sledoval víc, jsou pak zákazníci lákáni na ohromující výměnné lhůty - a pak jsou z toho zničené motory - samozřejmě až povíce výměnách. Netvrdím, že je to případ Hondy, ale všeobecná tendence vyhovět zákazníkům jak jen to jde a tím je získat, o něčem svědčí./
3. Nevím, nemám s opravou defektů bezdušovek zkušenosti - knoty jsou pro mě novinkou úplně. Ale také jsem uvažoval, že zejména na delší cestu by něco chtělo mít... Zatím jsem koupil alespoň cyklistickou pumpičku (maličká, nezabírá místo).
Jinak se mi osvědčilo tankovat až když ručička palivoměru přejde přes červéné pole - pak dotankuju kolem 4l (takže by tam mělo před tankováním být cca 1,5l). Jinak jen přicmrndávám. Ale chce si to vyzkoušet, kdyby byl trochu jinak nastavený plovák...
Jde sem bouřka, asi to vypnu...
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)