Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Honda Vision 110

29 dub 2013, 20:37

Visione, pekne napisana "recenzia".. :) ten problem s buchanim som spominal tu viewtopic.php?p=183134#p183134 neviem ci si to cital.

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 08:59

Zdravím všechny tak jsem objednal variátor od Malossi a čekám až dojde a jsem vážně zvědav na výsledek.Chtěl bych se zeptat těch co ho už mají jak dlouho trvalo dodání variátoru?

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 15:45

mám jednu otázku která mi pomůže při výběru.. jako je optimalní ryhlost visiona chci skutra se kterým bych mohl jezdit po rovince 80-90km jezdím 21 km deně tam a zpět,. a mám pocit že 90km /h je už na visiona hodně jak to vidíte??

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 16:10

Pokud chces cestovni tempo 80-90 tak si porid SH125 a i ta bude mit ve vetru a kopeckovitem terenu problem jet 90.
Vision je tak na 70km/h cestovni rychlost. navic ber vpotaz, ze skutrovy tachometry si strasne fandej. :-)

matti píše:TAK ROVINKA 96KM/H PODLE GPS JE OK. :) TAKY JSEM PŘEMÝŠLEL O OTEVŘENÉ CDI JEDNOTCE OD MALOSSI.ALE ASI ZATÍM NA VISION 110 NENÍ :( MAJ JÍ JEN NA VISION 50CCM.JE CÍTIT JAK TO Z KOPCE OMEZOVAČ BRZDÍ A HONDIČKA BY JEŠTĚ CHTĚLA DÁL :)

Ses si jistej, me je znamo ze jednotku maji na staryho dvoutaktniho visna, ale na novyho 50 4-t, to by me zajimalo.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 črc 2013, 22:58, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 16:25

malagelo píše:mám jednu otázku která mi pomůže při výběru.. jako je optimalní ryhlost visiona chci skutra se kterým bych mohl jezdit po rovince 80-90km jezdím 21 km deně tam a zpět,. a mám pocit že 90km /h je už na visiona hodně jak to vidíte??

Presne ako píše Jezdič - ja som síce najazdil len skúšobných cca 25km ale 70 tam určite bude optimálna trvalá cestovná rýchlosť.Všetko nad je už trápenie motora.Vychádza to presne z mojich zistení že optimum je cca 75% maximálky,toto mi zatiaľ skoro vždy vychádzalo.Samozrejme na tých 20 km čo jazdíš vydrží v pohode ísť cca 80-tkou,ba aj skoro na plný plyn,ale kupovať Vižna ako skúter ktorý bude stíhať premávku (90,95) je nevhodné.
Trochu mimo - aj môj Mustang má optimum cca 42km/h (s 12z vývodovým kolečkom,s 13 mal 45) a takto dokáže ísť celý deň len tankovať treba - osobne vyskúšane na 250 tich kilometroch a nie raz.Maximálku má 60.
Ešte som si spomenul - niekto má na Motorkari.cz registráciu Lead 100 a pár krát ho prehnal Chorvátsko/CZ a taktiež tam napísal dlhodobo odporúčanú cestovku cca 70 na takto dlhých trasách.Raz to dal tuším nonstop - 1100km...

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 16:56

TAK TO DÍKY ASI TEDA PUJDU DO PCX NEBO JEŠTĚ UVAŽUJI O piaggio Fly 125 3V

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 17:10

Každá hlavne vodou chladená 125-tka (na maxime povoleného výkonu pre 125) bude určite oveľa výkonnejšia a teda vhodnejšia do premávky mimo mesta ako Vision.Vision je len výkonnejšia 50-tka a super skúter do mesta v tej cene,ale určite mu nerobí kvôli jednoduchšiemu vzduchovému hladeniu dobre keď ide pri svojej maximálke.Tam si môžu dovoliť jazdiť skôr vodou chladené skútre.

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 21:10

malagelo píše:mám jednu otázku která mi pomůže při výběru.. jako je optimalní ryhlost visiona chci skutra se kterým bych mohl jezdit po rovince 80-90km jezdím 21 km deně tam a zpět,. a mám pocit že 90km /h je už na visiona hodně jak to vidíte??

Ždímat Visiona 110 rychlostí 80-90 je už přehnaný, to je pořád plný plyn a doufat že bude buď rovinka nebo lehce z kopce, aby jsi tu rychlost udržel konstatně a dlouhodobě, jinak je prostě nereálny takhle jet pořád plnej.. Na to už prostě nemá vision výkon, Pro mě je ideální u visiona 110 cestovní těch 60 až 70km/h, občas se to roztáhne na 80 i 90 když jsou dobrý podmínky, ale nejlépe se cítí okolo 60 až 75 max. Pak už to je jen o větru :)

Na tyhle účely, že jezdíš takový dálky, bych ti rozhodně doporučil Hondu Wave 110i!!! pokud ti nevadí řazení, je to bomba stroj!!

Kolega se na ni nechal uvrtat, a když vám tady napíšu spotřebu, asi mi nebude věřit!!!! Ještě to nemá uplně zajetý, ale momentálně má u Wave 110 dlouhodobou spotřebu 1.35L/100km!!!!!! To si nedělám srandu!!! Provozní rychlost stejná jako u Vision 110, okolo 50-60 -70 i 85km/h, a spotřeba neskutečných 1.35L!!! Honda vision má přesně o 1L větší spotřebu při stejným výletu a najetých km i cetovní rychlosti :wink:

Hlavě Wave nemá takovou ztrátu výkonu jako variátro, je to prostě přímo na řetěz, tak co zařadíte to tam máte. Dnes, kdybych měl kupovat znovu něco takového jako Vision 110, jdu určitě do Wave 110, protože to je prostě bomba spotřeba a jede to o kus lépe než Vision 110.

Dále je taky dobré zvážit, třeba novou Hondu CB 125 nebo krásnou novou Yamahu YBR 125! Tyhle stroje mají uplně jinou pružnost než skútry typu Vision apod, a dá se na nich v pohodě držet těch 80km/h. Spotřeba taky super do 2,5L, a cenovka 55t.kč za funglovku je paráda, motory to jsou nenáročný spolehlivý vzducháče, a mají vstřikování. Rozhodně bych já osobně když už, tak jdu do YBR 125 než SH 125/150. Sice SH je pěkný skútřík ale za jakou cenu že?, za 55t.kč máte stroj typu YBR a CB, se super spotřebou a výkon o kus jinde než vision nebo Wave a taky nádrž s dojezdem okolo 500 - 600km .-))

Případně, pokud rozhodují finance, a pokukujete někdo po Vision 110 a neřešíte jestli Variátor nebo řetěz, doporučuji Wave 110, ten příplatek 2000kč oproti ceně Vision 110 za to stojí. Prostě budete jezdit kolem 1.5L/100km! Toto vám v současné době nenabídne žádný jiný stroj - kvalita, cena, spotřeba :-)

Pokud nění někdo vyloženě vysazenej na skútry, že nic jiného nechce, je už v dnešní době krásný výběr přibližovadel do práce a každodení provoz.

Já bych to asi vyčetl takto, co se dá dnes pořídit za nej stroje do 60t.kč :

Vision 110 - ideální kompromis, nechci řadit, jen se vozit a neřeším výkon, jezdím každý den, spotřeba cca 2.35L při zátěži 110kg. - 45t.kč

Wave 110 - špičková spotřeba do 1.5L, krásný zvuk ze sériového výfuku, dobrá pružnost, 47t.kč - v současné době naprosto bez konkurence a top !!!!!!

CB 125 - nesmrtelný motůrek původem z Hondy XL/XR 125 - 55t.kč
YBR 125 - nesmrtelný motůrek dávaný do všech možných strojů nejen Yamahy, 55t.kč
PCX 125 - design jak komu se líbí, spotřeba okolo 2 - 2.2L - 59t.kč
BWS 125 - špičkový podvozek a dobrá pružnost motoru, otestováno - 59t.kč
Yamaha Vity 125 - kdo neřeší design, za 39900kč bomba stroj na každodenní práci. Pružnoast lepší než u Vision 110.

Číny a podobný stroje sem nedávám, bo se o ně nezajímám a nevidím ani důvod si dnes pořizovat dolsova nějakou čínu, když tu máme celkem již pestrý výběr z TOP značek. Ještě možná jeden model od Kymco 125, taky ucházejicí, ale víc je na jejich stránkách, pak je tu ještě i Aprilka 125, Piaggio 125 apod.

Honda Vision 110

14 kvě 2013, 22:36

Vision: tych 60km/h, ideal pre Vision, dost som sa pobavil.. Nemam problem s nim jazdit 80-90km/h. Ked fukne vietor, tych 85km/h si udrzi (po vymene variatora). Mam na nom nabehanych cca 7000km, mimo obci STALE plny kotol a nemam absolutne ZIADNY problem. Co by si este chcel za tie prachy a s tak "malym" motorom.. Ked chces cestovat, kup si Burgman, alebo podobny autobus.. To je len moj nazor a moja skusenost.

Re: Honda Vision 110

14 kvě 2013, 22:57

Jen poznámka k modelu Wave-měl jsem možnost se svézt na jeho předchůdci Innova a musím říct, že z hlediska pohodlí (neustále jsem klouzal ze sedadla, nulová ochrana v dešti, symbolický úložný prostor) to byla dost velká katastrofa, kterou pár deci benzínu nemůže vyvážit.

Honda Vision 110

14 kvě 2013, 23:02

mirek +1!!

Re: Honda Vision 110

15 kvě 2013, 01:02

SnoopyBA píše:Vision: tych 60km/h, ideal pre Vision, dost som sa pobavil.. Nemam problem s nim jazdit 80-90km/h. Ked fukne vietor, tych 85km/h si udrzi (po vymene variatora). Mam na nom nabehanych cca 7000km, mimo obci STALE plny kotol a nemam absolutne ZIADNY problem. Co by si este chcel za tie prachy a s tak "malym" motorom.. Ked chces cestovat, kup si Burgman, alebo podobny autobus.. To je len moj nazor a moja skusenost.

Myslíš, že chci tady někoho pobavit? Než něco takovýho napíšeš, tak nejdřív o sobě prozraď, kolik vážíš, kde skútra provozuješ, jaký máš terén a podmínky. Tvoje zkušenost je nějaká, ale na základě tvé zkušenosti si nemůže dotyčný pořídt skútra, když nevíš, kde on bude většinu km provozovat. Ty můžeš mít rovinatý terén, kde se na 90ku dostaneš kdykoliv ihned, jiný zase mají kopce, kde je uplně jiný provozní režim a tam s nějakou 90kou moc počítat nemůžeš.

Visiona jsem kupoval do práce, každodenní provoz včetně celkem často i 50-100km dálky. Provozuju ho v Krkonoších, kde jsou 70% kopce, zde TY bude těžko za každou vesnicí držet plný plyn na 90km/h.

Na ty účely, co jsem chtěl, mi Vision slouží parádně a nemůžu si stěžovat. A jak už jsem psal, pro mě je ideální jízda v klidu, průměrně jezdím většinou okolo těch 60km/h, a občas jsou úseky, kde to můžu rozjet klidně i na těch 80/85 s mojí váhou. Při mé váze oblečený i s přilbou 110kg je Vision stále v pohodě, dojedu si kam chci, nemusím v sezoně tahat auto.

A co si budeme povídat, u Visiona je těch 90km/h dá se říct hranice, a ideální jízda je okolo těch 60-70, protože nemusím jet nadoraz, a pokud chci, přidám a ještě se to sebere. A každý si k té maximálce dojede samozřejmně jiným časem, 80kg jezdec na Visonu na tom bude o kus lépe než já se 110kg. Prostě u tak malýho objemu je znát každý kg.

Nepíšu tu nikde že chci cestovat na Visionu, mám ho pro každodenní provoz kamkoliv a primárně každý den práce, a na takový provoz je mi velký skútr k ničemu, nehoním výkon, prostor atd. Od toho mám motorky. Chci praktičnost a dobrou cenu, spotřebu, a tady to Vision plní za 1. A pokud člověk neví co, a střihne si nějaký 50km výlet za barák, proč ne, i to zvládá v pohodě a se super spotřebou při mé váze.

Hlavně tu byl dotaz, jestli může ždímat visiona rychlostí 90km/h na trase 20km tam a zpět, samozřejmně že může, ale pokud to má někdo až tak daleko do práce, jsou tu i vhodnější stroje, který se dostanou na tu 90ku svižněji, lépe si tu rychlost udrží, a stále dobrá spotřeba a nízké provozní náklady. Prostě je z čeho vybírat.

Proto je ideální před koupi stroje, si projet několik modelů v dané kategorii, a pak si roseknout, do čeho jít, co mi vyhovuje. Každý máme jiný nároky a očekávání.

Zrovna minulý týden jsem si mohl otestovat Yamahu BWS 125, kterou jsem chtěl kupovat původně, ale nakonec zvítězil Vision díky zajímavé ceně, rozdíl cca 17t.kč byl v tu dobu pro mě celkem jasný.

U BWS 125 vidím jako největší výhodu špičkový podvozek, kde člověk opravdu nemusí řešit výmoly, díry, absolutně to skútr pobírá parádně, bez jakýhkoliv otřesu, klepání apod. Tady se prostě Vison nečape ani omylem. Dále motor má o něco větší chuť, je znát těch 15cc navíc. Takže jízda parádní, a do kopce, kde jsem si porovnával stejný úsek Vision vs BWS 125, tak zde jsem s BWS 125 mohl jet stabilně rychlostí cca 65-70km/h, u Visiona jsem na 50km/h.

Tohle všechno je sice pěkný, ale vadilo mi u BWS 125 při mé výšxe 183cm, že jsem se cítil stísněně, kolena jsem měl hodně blízko k řidítkám a posez takový nahrbený dost nepohodlný. U Visiona je posez naprosto super. Dále dávkování plynu BWS nebylo tak příjemné jako u Visona.

Takže za sebe, když to shrnu, koupil jsem Visiona za 42900, a jsem maximálně spokojený, BWS 125 za příplatek 17t.kč nenabízí až zas tolik muziky, aby stálo za to dát tolik peněz navíc. Ale podvozek se u BWS opravdu povedl, prostě super a přesně by to zapadlo k nám na ty šílený děravý silnice.

Re: Honda Vision 110

15 kvě 2013, 01:58

75% maximálky se nadá brát jako pravidlo (možná tak před půl stoletím), záleží totiž i na tom, jak výrobce díly motoru a chlazení dimenzuje.

Třeba takovej mnohými opovrhovanej Trabant - měli jsme ho v rodině, maximálka 100km/h (papírově), ale nikdo s nim na volné silnici 75km/h nejezdil. Říkalo se, že nešel uhnat ani na dálnici - samozřejmě s motorem v dobrém stavu; také se říkalo točit a točit, hlavně nepodtáčet.

Naproti tomu tříválci, co mám ve Fábii, slavní konstruktéři nedali na rozdíl od ostatních koncernových motorů chladič oleje, takže se olej zejména v létě i při normálním dálničním provozu (cca 80% max rychlosti) přehřívá, nadměrně karbonuje, a následně způsobuje závady. Tedy je motor nutno mnohem víc šetřit a měnit olej častěji, než doporučuje výrobce.

Nebo naopak zkuste uhnat Favorita či Felicii 1,3 (nebo první Fábky s týmž starým 1.4MPI) - dříve se auto rozpadne, než odděláte motor.

A podobně když čtete testy a hodnocení ojetin, zjistíte značné rozdíly ve spolehlivosti a výdrži motorů. Takže obecně vzato, je to individuální záležitost každého motoru.

U Visiona, který je určen pro mnoho různých trhů, včetně rozvojových zemí, ve kterých je skůtr pro svého majitele často jediným dopravním prostředkem pro všechno, si myslím, že lze od značky Honda očekávat záměr a přiměřenou snahu o to, aby stroj snesl i méně šetrné zacházení, chod motoru na plný výkon i při tropických teplotách - což se zvlášť u tak malého motůrku dá předpokládat. V opačném případě by to znamenalo přicházet o značnou část zákazníků.
Možná i z toho důvodu je výkon "vzducháče" Visiona 110 (6,2kW) o něco nižší, než u jeho předchůdce Leadu 110 chlazeného kapalinou (6,6kW) - prostě je naladěn ne s ohledem na maximální dosažitelný výkon, ale s ohledem na životnost při plném zatížení. Můj názor.

Navíc u řady motorů nejen skútrů se běžně provádí úpravy na zvýšení výkonu - ostřejší vačky, větší válce. Zvlášť padesátky bývají už z výroby předimenzované, protože výrobce automaticky počítá s tím, že zákazníci je budou chtít upravovat na vyšší výkon.

70km/h mi u Visiona přijde jako takové pohodové "kochací" tempo, ale i 80-ka je porovině úplně v pohodě - zdaleka nepotřebuje plnej plyn a to ani se sériovým variátorem. Na 90km/h už se za to musí tahat. 60 je nuda, to musim koukat na tacháč, abych nejel rychleji.

Co se týká výše zmíněného dojíždění do práce 20km - podle mě záleží po jaké silnici a v jakém provozu. Na silnicích I. třídy se necítim dobře ani při 90-ce, protože jí nikdo nedoržuje, furt se na vás někdo lepí nebo předjíždí. Radši jezdim po okreskách. Ale záleží i na šířce asfaltu a hustotě provozu v daném místě. Pokud jsou kopce, záleží jestli jsou to rovinky, kde to každej žene, nebo zatáčky, kde musí i silnější vozidla zpomalit.

Honda Vision 110

15 kvě 2013, 06:23

Vision: precitaj si este raz otazku, na ktoru si odpovedal, citoval.. Btw mam 186cm a 84kg. A ked mam brazdit Tatry alebo podobne kopce a mam 100 kg tak si nekupim 8 konovy skuter, vsak??

Re: Honda Vision 110

15 kvě 2013, 15:01

to vision : ahoj, řekl bych, že trochu mícháš hrušky s jablkama....porovnáváš dohromady jak skútry ( PCX, Vision,BWS ) tak motorky ( Wave, YBR,CB ) což může být problém, protože většina co chceme skútr, jsme omezeni " B " skupinou, čili automat...tedy skútr
osobně Visiona znám od kolegy z práce...myslím, že pro mě nevhodný, do práce, do krámu by stačil, ale na dopravu dvou lidí na řekněme 50 - 100 km dlouhé vyjížďky je nedostačující...aspoň dle poznatků zdejších majitelů...pro dva to prý není...
letos mi je 50 let, skútr ( pokud bude nový ) tak si troufám říci, že bude na zbytek let, tak chci něco aspoň 8kw, určo kola 14" - 16" ...některé tebou nabízené skůtry jsou prostě slabé...a mají malá kola, což je nevýhoda...
můj kůň je zatím Honda SH 125i, líbí se mi i Yamaha xenter 125i, ale u něj nemám blízko dealera, tak nevím...
oba dva skútry jsem viděl na výstavě v Letňanech a nejvíce mě oslovily

malagelo píše:TAK TO DÍKY ASI TEDA PUJDU DO PCX NEBO JEŠTĚ UVAŽUJI O piaggio Fly 125 3V

taky jsem o Piaggiu Fly uvažoval, jen mi tam vadí ty 12" kola....a prej na tom v Itálii jezděj většinou baby :mrgreen:
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 črc 2013, 23:00, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Odeslat odpověď