SnoopyBA píše:Vision: tych 60km/h, ideal pre Vision, dost som sa pobavil.. Nemam problem s nim jazdit 80-90km/h. Ked fukne vietor, tych 85km/h si udrzi (po vymene variatora). Mam na nom nabehanych cca 7000km, mimo obci STALE plny kotol a nemam absolutne ZIADNY problem. Co by si este chcel za tie prachy a s tak "malym" motorom.. Ked chces cestovat, kup si Burgman, alebo podobny autobus.. To je len moj nazor a moja skusenost.
Myslíš, že chci tady někoho pobavit? Než něco takovýho napíšeš, tak nejdřív o sobě prozraď, kolik vážíš, kde skútra provozuješ, jaký máš terén a podmínky. Tvoje zkušenost je nějaká, ale na základě tvé zkušenosti si nemůže dotyčný pořídt skútra, když nevíš, kde on bude většinu km provozovat. Ty můžeš mít rovinatý terén, kde se na 90ku dostaneš kdykoliv ihned, jiný zase mají kopce, kde je uplně jiný provozní režim a tam s nějakou 90kou moc počítat nemůžeš.
Visiona jsem kupoval do práce, každodenní provoz včetně celkem často i 50-100km dálky. Provozuju ho v Krkonoších, kde jsou 70% kopce, zde TY bude těžko za každou vesnicí držet plný plyn na 90km/h.
Na ty účely, co jsem chtěl, mi Vision slouží parádně a nemůžu si stěžovat. A jak už jsem psal, pro mě je ideální jízda v klidu, průměrně jezdím většinou okolo těch 60km/h, a občas jsou úseky, kde to můžu rozjet klidně i na těch 80/85 s mojí váhou. Při mé váze oblečený i s přilbou 110kg je Vision stále v pohodě, dojedu si kam chci, nemusím v sezoně tahat auto.
A co si budeme povídat, u Visiona je těch 90km/h dá se říct hranice, a ideální jízda je okolo těch 60-70, protože nemusím jet nadoraz, a pokud chci, přidám a ještě se to sebere. A každý si k té maximálce dojede samozřejmně jiným časem, 80kg jezdec na Visonu na tom bude o kus lépe než já se 110kg. Prostě u tak malýho objemu je znát každý kg.
Nepíšu tu nikde že chci cestovat na Visionu, mám ho pro každodenní provoz kamkoliv a primárně každý den práce, a na takový provoz je mi velký skútr k ničemu, nehoním výkon, prostor atd. Od toho mám motorky. Chci praktičnost a dobrou cenu, spotřebu, a tady to Vision plní za 1. A pokud člověk neví co, a střihne si nějaký 50km výlet za barák, proč ne, i to zvládá v pohodě a se super spotřebou při mé váze.
Hlavně tu byl dotaz, jestli může ždímat visiona rychlostí 90km/h na trase 20km tam a zpět, samozřejmně že může, ale pokud to má někdo až tak daleko do práce, jsou tu i vhodnější stroje, který se dostanou na tu 90ku svižněji, lépe si tu rychlost udrží, a stále dobrá spotřeba a nízké provozní náklady. Prostě je z čeho vybírat.
Proto je ideální před koupi stroje, si projet několik modelů v dané kategorii, a pak si roseknout, do čeho jít, co mi vyhovuje. Každý máme jiný nároky a očekávání.
Zrovna minulý týden jsem si mohl otestovat Yamahu BWS 125, kterou jsem chtěl kupovat původně, ale nakonec zvítězil Vision díky zajímavé ceně, rozdíl cca 17t.kč byl v tu dobu pro mě celkem jasný.
U BWS 125 vidím jako největší výhodu špičkový podvozek, kde člověk opravdu nemusí řešit výmoly, díry, absolutně to skútr pobírá parádně, bez jakýhkoliv otřesu, klepání apod. Tady se prostě Vison nečape ani omylem. Dále motor má o něco větší chuť, je znát těch 15cc navíc. Takže jízda parádní, a do kopce, kde jsem si porovnával stejný úsek Vision vs BWS 125, tak zde jsem s BWS 125 mohl jet stabilně rychlostí cca 65-70km/h, u Visiona jsem na 50km/h.
Tohle všechno je sice pěkný, ale vadilo mi u BWS 125 při mé výšxe 183cm, že jsem se cítil stísněně, kolena jsem měl hodně blízko k řidítkám a posez takový nahrbený dost nepohodlný. U Visiona je posez naprosto super. Dále dávkování plynu BWS nebylo tak příjemné jako u Visona.
Takže za sebe, když to shrnu, koupil jsem Visiona za 42900, a jsem maximálně spokojený, BWS 125 za příplatek 17t.kč nenabízí až zas tolik muziky, aby stálo za to dát tolik peněz navíc. Ale podvozek se u BWS opravdu povedl, prostě super a přesně by to zapadlo k nám na ty šílený děravý silnice.