Zdravím všechny majitele Vižna 110ky
a nejen je..
Dlouho jsem tu nebyl, tak jsem jen v rychlosti prolítnul obsah, co se to děje, neděje na téma Vision 110.. Někdo se tu ptá, jestli mu bude stačit Vision 110.
Původně jsem chtěl pořídit Yamahu BWS 125, ta by na mé účely, provoz, i lokalitu byla 100% vhodná, ale cena 59900kč docela odrazovala, a stále odrazuje, ale pořád nad ní přemýšlím..
Pak se na trhu objevila v té době novinka Honda Vision 110 za pěkných 44900,- Kč, a po novém roce byla v akci za 42900kč(přelom 2011/2012), tak nebylo co řešit. Splňovala moje kritéria, a to vzduchem chlazený motor, jednoduchý pěkný design, dobrá cena a v základu nebylo a není potřeba vůbec nic měnit, ladit.
Loni jsem moc nestihl najezdit, pouze 2000km, letos už mám za necelý dva týdny 1000km. Odhaduji, že letos padne 10t.km.
Teď pár řádků proč právě Vision 110. Neřeším výkon, od toho je mašina, šlo mi hlavně o provozní náklady, jednoduchou konstrukci, a dobrou cenu a taky zůstat u značky.
Teď mám najeto 3000km bez jediné závady. Skútr maká tak jak jsem od něj očekával. Za ty peníze je to prostě bomba přibližovadlo.
A co vás asi zajímá nejvíc:
Jezdím pouze sám na skútru, ale vzhledem k mojí váze je to pomalu jako kdyby jeli dva, oblečený mám 110kg .-) takže zatížení Visiona 110 je pěkných 110kg, co objem to váha, dobrá shoda.
Jezdím v Krkonoších, kdo to tu zná, tak ví, že to je tady tak 70% kopcovitý terén!
moje bilance za rok 2012 a krátce 2013:
Průměrna spotřeba 2012: 2,49 L/100km - nejnižší dosažená spotřeba 2,17L/100km
- nejvyšší změřená spotřeba 2,78L/100km
Průměrná spotřeba 2013: 2,41L/100km - nejnižší dosažená spotřeba 2,32L/100km
- nejvyšší změřená spotřeba 2,53L/100km
Ještě jednou upozorňuji, zatížení 110kg(183cm) a 70% kopce!!!!
Takže shrnuto, Vision 110 + zatížení 110kg = průměrná spotřeba do 2,5L/100km a uplně v pohodě dojedu kam chci.
Veškerý údaje se poctivě eviduji, jakmile bude chvíli čas, hodím podrobná data někam na web, pro zajímavost...
Pán od Kolína, který tu polemizuje nad tím, jestli má jít do Vision 110 nebo ne, ať si udělá výlet a staví se u mne, a nechám ho projet
Pak se lépe rozhodouje
Jinak z mého pohledu je Vision 110 ideální náhrada za dvoutaktní skútrový 50ky. Měl jsem jich několik, a vždy bylo potřeba něco doladit, buď odstranit restrikce, aby to nebylo chcíplý, odstranit restrikce z variátoru, kroužky apod., aby rychlost byla větší jak 50km atd atd. U Visiona není potřeba vůbec nic dělat, má to vstřikování, v základu použitelná zrcátka, boční stojan i hlavní stojan a upaluje to přes 80, a krásný tichý 4T zvuk z výfuku. Zkrátka ideální náhrada za 50ku. Koupíte a jezdíte - jste uživatel, né ladič
Rád vzpomínám na 50ky, ale dnes už jsou bohužel mimo, cena značkové 50ky je srovnatelná se Vision 110 a jí podobný, takže volba je jasná, pro ty, co shánějí něco do 45t.kč...
Pouze jedna věc mi vadí na Vision 110, něco mi vepředu rachta z prostoru krku řízení po přejetí děr a nerovností, zřejmně konstrukční řešení uchycení plastů, to jediný mi vadí, ale jak bude čas, rozhodím to a pořeším.
Taky jsem dával jinou svíčku - dle manuálu dopručenou výrobcem pro delší jízdy. Při rozebírání skútra, abych se dostal na svíčku, mě překvapilo špičkový zpracování a slícování plastů