Já taky řešil volbu Vison/PCX
Myslim, že Tom to výše dobře rozebral.
- Jednak musí člověk vědět, kolik může a chce do skútru investovat (nejen za skútr je třeba platit, že...
).
- A potom co od svého budoucího stroje očekává. Je jasné, že na delších trasách bude miniskútřík těžko konkurovat větším a silnějším modelům (neřku-li maxiskútrům). Ovšem ve městě, v hustém pomalejším provozu, ve stísněných uličkách a mezerách, s častým vyjížděním na chodník se může karta obrátit - tam se lehoučký malý skútr může náramně hodit.
- A pak samozřejmě co se člověku líbí.
U mě převážila praktická stránka věci: vzhledem k hlavnímu účelu - dojíždění do práce 3,5km a další kratší pojížďky ze vsi do města - byla koupě Visionu tou ekonomičtější volbou. Také částečně volbou praktičtější z hlediska vlastností skútru - např. plochá podlaha a háček na tašku (řekne se "kravina", ale už jsem ho náramně využil, když jsem ve městě "vyfasoval" neskladnou igelitku knih) nebo menší hmotnost a rozměry, bo mám v gráži docela těsno. Přitom ale přes malé rozměry mi kolena do ničeho nenaráží, nepřekáží řídítkům, nemusim se nikam natahovat a hrbit.
Co se týká pohodlí, jel jsem zatím na projížďce bez zastavení asi něco přes 50 km, a žádný větší problém s mými ne zcela bezproblémovými klouby a zády (taky už mi není 20 ani 30...
) jsem neměl.
Další plus je světlo natáčející se společně s řídítkama = lepší osvětlení silnice v zatáčce.
Někteří PCX-káři psali, že jim víc fouká na nohy, s čímž já problém nemám.
S manželkou se na mrňouse vejdem v pohodě (80+50kg)
Samozřejmě i PCX, jak už tu psali jiní, má svá plus oproti Visionu: je přece jen výkonnější, má účinnější, regulované kapalinové chlazení (ale na vzduchovém u Visionu se zas nemá co rozbít...), maximálka by měla stačit na ujetí tirákům (opravte mě, jestli se mýlím), alternátoro-startér s absencí pastorku a ozubeného věnce dává tušit velkou spolehlivost; pokud vim o trochu větší podsedlák (ovšem i mě se do Visionu vejde obyčejná integrálka), a je celkově větší - i když né zas tak o moc - jak jsem koukal na parkovišti u Lidlu.
Co se vzhledu týče, body u mě sbíraly oba - každý jinak, u Visionu se mi třeba víc líbí přístrojovka (analogový palivoměr spolu s rychloměrem a kontrolkama na jedné nerozdělené ploše), zakrytá řídítka, takže nečumí nikde kabeláž ani nádobka na brzdovku, celkově je Vision taková víc skútrová klasika; PCX zas vypadá dynamičtěji, vyvolává dojem většího a silnějšího stroje, zatímco u Visionu se někteří ptají, jestli je to padesátka (je to takové mini SH-áčko), o to víc se diví, jak to upaluje
SH 125 bude v mnohém spojovat výhody obou plus bonus, ovšem cena je tam zas jinde.
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)