Asi před měsícem jsem dával novou Michelin City Pro, bohužel mi to dělal brácha na přezouvačce a prý tam myslím šla dost fest. Tak ti nevím, nebyl jsem u toho a nevyvažoval jsem. Kdybys byl z KV, tak ti to přehodíme.
Díky. Ještě pro ujištění, musí dolů výfuk? No sundám kolo a zkusim ještě někde štěstí. Snad mě nevyhodí když přijdu v jedný ruce s kolem v druhý s pláštěm a s brekem, že jinak nemůžu 15.6. na ŠS
Neee nic mě nezmátlo, neznám to ani obráceně. Skútra mám asi 2 měsíce a o tomhle srazu jsem ještě neslyšel, takže úplně v poho. Koukám na to....škoda že je to letos naposledy.
Pro ty, co chtějí měnit olej v předních tlumičích, páč Servisní manuál jsem nikde nenašel. Mám ale přední kolo 14", snad jsou ty tlumiče stejné. Do jednoho se vejde max. asi 70ml. Doporučoval jsem dát tak asi odhadem 50ml, nakonec je správný údaj 58ml. Je potřeba vyndat baterku i její kastlík. Nejdříve si povolte spodní výpustní šrouby (jinak se Vám bude protáčet pružina opřena o horní šroub. Hodní šroub je na větší Imbus klíč (asi 12 nebo 14 už nevím). Po vyšroubování pozor, skútr se vám může sám na předku v tlumičích potopit (nemělo by se ale snad nic stát). Tímto propérováním vyteče víc staršího oleje. Po nalití nového oleje jsem opět povolil výpustný šroub a nechal protéct s propérováním i nový olej. Nalítí jsem provedl injekční stříkačkou o velikosti 20ml. Použit byl tlumičový olej 10W.
Naposledy upravil Haski dne 29 dub 2021, 08:34, celkově upraveno 5
No obecně by mě nenapadlo měnit náplň bez jejich demontáže. I kvůli proplachu, apod. Nehledě na to, že šrouby na "brejlích"(horní uchycení) jsou přístupné bez sundání čehokoli a pak se jen sundá brzd.třmen a vyndá kolo. Ani blatník nemusí dolů(drží na brejlích né na pístech jako jinde). Ale tak asi není nikde psáno, že musí tlumiče ven. Nevim. Jen mě to překvapilo = výměna náplně bez demontáže pístů. Vlastně proč ne
Možná se to tak správně dělá . Vzal jsem to tedy trochu jednodušeji...po nalití nového oleje mi výpustným šroubem s propérováním vlastně skoro hned vytékal nový olej (rozdíl byl jasný - černota vs. průsvitný olej)
Z jineho soudku. Zase zacina obdobi letnich bourek, rano azuro do prace, odpoledne hrozi bourka. Resite nejak ochranu proti silnemu desti ? Nejaka folie pres riditka na ochranu spinacky a elektroniky kolem baterky ? Zatim mi teda skutr nikdy moc nezmokl, ale verim, ze kdyz v Asii prsi kazdy den docela silne a Visionu tam jezdi mraky, tak to bude asi docela odolne. Resit nebo dlabat na to, musi to neco vydrzet ?
Dlabat na to . Vem hadici, kýbl a můžeš to prubnout doma, nebudeš muset tlačit
Néé v poho, hele, kryt na baterii a elektroniku je myslím předimenzovaný. Do motoru pod úložný prostor se taky nic nedostane. Přístroje na řidítkách a klíček (který u mě nemá ani imobilizér) by měly být deštiodolný. Je to v podstatě to samé, jakoby si jel v dešti. Pokud to vezmu do extrému, brodit jen do úrovně sání.
A doporučuji spíš dávat skútříka na hlavní stojan, páč jestli přijde nějaká smršť, mohl by být tento úžasně lehký skútřík z bočního stojánku na druhém boku nebo o parkovací místo jinde
Jinak info v psané podobě pro ty, co chtějí vyměnit zadní tlumič pérování. viz foto. Rozteč úchytů je 320mm. Horní šroub pro klíč 14, spodní pro klíč 12. Horní šroub je ukryt pod levým bočním krytem.
Demontovat: - kryt okolo nápusti nádrže (4x šroub) - sedačky s úložným prostorem (4x 6-hran šroub) - přední servisní kryt (2x šroub z podlahy) - kdo má držák na nosič kufru (3x 6-hran šroub) - oba boční kryty (asi 3x3 šroub). Zadní světlo a blinkry se vysunou s bočními kryty pospolu dozadu.
Předem upozorňuji, že výběr toho 290mm univerzálního dílu je spíše nouzové řešení pro váhu jednoho jezdce tak do max. 100kg. Tlumič je kratší o 3cm a i když funguje správně a lépe (než ten můj vyběhanej), pružina je slabší a díky kratší délce při velkém propružení naráží na dorazy. Ale normálně s tím jezdím a nemám problém, ve dvou je to špatný. Pokud by jste vybírali delší než 320mm (víc jak 340mm bych tam nedával), je možné, že pak bude skútr na stojánku sedět na obou kolech.