Ahoj,
tak to padlo i na mě...výběr skútra pro manželku. Líbí se jí Vespa, ale pak zjistila cenu ojetiny i nového stroje a rozumě řekla, možná někdy jindy.
Dlouho jsem vybíral (od ledna) nějakou hojně prodávanou kvůli ND, takže Honda PCX125, SH125, Vison110 (ale kvůli výkonu jsem se jí tolik nevěnoval), Yamaha NMAX125 těch moc není, XMAX je už vážně moc MAX. Ostatní mě nějak extra nezaujalo.
Nejdříve jsem pokukoval na cenu okolo 40k, kde PCX jsou téměř všechny padlé a jeden překupník okolo Slaného to tak i tvrdil, rv. 2016 ani jeden plast nepasoval (pry hnuté jen lešení), řekl jsem, rozhodne jízda, ale po projetí padal balanc na levou stranu, darebák, prý určitě něco s předním kolem (tohle je ale buď hnutej rám nebo tlumiče). Tak tohoto člověka z garáže u baráku už fakt ne. Jinak PCX dobrý, určitě na dálky lepší, ale do města myslím, že je vhodnější SH nebo Vision, tyhle bych zase nebral na dálky.
Pak jsem to trochu přehodnotil, že spíš zánovní co třeba SH125 2017 ABS za 62000,-, pěknej asi 4500km, ale viděl jsem i za 55000,- s 1500km, ale vše výhodné mi zmizelo před rukama.
Pak sem juknul na Vision, novej stojí 56000,-, říkám hmmm...naposledy jsem přehodnotil, že novej ani zánovní ne a vlastně úplně naopak než tady kolega, co to koupil vlastně nové, pak u mě tedy spíš ten nejlevnější...výkon šel stranou, manželka by ho stejně neocenila.
Trochu risk, ale bílý Vision110 rv.2012 s 32000km, ještě s tím předním 14" kolem, na testovací projížďce jezdí vcelku dobře, nikam nepadá, motor tichej, variátor asi taky, žádná vražda, ale pár šrámů má, trochu koktá (vynechává) za studena motor, startér jasný taky se protáčí (i později po vyčištění té převodky) cena 23000,-. Jestli to manželka někam odhodí, nebude to aspoň tolik bolet....teda mě určitě ne
.
Přivezli jsme ho po ose, jel jsem asi 140km na jeden zátah a ..... naprosté nadšení, super stroj, ta lehkost. Skvěle to upaluje 90-100kmh dle tacho (ten trochu proměřuje asi 8-10kmh), do kopce od Lubence na KV to jelo asi 82kmh tacho. Víc jak 100kmh to prostě nejede ani z kopce, což nevadí, ale nepříjemně zasahuje nějaký omezovač a začne vás přerušovaně tahat za prdel. Jel jsem vlastně skoro pořád na plno, spotřeba 3l/100km (182cm, 90kg). Trochu to odnesli záda, ramena, ta mě docela bolela i druhej den....uff.
Servis:
nový olej asi 0,6l woow (výměna je po 4000km, takže měnit asi po 2000-3000km), svíčka z Hondy Transalp 700, fajfka taky, ale dám novou, Filtr je OK, těsnění vstřiku OK, startér je nejspíše měněn, je jak novej).
Umyl jsem to a pak začala svítit kontrolka motoru. Blikala pořád. včera jsem zjistil, že to byly kabely k tomu čidlu v sání (asi čidlo teploty), to už bylo asi opravované a konektory vypadly, ty jsem napojil zpět a kontrolka se po otočení kličku pak už nerozsvítila.
Trochu problém toho koktání či vynechávání za studena, nesetkal se s tím někdo??? Za tepla je to vcelku bez problému.Ano má to platový šroubek na volnoběh nebo směs, každopádně přitahováním se ubírají otáčky a naopak (určitě štelovat až po úplném zahřátí).
Manželka včera 10min kroužila na parkovišti a je vidět nejistota. Tohle ale snad časem rozjezdí, baví jí to.
ps. ve dvou to taky jede a naprosto v pohodě.
Pro upřesnění, zapomnel jsem tu napsat, že jsem několikaletý motorkář a mám pro sebe větší motorku.
Vision zdar.