Už jsem to nemohl vydržet a musel jsem vyzkoušet termodeku od Tucano Urbano, kterou jsem si nadělil pod stromeček. Musím říct, že je to fakt bomba. Vyjel jsem jenom v ryflích a teniskách při teplotě kolem nuly a naprostá pohoda. Pod deku vůbec nefouká. SHáčko mě taky potěšilo, protože po 4 měsících nastartovalo okamžitě bez jakéhokoliv zaváhání.
Dneska jsem absolvoval prohlídku po 8000km v Honda Autoelegance Brno. Kvůli seřizování vůle ventilů to trvalo skoro celý den. Nemile mne překvapila cena jakou si za to řekli. Skoro 2500Kč za výměnu oleje, svíčky a seřízení ventilů se mi zda poměrně dost. Je možné že tohle zabere 3,5h práce, kterou mi naúčtovali?
Trvá to déle hlavně kvůli tomu, že motor musí být při seřizování ventilů studený. Samotné seřízení pokud nepočítám odstrojení plastů trvá tak do 30 minut i s kafem Nad cenou servisních prohlídek jsem vedl diskuzi na PS 125i včetně mého rozhodnutí vykašlat se na značkový servis a dělat si je sám.
To chápu, že se to musí dělat za studena,ale předpokládal jsem, že u toho chládnutí mají vyplej taxametr:) No nic, zase mám na 8000km s ventily pokoj...
V manuálu mám kontrolu vůle ventilů při každé prohlídce: Ale v Hondě podle toho asi moc nejedou. Dokonce mi nabídli, jestli chci servis na počkání, nebo tam skůtra nechám a udělají se ventily. Špatně seřízené ventily se prý poznají podle zvuku motoru. Já jsem si žádné změny nevšiml...
dr.snake píše:myslim ze tie ventili v pohode 15000km ja som steloval na 28000 a mam pocit ze ten dekel nebol este nikdy dole a mierky sedeli jak maju
Tak tohle nikomu nedoporučuju. Zatím mi ventily dělali vždy v servisu a za jednou věcí si stojím, po garančce jela motorka vždy jako z praku a novým olejem to rozhodně nebylo. 15 tis. to tak u 250cc
Nejdůležitější je kontrola po 1000km.Tam je největší nebezpečí že si jeden z ventilů "sedl". Podle zvuku se dá poznat jen velká vůle která zase tak moc nebezpečná není a "jen" to hůř jede. Když je vůle opravdu velká tak to slyšitelně klepe. Ale jestli někdo tvrdí že podle zvuku pozná malou vůli na ventilu, tak to bych ho chtěl borce vážně vidět! A když tak už je ventil podpálený a je pozdě. Myslím, že věnovat při výměně oleje jednou nebo dvakrát za sezonu pár desítek minut kontrole ventilů není až taková práce.