Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2013, 15:10

Tak tady je pár fotek mojeho bělouše :-)
http://vyletal.rajce.net/Honda

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2013, 18:43

chocenak: pekne pekne na kolik to vyslo ?

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2013, 19:02

tak od pondělí mám doma svoje SH 125 sice ojeté ale jenom dva roky už se těším :D
Naposledy upravil malagelo dne 26 kvě 2013, 08:50, celkově upraveno 1

Re: Honda SH 125i

25 kvě 2013, 22:46

mailo píše:chocenak: pekne pekne na kolik to vyslo ?

S čistopisem TP na rovných 46000,-. Teď ještě 500,- přihlášení a je to :-). Myslím, že slušná cena...

Malagelovi gratuluji 8) ... budou fotečky?

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 08:53

fotečky budou. jinak mě vyšla na 35000kč plus jsem musel udělat nové brzdy vzádu kotouč+destičky.rok2011koupeno ČR jsem druhy majitel takže super :D

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 09:26

.po 2 letech ještě vymen brzdovku a zkontroluj toleranci remenu variatoru. Zalezi kolik to ma nalitano, ale vzhledem ke sjetymu kotouci asi něco ano. Rovnou mrkni na valecky. Mozna ještě svicku a olej ve variatoru.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 09:51

tak nevím jak stím jezdil ale je to servisováne v hondě poslední serviska byla při 12000km ted je tam 14500takže by mělo bějt vše ok uvidím co mi řeknou až pujdu na další kontrolu 16tisících ted jsem to nechal dělat na mělníku u pána co dělá servis na moto a prodává i nové skutry. zatím jsem sním spokojen :D

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 11:04

Já jsem objednaný na servis až za měsíc, ale nechám všechno překontrolovat a povyměňovat, ať mám klid a jistotu. Nejsem zrovna technický typ, třeba na výměnu brzdovky a chlad. kapaliny bych si netroufnul, ani ten variátor mi nic moc neříká... Jedině olej, ten už jsem vyměňoval u padesátky, stejně tak filtry...

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 13:11

mickielli15 píše:Castrol Act Evo 5W40 jsem tam lil doteď. Ale několik dealerů Honda mi to nedoporučila. Pak mi to nedoporučil taky pán ve Scootlandu. Říkal, že s 5W40 se to sice maže, ale namáhají se ložiska. Normálně bych to bral jinak, ale tomuto pánovi projdou ročně rukama stovky skútrů. Navíc, v manuálu je opravdu 10W30, 10W40. Navíc je tam výslovně zakázáno použití olejů s konzervačními přísadami. Zakázáno je 0W-30, 0W-40. Z tohoto všeho mi plyne, že 5W40 nebude lepší pro tento motor. Patří tam prostě 10W30, nebo 10W40. 5W40 je prý vhodný do spousty motorů Piaggio.
Takže pokud se dodrží normy API a JASO, stačí pak dát co tam patří, tedy 10W30, nebo 10W40. Nic nižšího se v manuálu nepíše, takže už to tam dávat (s ohledem na nabyté informace) nebudu...
Navíc - po 20000km na 5W40 se mi objevil u těsnění víka ventilů olejový film. Což o to, těsnění víka ventilů stojí origo asi 250kč, ale je to přesně jeden z průvodních jevů použití 5W40, o kterém mi taky říkal pán ze Scootlandu. Takže se to potvrdilo. Teď jezdím 10W40 a zatím neprosakuje :wink:
P.S. - toto se ale týká SH do roku 2012, nevím, co doporučuje Honda do nového SH 2013...

chocenak - v plastu řidítek (když koukáš směrem od sedla) jsou dva otvory, jeden je s okénkem kontroly chladící kapaliny, druhý na brzdovku.

Castrol Act Evo 5W40 jsem tam lil 50 tis. km, do 30 km mi tam servis lil Castrol GPS 10W40. Žádné nadměrné opotřebení jsem nezjistil. Silně pochybuji, že někdo pánů ze servisu viděl testy oxidační stability tohoto oleje a o to jde jak dlouho si olej podrží svoje vlastnosti. 5W40 není proti uživatelské příručce SHčka co jsem měl, je to teda řidčí olej a víc mi ubejval. Jinak viskozitní klasifikace 10W30 se doporučuje pro japonský a americký trh. Třeba v dílenské příručce pro SHčko 150, kterou mám v tištěné podobě se píše právě 10W30 - to bych pro naší zeměpisnou šířku vůbec nedoporučoval, také tam je JASO MA, v mojí uživatlské příručce bylo i JASO MB - to je speciálně pro skútry (více aditiv pro lepší oxidační stabilitu z důvodu malé olejové náplně a méně mazivostních přísad pro spojku) to je právě olej ActEvo. 10W40 je z hlediska viskozitní klasifikace pro naší zeměpisnou šířku ideální, ale není to jeden pohled na olej.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 13:37

Zdravím, svého @125, kterého jsem koupil v r.2002 jsem opečovával jako "oko v hlavě". Každý podzim měnil olej, i když ještě neměl najeto, kontroloval vůli ventilů, variátor čistil každé dva roky, chladící i brzdovou kapalinu kažé čtyři roky. Válečky ve variátoru jsem spíše preventivně měnil kolem 25tis. a spojku + variátor jsem čistil, promazal kolem 20tis.km. Ventily jsem neseřizoval za devět let - cca 28tis.km ani jednou. Nyní mám SH125i třetím rokem. Byl jsem pouze na první garančce a od té doby měním olej až se rozsvítí kontrolka a letos na podzim asi vyčistím a zkontroluji variátor.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 17:51

Ahoj mam SH R.v.2013 a v manualu pisi; Pri vymene oleje a cisteni sitka saciho kose- 0.9 litru
Pri vymene samotneho oleje-0.8 litru. Nevim jestli je rozdil v roku vyroby a tim padem i v obsahu oleje.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 18:13

Správné množství oleje určuje měrka v motoru. Při běžné výměně tam nikdy 1l oleje nevešel.

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 18:53

Spravna uvaha prednosto :D

Re: Honda SH 125i

26 kvě 2013, 20:34

já to nechávám hodně vykapat a vejde se tam přesně 1litr.

novaka - vím, žes najel na SH hodně km, já pořád pátral a narazil jsem na tento post z SHcooter fóra, kde je psáno jasně o normách JASO MB - to Castrol Evo splňuje, co mě od něj ale odrazuje jsou důvody, které jsem již napsal, plus poslední odstavec prvního postu zde:
http://www.shcooter.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=31&start=30

citace:
Low saps oils are usually labeled as "energy conserving", thats why the manual warns NOT to use these oils, if you come across any oil with viscosity below 10W40 or 10W30 you should be careful as these are usually low-saps and energy conserving oils.

.. v manuálu mám právě výslovně zakázáno takové oleje používat...

... taky se tam jasně píše o použití/nepoužití auto-olejů a tak. Bylo na toto téma již řečeno hodně, já jenom postuju, co jsem zjistil - a podle toho se zařizuju. V konečném důsledku je na každém, co si tam dá. :) Já budu dávat ten Repsol moto 10W40.

... proč tam nedávat to a proč dávat ono je otázka, ale olej se specifikací JASO MB, 10W40 a API SG,SH, nebo SJ prostě u nás není k mání. Buď budu mít JASO MB, nebo nebudu mít 10W40

Re: Honda SH 125i

27 kvě 2013, 12:14

Je to možné, pokud plníte k horní rysce.
Odeslat odpověď