Tak tady je pár fotek mojeho bělouše
http://vyletal.rajce.net/Honda
mailo píše:chocenak: pekne pekne na kolik to vyslo ?
mickielli15 píše:Castrol Act Evo 5W40 jsem tam lil doteď. Ale několik dealerů Honda mi to nedoporučila. Pak mi to nedoporučil taky pán ve Scootlandu. Říkal, že s 5W40 se to sice maže, ale namáhají se ložiska. Normálně bych to bral jinak, ale tomuto pánovi projdou ročně rukama stovky skútrů. Navíc, v manuálu je opravdu 10W30, 10W40. Navíc je tam výslovně zakázáno použití olejů s konzervačními přísadami. Zakázáno je 0W-30, 0W-40. Z tohoto všeho mi plyne, že 5W40 nebude lepší pro tento motor. Patří tam prostě 10W30, nebo 10W40. 5W40 je prý vhodný do spousty motorů Piaggio.
Takže pokud se dodrží normy API a JASO, stačí pak dát co tam patří, tedy 10W30, nebo 10W40. Nic nižšího se v manuálu nepíše, takže už to tam dávat (s ohledem na nabyté informace) nebudu...
Navíc - po 20000km na 5W40 se mi objevil u těsnění víka ventilů olejový film. Což o to, těsnění víka ventilů stojí origo asi 250kč, ale je to přesně jeden z průvodních jevů použití 5W40, o kterém mi taky říkal pán ze Scootlandu. Takže se to potvrdilo. Teď jezdím 10W40 a zatím neprosakuje
P.S. - toto se ale týká SH do roku 2012, nevím, co doporučuje Honda do nového SH 2013...
chocenak - v plastu řidítek (když koukáš směrem od sedla) jsou dva otvory, jeden je s okénkem kontroly chladící kapaliny, druhý na brzdovku.
Low saps oils are usually labeled as "energy conserving", thats why the manual warns NOT to use these oils, if you come across any oil with viscosity below 10W40 or 10W30 you should be careful as these are usually low-saps and energy conserving oils.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků