Castrol Act Evo 5W40 jsem tam lil doteď. Ale několik dealerů Honda mi to nedoporučila. Pak mi to nedoporučil taky pán ve Scootlandu.
Říkal, že s 5W40 se to sice maže, ale namáhají se ložiska. Normálně bych to bral jinak, ale tomuto pánovi projdou ročně rukama stovky skútrů. Navíc, v manuálu je opravdu 10W30, 10W40. Navíc je tam výslovně zakázáno použití olejů s konzervačními přísadami. Zakázáno je 0W-30, 0W-40. Z tohoto všeho mi plyne, že 5W40 nebude lepší pro tento motor. Patří tam prostě 10W30, nebo 10W40. 5W40 je prý vhodný do spousty motorů Piaggio.
Takže pokud se
dodrží normy API a JASO, stačí pak dát
co tam patří, tedy 10W30, nebo 10W40. Nic nižšího se v manuálu nepíše, takže už to tam dávat (s ohledem na nabyté informace) nebudu...
Navíc -
po 20000km na 5W40 se mi objevil u těsnění víka ventilů olejový film. Což o to, těsnění víka ventilů stojí origo asi 250kč, ale
je to přesně jeden z průvodních jevů použití 5W40, o kterém mi taky říkal pán ze Scootlandu. Takže se to potvrdilo. Teď jezdím 10W40 a zatím neprosakuje
P.S. - toto se ale týká SH do roku 2012, nevím, co doporučuje Honda do nového SH 2013...chocenak - v plastu řidítek (když koukáš směrem od sedla) jsou dva otvory, jeden je s okénkem kontroly chladící kapaliny, druhý na brzdovku.