No asi by se toto hodilo víc do témtu "zima je tu", ale dobře.
Cesta do Strkonic byla celkem bez problémů. V sobotu začalo sněžit, ale vyjel jsem. Šlo to čím dál pomaleji, až jsem si uvědomil, že mám docela skluz. O to by nešlo, ale teplota šla až na nulu a začalo to nehorázně klouzat. Při zajíždění před autobusovou budku mi to na sněhu klouzlo a (v rychloti chůze) šel jsem na zem, malý škrábanec:
... pokračoval jsem, největší nepříjemnosti byly jednak kamiony v protisměru (ledová sprcha na hledí), potom taky čím dál menší adheze a navíc se začalo stmívat - plus mlžení helmy. Můj cíl byl dojet do Jihlavy, což se mi povedlo. Tam jsem si řekl, že díky teplotě nemá smysl pokračovat. Auta v noci předjížděla moc blízko a vidět moc nebylo. Začal jsem obvolávat ubytovny a penziony, což mi zabralo dvě hodiny, protože v Jihlavě je díky právě probíhajícímu festivalu dokumentární tvorby skoro nemožné sehnat ubytování. Nakonec jsem sehnal penzion 10km od Jihlavy, v Kozlově. Je to dálniční rast, ale dá se tam dojet lesem z druhé strany. V lese jsem to ještě jednou položil, opět v rychlosti 5km/h, najel jsem na nějakej velkej klacek pod sněhem. Výsledek:
... byl jsem už docela promrzlej a s povděkem jsem dal horkou sprchu. Lidi z penzionu na mě koukali jako na exota, ale byli moc hodní, udělali mi horký čaj a druhý den (dnes) jsem se vydal domů, silnice z Jihlavy byla místy mokrá, v lesích to ještě klouzalo, ale od Velké Bíteše už v podstatě sucho, ale nepříjemnej nárazovej boční vítr. Ještě z rána dvě fotky:
... tímto chci poděkovat mému parťákovi SH-čku, ani nemuklo a zažilo se mnou opravdové dva dny dřiny a náročných podmínek. Za ty dva škrábance, které ani v reálu nijak "nekřičí", mi tyto zkušenosti rozhodně stály, zase to skůtrování vidím v jiném světle a paradoxně mě to baví ještě víc. V konečném důsledku bylo nejvíc nepříjemné mlžení helmy, které ale vždy po nějakém čase (nevím proč) zmizelo. Levá ruka byla stěrač a později k večeru jsem měl na obou rukách igelitové tašky ovázané gumičkou...
Tak asi takhle jsem na výletě dopad
P.S. - docela dobře jde odhadovat míru kluznosti vozovky, když prostě za jízdy dáte podrážku na zem. Jsou tam velké rozdíly. To mi pomáhalo docela hodně...