Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Honda SH125i

03 čer 2012, 10:55

Zdravím. SH-čko mám druhým rokem - spokojenost. Zakoupil jsem menší plexi od GIVI, které je i tak je při mé menší postavě vysoké. Původně jsem ho chtěl zkrátit, zatím jsem se k tomu nedonutil. Před ním jsem měl 125@ devět roků. Každým rokem jsem měnil olej, kontroloval vůli ventilů-(bylo to zbytečné, neboť první korekce vůle byla až při 20tis. km a to jen jednoho, už nevím kterého), čistil "filtr" variátoru i celý variátor, 1x za čtyři roky demontáž variátoru - vyčištění a promazání, výměna vzduchového filtru a svíčky. Válečky variátoru jsem měnil kolem 20tis. km (preventivně). 1x jsem měnil chladící a brzdovou kapalinu. To bylo vše co jsem na @ za devět let dělal. Je pravda, že jsm toho moc nenajezdil (něco přes 20tis. km), protože delší cesty jsem absolvoval na CB500.
Srazu SH-čkářů bych se zúčastnil.
Pěkný den všem. Honza.

Re: Honda SH125i

03 čer 2012, 12:47

chlapi, co používáte svíčku Iridium - dáváte Denso, nebo NGK? Početl jsem něco na zahraničních fórech a Denso Iridium IUH24 má elektrodu 0.4mm a NGK Iridium má 0.6mm, což prý znamená, že lepší funkci zastane Denso a NGK by zase mělo déle vydržet. Zatím ji tam nedám (měněna obyč. svíčka před 3000km), ale jednou mě to chytne a bude. Denso se dá sehnat už za 280kč (Iridium) a NGK něco málo přes 300Kč (taky Iridium)...

Re: Honda SH125i

04 čer 2012, 09:40

kledně se s SH přidám kamkoliv. A k svíčce: dejte tam tu co tam patří. změnu stejně nepoznáte a výměna za cca 200kč nikoho nezabije

Re: Honda SH125i

04 čer 2012, 18:18

_Tom_ - to na nás 125-150-kaře budeš muset na cestě čekat s dospělou SH300 .. ale jsi v Brně vítán, zvášť, pokud mi necháš sjet na třístovce :mrgreen: - i když, radši ne, protože pak bych ji chtěl a zapomněl bych, že mám zatím 125ku kvůli spotřebě do 3L... :mrgreen: . Teď vážně - tak jsme zatím tři SH-čkaři na eventuální setkání v okolí Brna. Super, třeba se ještě někdo přidá. Počkáme ještě nějaký čas a pak doladíme termín. Já SHčka v Brně potkávám, ale spousta jich asi ani není na fóru...

Ke svíčkám - já tam chci dávat samozřejmě to co tam patří, ale ta Iridiovka je prý dobrá a ničemu neškodí. Pokud origo svíčku seženu lehce pod 200kč a Iridiovku (což je vylepšená origo) za 270kč, není co řešit. Jen jsem se chtěl zeptat, jestli někdo používá Denso a někdo NGK - prostě doporučení, jinak bych šel asi do Densa, ale jak jsem psal, má to ještě čas...

... jinak do dneška jsem horečně vybíral H4 žárovku s tím, že původní bude jako náhradní. Origo tam byla Osram Bilux HD (protiotřesová), já vybíral z těchto:
-Osram Nightbreaker Plus +90%
-Philips Extreme Vision +90%
-Philips Vision Plus +50%
-Philips Motovision +40%
-Philips Xp-Moto +80%
-Osram Night Racer Moto +90%
-Philips Night Guide Double Life +50%
-Osram All Weather +30%

... jako ty procenta jsou marketing, to je jasný, měl jsem pokušení vzít ty nejsilnější a navíc určený pro moto (Night Racer), ale pak jsem si vzpomněl, jak jsem si ještě kdysi dávno na starý Mazdě liboval v těch AllSeasonech, prostě teplejší odstín světla je v noci nejlepší, líp se odhaduje vzdálenost (dělám i do LED svítilen), v dešti už vůbec není o čem diskutovat. Jenom lidský mozek (podpořen tuningovým podvědomím) si říká - čím bělejší (modřejší), tím líp vidím - a je to omyl... důležitější je rozložení světelného kužele a výkon. Teplejší barva světla je v noci pro oko přirozenější. I proto doporučujeme třeba myslivcům LED svítilny s teplejším odstínem - v přírodě se ta výhoda ještě násobí... ježiš, nějak jsem se rozkecal...
-takže z tohoto důvodu jsem chtěl "nebílé" světlo, ale ty AllSeasony mi připadaly méně výkonné, než pozdější vítěz - tedy PHILIPS NIGHT GUIDE DOUBLE LIFE. Ony mají nádech taky do žluta, ale jen v určité části kužele. Dopředu jde světlo bělejší, takže je to takovej mix - na baňce je ze strany kousek žluté clony. No, uvidíme, dnes v noci se s tím jedu projet. Doufám, že bude pršet, abych to testnul se vším všudy. Dám report.

Re: Honda SH125i

04 čer 2012, 18:26

-Philips Vision Plus +50%
-Philips Night Guide Double Life +50%

jedny z těhle jsem měl na PSku. Foky tu tuším dával i fotky pro porovnání. To bylo taky naposledy co tu byl viděl, jinak brázdí silnice. Zkusil jsem všemožné a je fakt, že vše co má xenon efekt, nebo co je domodra vypadá pěkně ale nesvítí líp. hlavně za deště a šera. Tmu bych neřešil, tam to není tolik vidět.

nejhorší podmínky déšť a šero. Plus bych řešil výdrž. Tyhle philips na tom byly nejlíp. mylsím že to byly ty night guide. Prověřeno na 12000km a stále svítí

Re: Honda SH125i

04 čer 2012, 23:26

Ja kssm ted (nez umrela) daval na Majesty ty nightbreaky +90% a sviti my ted lip tlumeny nez dalkovy ve kterym jsem nechal blbec obycejnou zarovku. A mame je i na obytnym aute odoje H7 a bomba ani clovek nepotrebuje dalkovy. A co se tyce vydrze tak je to zhrube dvojnasobek oproti obycejny zarovce. A na Ventu mam ty +50 nebo kolik to je a t stojej za prd to ta majesty sviti lip nez to Vento.

Re: Honda SH125i

05 čer 2012, 02:12

Tak jsem asi vybral správně ty žárovky... zaprvé jak psal _Tom_, zadruhé jsem s nima teď jel a je to oproti těm obyč fakt rozdíl. V reklamě se praví, že mají tři zóny, každou jinou barvu. Tak detailně to nejsem schopen rozpoznat, ale je pravda, že to není ani bílá, ani žlutá, je to prostě mix a je fakt možný, že se tam ty zóny někde potkávaj. Každopádně Nightbreakery by asi šajnily ještě víc, ale zrovna u motorky jsem chtěl kompromis mezi dobrým rozložením světla, výkonem a životností....

ad SH sraz - ne, to nevyšumí, jen necháme třeba tejden lidi ještě reagovat, někdo s SH třeba přijde v týdnu na forum a bude se chtít přidat ...ale pokud ne, vystačíme si i se třema SH-čkama, že?

... jinak teď furt prší, ale koupil jsem v pracovních oděvech nepromok a jedu dál, den co den... :mrgreen: . .. dnes jsem pokořil 10000km, to je náhodička _Tome_, co? :mrgreen: Už mám 10040km...

Re: Honda SH125i

10 čer 2012, 22:45

Tak jsem to založil, teď z jiného soudku:

Pneu - Měl jsem tam origo Dunlop D451, přední ještě něco vydrží, zadní byla hotová, tak jsem koupil Michelin City Grip a jsem s ní spokojen, třeba při přejíždění kolejí se skůtr uklidnil. No, ono to ani nebylo překvapení, protože ta Dunlopka byla už uprostřed beze vzorku... A když jí v pneuservisu sundali, byla vrstva materiálu uprostřed tlustá max. jako tvrdší karton - to jsem si říkal, na čem jsem to těch svých prvních 150km ujel.. brrr.

Protože se mi Micheliny City Grip osvědčily, podělím se s vámi o dva eshopy, kde jsou nejlevnější (přední/zadní). Super ceny za gumu a Michelin asi obecně špatnej nebude, tenhle model je s lamelami pro lepší grip na přechodech, kolejích atp.

Takže přední za super cenu:
http://www.motocyklovedily.cz/produkt/80541-100-80-16-m-c-50p-city-grip-front-tl.html

... a zadní, tu jsem kupoval tady, poštovné je tu zdarma:
http://pneu.extralevne-pneu.cz/index.php?detail_pneu=000000000010075576 - doporučuju, poměr cena/kvalita je výbornej, životnost - uvidím, jsem těžkej, jezdím zásadně s kufrem a mírný způsob jízdy vyloženě nemám :)

edit - tady je ještě levnější, ale není skladem a nevím cenu poštovného, mluvím o zadní 120/80-16:
http://www.motocyklovedily.cz/produkt/80545-120-80-16-m-c-60p-city-grip-rear-tl.html

Re: Honda SH125i

14 čer 2012, 20:14

mickielli15:

Po kolika km jsi prosím přezouval ? Mě původní co jsem tam měl od Hondy tak 6 tis. km.

Já jinak používám Metzeler Feelfree a vydrží mi vždy sezónu, tj. 15 až 18. tis. km.

Cena je teda u těch Michelinek zajímavá.

Re: Honda SH125i

15 čer 2012, 12:15

no původní (nevím, jestli jsi tam měl taky Dunlop D451) vydržely asi 8500km. Tedy zadní. Přední ještě jezdím a mám zatím 10600 najeto. Teď mám najeto na Michelince zadní 2000km, takže výdrž nemohu zatím hodnotit. Ale drží dobře. Asi koupím i přední, až se sjede. Ten Metzeler feelfree mě ale láká taky, možná je zkusím po Michelinech. Ale ten Michelin je pocitově měkčí, tak mi něco říká, že by dobře posloužily i na konec sezóny, kdy budou nižší teploty. Uvidíme.

Re: Honda SH125i

24 čer 2012, 00:58

napíšu pár poznatků:
1) já ten skůtr opravdu miluju.
2) podařilo se mi jet 115km/h tacho. :shock: Bylo to v době, kdy byla plná nádrž Agip SuperTech. Tak jsem ho tam nalil ještě další nádrž a spotřeba mi vyšla zatím nejnižší - 2.7l. To bylo ale asi taky tím, že jsem jezdil víc "při zdi", ale jakkoliv jsem měl předtím zhruba 3.1l, teď s Agipem jezdím vždy pod 3l. Ale toto není žádná vypovídací hodnota, budu to podrobovat dál zkoumání :-)
3) nevím, zda je to pružinkama na spojce, nebo něčím jiným, ale když je chladněji, při rozjezdu se skůtr trochu zachvěje, zabrní, zavibruje, jen po dobu prvotního rozjezdu. Po zahřátí už to mizí a pak už se to neprojevuje. Kdyby to dělalo víc, dám zkontroloval spojku a válečky. Nic jiného mě nenapadá. Teď to ale skoro nedělá, takže to zatím nechám...
4) zdá se mi, že to jede čím dál líp. Trochu, trošičku se "zvláčněl" rozjezd, ale ne co do výkonu, ale bezprostřední (hybné) reakce na otočení plynu. Není to náhodou tím, že jsem si utáhnul plyn, aby byl bez vůle? Not o asi ne... nevím...
5) Co nevidět překročím hranici 11000km, bude to ještě tento týden - měnil jsem pouze olej, byly dělány ventily, vzducháč a koupil jsem mu lepší žárovku a novou zadní pneu. Polyká kilometry s Hondí samozřejmostí. Jezdím déšť/nedéšť, prostě kvůli tomu provozu a spolehlivosti jsem si koupil dříče, kterej zatím vykonává službu na jedničku a ještě mi k tomu přidá spoustu zábavy... no nic, jdu spát a těším se na ráno, ne do práce, ale na cestu do práce :D

Re: Honda SH125i

11 črc 2012, 04:12

milí kolegové - tak mám za sebou první bouračku. Stalo se to minulý pátek. A nějak se mi ani nechce to moc rozebírat. Tak jen heslovitě:
-moje chyba
-ruka rozbila světlo (zadní)
-noha urazila zrcátko
-můj miláček šel půlkruhem na bok
-potlučenost, zhmožděnost, odřenost
-pojistka jest - SH bude opravena v Hondě - uvidíme, co vidlice
- uvidíme, co dál, ale pravdu dí všichni, co tu kdy řekli, že položit to je i k něčemu dobrý, člověk získá na věc pohled úplně jinou optikou. Po najetých 3000km to přišlo. Možná "dobře", že tak relativně brzy.
Zejtra ji vezu do servisu, jezdit nebudu minimálně dalších 14 dní. Opatrujte se, stačí opravdu jen CHVILKA nepozornosti! Děkuju Bohu, že se mi nic vážnějšího nestalo.

Re: Honda SH125i

11 črc 2012, 08:09

já jsem si včera taky nedobrovolně vystoupil na mokrých kolejích. Ale naštěstí jsem nespadl a skůtr jsem udržel těsně nad zemí. Hlavně že si na ty koleje dávám pořád pozor a pak se takhle nechám nachytat. :oops:

Re: Honda SH125i

13 črc 2012, 21:35

tuner - to jsem si myslel, že dělám dosud, leč, nebylo tomu tak :)
Mazlík už je v servisu, uvidíme, co v Hondě vymyslí, bude asi záležet, jestli bude hnutý něco na rámu, nebo brejlích a tak. To by byla asi totálka.
Ale jinak to nijak drasticky nevypadá, kufr prasklej, boky odřený, plasty vepředu a na straně prasklý, trochu něčeho vyteklo (malinká loužička), jinak olej plnej, brzdovka plná, chladící plná, nádrž plná :D . Páčka brzdy ulomená. A kryt výfuku ohnutej. Dál si nevzpomenu. Uvidíme. Až přijedu z dovolené, už asi bude (pokud vše půjde) hotovej. Tak jdu čekat :roll:

Re: Honda SH125i

14 črc 2012, 21:37

mickielli15>

Vidle jsou u skútru proti motorce náchylnější. Já teda po menším pádu měnil jen šroub řízení, co zajišťuje řidítka k vidlici. Jsou tam takové dvě podložky co se po pádu vymačkaly a řidítka byla trochu nakřivo. Nic víc ale.

Tak ti nevím jestli je lepší skútr položit nebo prodávat ... příští týden půjde pravděpodobně moje SHčko z domu a po 74 tis. km je jako člen rodiny :-)

Jinak minulý týden jsem po 75 tis. km prodal mojí Hondu SH 125 i slza ukápla :-), tak teď už budu tohle vlákno sledovat z povzdálí.
Odeslat odpověď